تدوین نظام باشگاه داری ورزشی کشور/ اقناع مهم ترین رکن کار فرهنگی است

سرخط نیوز/گلستان نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در موضوعات فرهنگی باید به اقناع مخاطب توجه ویژه کرد، گفت: در موضوع عفاف و حجاب به نظر می رسد محور قرار دادن مسئولیت های اجتماعی می تواند موثر باشد.

دکتر غلامرضا منتظری ظهر امروز در نشست هم اندیشی با برخی مدیران رسانه های استان گلستان با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سال گذشته با تلاش دسته جمعی همکاران خوب و تلاشگرم اقدامات بسیار خوبی را صورت داد، اظهار کرد: تصویب طرح اقتصاد فرهنگ و حمایت از صنایع خلاق فرهنگی که کلیات آن در کمیسیون به تصویب رسیده و بعد از تعطیلات نوروز وارد بررسی جزئیات آن خواهیم شد طرحی است که می تواند تحول عظیمی در حمایت از فعالان حوزه فرهنگ و هنر و به ویژه رسانه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار کتابخانه های عمومی کشور، تدوین طرح نظام باشگاه داری ورزشی به صورت قانون و قانون اداره صدا و سیما نیز از سایر طرح هایی است که کمیسیون فرهنگی در سال گذشته با دقت و جدیت آنها را پیگیری کرده و در حال رساندن به فرجام کار است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح عفاف و حجاب در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شده است، خاطرنشان کرد: همه اعضای کمیسیون فرهنگی بر این باور هستند که باید از کار احساسی و بدون کارشناسی پرهیز کرد و با یک نگاه علمی و عملی به این مقوله مهم فرهنگی نگریست.

منتظری عدم عملیاتی شدن ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون موضوع عفاف و حجاب را یکی از بسترهای بروز مشکلات اخیر دانست و ادامه داد: تصمیم ما در مجلس این است که طرحی که از سوی ما ارائه می شود در کنار نظرات دولت و قوه قضائیه ناظر بر مسئولیت های اجتماعی افراد باشد و از اقدامات هیجانی و برخوردهای فیزیکی جلوگیری شود که تا نهایی شدن تکلیف این موضوع در مجلس و سایر قوا نمی توان درباره جزئیات آن با قطعیت سخن گفت.

وی بر لزوم اقدامات و تولیدات اقناعی رسانه ها در حوزه حجاب و عفاف تاکید کرد و گفت: در تمام دنیا حتی آمریکا و اروپا قوانین مشخصی درباره موضوعات فرهنگی و اجتماعی و محرومیت از خدمات اجتماعی در قبال بی توجهی به قانون وجود دارد که باید مورد توجه همگان قرار بگیرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی از حمایت مجلس از رسانه ها در قالب طرح جامع نظام رسانه های کشور خبر داد و گفت: تردید نکنید که هنرمندان و خبرنگاران همواره مورد توجه مسئولان کشور در قوای مختلف به ویژه در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگی آن بوده اند.

به گزارش سرخط نیوز در ابتدای این نشست نیز مدیران رسانه های استان گلستان در سخنانی بر ضرورت اقدامات عملی مجلس برای تقویت معیشت مردم، ساماندهی رسانه ها، تقویت نقش رسانه ها در تصمیم گیری ها، افزایش دسترسی رسانه ها به اطلاعات، توجه به اقدامات روبنایی در کنار اقدامات زیرساختی تاکید کردند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل