تسلا رکورد زد – سرخط نیوز

تسلا به رکورد فروش فصلی در چین با وجود کاهش سهم بازار دست یافت.

به گزارش سرخط نیوز، تحلیلگران اظهار کردند که تسلا قرار است یک فصل دیگر با فروش خود در چین به رکورد دیگری دست یابد در حالی که با فشار فزاینده‌ای از سوی رقبای محلی مانند بی‌وای‌دی مواجه است. بر اساس برآورد این خودروساز آمریکایی می‌تواند طی ماه‌های آوریل تا ژوئن ۱۵۵ هزار خودرو در چین بفروشد که افزایش ۱۳ درصدی نسبت به رکورد سه ماهه اول خود دارد.

با این حال، سهم تسلا در بازار خودروهای برقی باتری چین در سه ماهه سوم از ۱۶ درصد در سه ماه اول به ۱۳.۷ درصد کاهش می یابد در حالی که گروه خودروهای الکتریکی گروه گوانگژو، سهم خود را به دست آوردند.

دویچه بانک پیش‌بینی کرد فروش تسلا در چین در سه ماهه دوم به ۱۵۳ هزار دستگاه برسد، در حالی که در سطح جهانی در مجموع می تواند ۴۴۸ هزار دستگاه بفروشد. تسلا در آخر هفته آمار فروش جهانی را اعلام خواهد کرد.

چین دومین بازار بزرگ تسلا پس از آمریکای شمالی و خانه بزرگ‌ترین کارخانه آن است. این شرکت قیمت دو مدل قدیمی خود را در ابتدای سال کاهش داد تا فروش را افزایش دهد و جنگ قیمتی را با رقبای خود از جمله بی‌وای‌دی برای ارائه تخفیف یا عرضه مدل‌های جدید با قیمت پایین تر آغاز کرد.

تسلا در حال برنامه‌ریزی نسخه‌های اصلاح‌شده مدل ۳ و مدل Y برای تقویت فروش است. این شرکت همچنین در حال همکاری با تنظیم‌کننده‌های چینی برای تأیید نرم‌افزار پیشرفته رانندگی خودکار خود برای دسترسی رانندگان در چین است.

بر اساس گزارش رویترز، از آنجایی که کارخانه شانگهای آن به ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون دستگاه دست می‌یابد، تسلا در حال فروش به بازارهای جدید در منطقه از جمله تایلند و مالزی با خودروهای ساخت چین است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل