بین الملل

تصمیم سوریه برای درخواست جهت خروج نیروهای خارجی غیرقانونی از این کشور

وزیر امور خارجه سوریه روز سه شنبه در راس یک هیئت دیپلماتیک برای شرکت در نشست چهارجانبه که توسط وزرای خارجه سوریه، روسیه، ایران و ترکیه برگزار می‌شود وارد مسکو پایتخت روسیه شد.

به گزارش سرخط نیوز، یک منبع در وزارت خارجه سوریه به اسپوتنیک گفت: «هیئت سوری شامل ایمن سوسان، دستیار وزیر امور خارجه، بشار الجعفری، سفیر سوریه در مسکو، جمال نجیب، مدیر دفتر وزیر امور خارجه و مشاور ایهاب حامد می‌شود.»

این منبع فاش کرد که هیئت سوری در این دیدار بر لزوم پایان دادن به اشغالگری ترکیه در اراضی سوریه، خروج تمامی نیروهای خارجی غیرقانونی از این کشور، نیز عدم مداخله در امور داخلی سوریه و امتناع از حمایت از تروریسم تاکید خواهد کرد.

این منابع خاطرنشان کردند: «هیئت سوری در حاشیه این نشست چهارجانبه با دو هیئت روسی و ایرانی دیدارهای دوجانبه خواهد داشت».

مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در سفر خود به روسیه قصد دارد در مورد عادی سازی روابط با سوریه از جمله مبارزه با تروریسم و ​​بازگشت آوارگان سوری به میهن خود گفت‌وگو کند.

این در حالی است که خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز گذشته گفت که توافقی برای ایجاد یک مرکز هماهنگی بین ترکیه، روسیه، ایران و سوریه در مورد مسائل امنیتی در سوریه حاصل شده است.

این اظهارات آکار در چارچوب اظهارنظر وی درباره مذاکرات چهارجانبه که ۲۵ آوریل در مسکو بین وزرای دفاع روسیه، ایران، ترکیه و سوریه برگزار شد، مطرح گردید.

آکار توضیح داد: در پایان جلسه موضوع ایجاد مرکز هماهنگی امنیتی در سوریه را مطرح کردیم تا سریعاً در مورد تحولات وقایع گفت‌وگو کنیم و در این زمینه به توافق رسیدیم.

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه کشورش دیگر نمی‌تواند در برابر هجوم جدید پناهجویان سوری مقاومت کند، گفت که آنکارا «خود را یک مهاجم در سوریه نمی‌داند» و این موضوع در نشست ۲۵ آوریل هم تاکید شد.

انتهای پیام