بین الملل

تظاهرات گسترده علیه کابینه نتانیاهو در سی و هشتمین هفته متوالی+ فیلم

منابع عبری‌زبان از آغاز تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و طرح تغییرات قضایی کابینه او برای سی و هشتمین هفته متوالی خبر دادند.

به گزارش سرخط نیوز و به نقل از المیادین، اعتراضات هزاران نفر از شهرک‌نشینان علیه طرح تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو در تل‌آویو و برخی مناطق دیگر فلسطین اشغالی از سرگرفته شد.

این سی و هشتمین تظاهرات گسترده مخالفان کابینه نتایاهو است که علیه طرح جنجالی تغییرات قضایی دست به اعتراض می‌زنند.

طرح کابینه نتانیاهو برای محدود کردن اختیارات دستگاه قضایی، چند ماه است که موجب اعتراض شدید اپوزیسیون شده است و در سایه اختلافات سیاسی گسترش پیدا کرد.

مخالفان کابینه نتانیاهو، طرح «اصلاحات قضایی» را «کودتای قضایی» توصیف کرده‌اند؛ در حالی که نتانیاهو از آن دفاع کرده و گفته که «هدف آن بازگرداندن تعادل بین سه قوه است».

اپوزیسیون بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، «تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است». اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح، پایان دادن به نقش قوه قضاییه به عنوان یک نظام مستقل است.

انتهای پیام

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.