اقتصادی

تعداد تماس تصویری حجاج در یک پیام‌رسان داخلی

براساس جدیدترین اظهارات وزیر ارتباطات یک پیام رسان داخلی در ایام حج از ششم خرداد تا دوم مرداد امسال ۱۲ میلیون تماس تصویری از سوی حجاج با ایران و برعکس را ثبت کرده است.

به گزارش سرخط نیوز، بعد از آنکه برخی از پیام‌رسان‌های خارجی طی سال‌های گذشته و در چند مرحله با محدودیت فعالیت رو به رو شدند؛ مهاجرت کاربران به سایر پیام‌رسان‌های نمونه مشابه داخلی و خارجی آغاز شد، در این میان مسئولان و سازمان‌های مربوطه روش‌های گوناگونی را برای حمایت از پلتفرم‌های داخلی مانند وام‌های پنج میلیارد تومانی، پهنای باند مناسب، ارائه فضای هم مکانی به صورت رایگان و تعرفه مصرف دیتا به یک سوم تعرفه اینترنت کاهش یافت درنظر گرفتند، اما در دولت سیزدهم توجه به پلتفرم‌های داخلی بیش از گذشته انجام شد.

نکته قابل توجه این است که امکان پرداخت از طریق پیام‌رسان‌های بومی از جمله مواردی بود که نسبت به پیام‌رسان‌های خارجی برای پلتفرم‌های بومی برتری ایجاد کرد اما برخورداری از قابلیت تماس تصویری برای سکوهای بومی هم می‌تواند دیگر ویژگی باشد که منجر به تشویق مردم برای استفاده از این ابزارها می‌شود.

بنابراین برای نخستین بار سال گذشته خبری به نقل از وزیر ارتباطات مبنی بر فراهم شدن امکان تماس صوتی و تصویری از سه پیام‌رسان ایرانی با اپراتورهای تلفن ثابت و همراه منتشر شد. درواقع  در پی گلایه برخی کاربران ساکن کشورهای دیگر که مایل به برقراری ارتباطات با اعضای خانواده بودند، تماس صوتی و تصویری با کیفیت در سه پلتفرم ایرانی ایجاد و اعلام شد با گذشت چندین ماه افراد زیادی از اعضای کابینه گرفته تا تجار و دوستان و… برای برقراری ارتباط تصویری در سفرهای خارجی، از سرویس تماس تصویری پلتفرم‌های داخلی استفاده کرده که تجربه آنها نیز رضایت بخش بوده است.

طبق اعلام وزیر ارتباطات، اکنون ارتباط صوتی و تصویری در پیام‌رسان‌های کشور برقرار است و روزانه چند میلیون تماس تصویری و صوتی انجام می‌شود. از سوی دیگر چندی پیش قائم مقام مدیرعامل یک پیام رسان داخلی (بله) اعلام کرد که تعداد تماس صوتی و تصویری این پیام‌رسان در یک هفته با حدود ۴۰ درصد رشد به ۷۰۰ هزار تماس روزانه رسید. همچنین این پیام رسان از کاربران نظرسنجی می‌کند و نظرسنجی پس از هر تماس به ما در افزایش کیفیت تماس کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید

آمار تماس صوتی و تصویری پیام‌رسان‌های داخلی چقدر است؟

بنابراین همزمان با ایام حج و به دلیل اینکه برقراری تماس اینترنتی در عربستان محدودیت‌هایی دارد و حجاج ایرانی برای ارتباطات تصویری و صوتی با داخل ایران نیازمند استفاده از پیام‌رسانی بودند که قابلیت ارسال و دریافت کد ورود در این کشور را داشته باشد. در همین رابطه یک پیام‌رسان ایرانی در زمینه رفع این موضوع تلاش کرد و حجاج می‌توانستند در عربستان با وارد شدن به این پیام‌رسان تماس چند رسانه‌ای با کیفیت با داخل ایران و همچنین حجاج دیگر در عربستان برقرار کنند.

در همین رابطه اخیرا آمار جدیدی از تعداد تماس‌های تصویری یک پیام‌رسان داخلی (بله) توسط عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده است. او در این زمینه گفته است پیام‌رسان بله در ایام حج از شش خرداد تا دوم مرداد امسال ۱۲ میلیون تماس تصویری از سوی حجاج با ایران و بلعکس را ثبت کرده است.  

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

با درود! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که به دنبال تحقیقات دقیق و تحلیل‌های کامل در زمینه اقتصاد است. با دستیابی به اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، تلاش می‌کنم تا به شما مطالب کیفیت بالا را ارائه دهم.