تعرفه‌های مصوب گازبها برای سال ۱۴۰۲ اعلام شد

شرکت ملی گاز ایران تعرفه‌ گازبهای مصوب امسال را طبق قانون بودجه کل کشور اعلام و ابلاغ کرد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، تعرفه‌های مصوبه ۲۱ خرداد ماه امسال به منظور اجرای جزء (۱) بند (ز) تبصره (۱۵) و بند (ل) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده است. این تعرفه‌ها به‌صورت پلکانی و در قالب ۱۲ پله تدوین و ابلاغ شده و تعرفه هر پله به مصارف مازاد بر پله پیشین اعمال خواهد شد.

تعرفه بخش خانگی ۲۱ خرداد ماه امسال ابلاغ شده و صورتحساب مشترکان از ابتدای امسال بر اساس تعرفه جدید محاسبه می‌شود.

تعرفه هر پله در دوره سرد سال دقیقاً مشابه تعرفه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۱ است و صرفاً الگوی مصرف براساس آخرین اطلاعات مصرف و شرایط آب و هوایی کشور و با هدف کاهش هزینه خانوارها تغییر یافته است.

الگوی مصرف متناسب با مناطق جغرافیایی و اقلیم آب و هوایی شهرهای کشور تعیین شده است و مشترکان در شهرهای مختلف طبق وضعیت آب و هوایی محل مصرف از الگوهای متفاوتی برخوردار هستند.

از سویی به منظور اعمال دقت نظر و بررسی شرایط آب و هوایی مناطق مختلف کشور، اقلیم‌های آب و هوایی از سوی پژوهشکده هواشناسی کشور تعیین و به شرکت ملی گاز ایران اعلام می‌شود.

در تعرفه‌های ابلاغی مانند سال‌های گذشته تعرفه مشترکان کم مصرف (سه پله ابتدایی) هیچ تغییری نکرده است و صرفاً تعرفه مشترکان پر مصرف مانند سال ۱۴۰۱ در هر پله تعیین شده است همچنین به منظور تشویق مشترکان به صرفه‌جویی و استفاده از راهکارهای بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی، تعرفه پله های ۱۱ و ۱۲ (مشترکان بسیار پر مصرف)، به ترتیب ۵۰ و ۶۰ هزار ریال است.

خروج از نسخه موبایل