برترین های کسب و کارعمومی

تنظیم درجه یخچال قدیمی ارج

تنظیم درجه یخچال قدیمی یا معمولی

در واقع تمام یخچال فریزر ها چه معمولی و چه دیجیتال، به یک صورت کار می‌کنند و با یک سیستم سرمایشی مشابه، داخل یخچال و فریزر را خنک می‌کنند، اما بخش مربوط به مدیریت کردن دمای داخل یخچال و فریزر و تنظیم دمای یخچال فریزر در یخچال های معمولی با استفاده از ترموستات انجام می‌شود و در یخچال فریزر های دیجیتال با استفاده از صفحه نمایش دیجیتالی انجام می‌شود.

کارمین با نیم قرن تجربه در حوزه تعمیرات لوازم خانگی و ارائه خدمات نصب، تعمیر و گارانتی قطعه و کالا؛ با بهره‌گیری از مجرب‌ترین کارشناسان در زمینه سرویس، تعمیر و نگهداری انواع لوازم خانگی و صنعتی آماده به خدمت‌رسانی است. برای مشاوره و درخواست تعمیر از طریق فرم زیر و یا شماره‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

تنظیم دمای یخچال با ترموستات

برای تنظیم دمای یخچال فریزر های معمولی با استفاده از ترموستات، می‌توانید طبق مراحل زیر این کار را انجام دهید:

  • معمولا درجه ی اهرمی که برای تنظیم دمای یخچال وجود دارد، دارای درجه هایی بین 1 تا 5 و یا 1 تا 9 می‌باشد.
  • چنانچه این درجه اهرمی را روی 0 قرار دهید، یخچال را خاموش کرده اید و یخچال دیگر فعالیت نمی‌کند.
  • چنانچه این درجه را روی و یا که حداکثر می‌باشد، قرار دهید، یخچال با حداکثر توان خود کار می‌کند.
  • در صورتی که می‌خواهید دمای داخل یخچال در حالت متوسط بوده و نه سرد باشد و نه گرم، این درجه را روی حالت میانی قرار دهید.
  • برای حالت بالا، چنانچه درجه ی یخچال دارای 5 حالت بود باید آن را روی 3 قرار دهید و اگر دارای 9 حالت بود باید آن را روی 4 قرار دهید.
  • چنانچه مواد غذایی و نوشیدنی هایی که از یخچال برمی‌دارید، خنک نیست و می‌خواهید خنک تر باشد، تنها کافیست درجه یخچال را کمی بالا ببرید.

توجه : پس از تنظیم درجه یخچال، انتظار نداشته باشید که خیلی زود نتیجه آن را مشاهده نمایید، معمولاً پس از 24 ساعت، دمای یخچال متناسب با دمای جدید، سرد تر و یا گرم تر می‌شود.

چند نکته مهم قبل از تنظیم درجه یخچال قدیمی و جدید

گاهی افراد بعد از اینکه متوجه گرم شدن یخچال خود می شوند به سراغ تنظیم دمای آن می روند چرا که فکر میکنند حتما مشکلی در تنظیم دمای یخچال وجود دارد و با تنظیم مجدد آن میتوان مشکل را برطرف کرد.

هرچند که بهتر است برای افزایش کارایی یخچال،دمای یخچال را در فصول مختلف تغییر دهید اما گرم شدن یخچال اغلب به دلیل مشکلات فنی رخ می دهد و همیشه تغییر درجه یخچال مشکل را حل نخواهد کرد.

پس اگر یخچال فریزر شما گرم شده بهتر است مواردی را که خود میتوانید بررسی کنید را مورد بررسی قرار دهید و از نبود مشکل در آنها اطمینان حاصل کنید. سپس اقدام به تغییر و تنظیم درجه یخچال و فریزر نمائید.

ترموستات یخچال آزمایش قدیمی | تنظیم درجه یخچال ارج | تنظیم درجه یخچال قدیمی جنرال استیل

در زیر به مواردی اشاره میکنیم که میتوانید خودتان بررسی کنید:

  • لاستیک دور در یخچال: دقت کنید که لاستیک دور درب یخچال سالم است. اگر این نوار پاره یا سوراخ باشد گرمای محیط وارد فضای درون یخچال می‌شود. برای بررسی خرابی لاستیک دور در یخچال میتوانید از موارد بیان شده در مقاله همه چیز درباره لاستیک دور در یخچال  استفاده کنید.
  • موتور یا کمپرسور یخچال: پیش از هر چیز مطمئن شوید موتور یخچال شما کار می کند. همچنین موتور یخچال باید بعد از چند ساعت کار، استراحت کرده و خاموش شود. اگر موتور روشن نمی شود و یا یکسره کار می کند یعنی مشکلی وجود دارد که تنظیم درجه یخچال فریزر نمی تواند آن را حل کند. برای بررسی دقیق خرابی موتور و علائم آن پیشنهاد می کنیم مقاله علائم سوختن موتور یخچال را مطالعه کنید. ما در این مقاله مفصلا به خرابی موتور یخچال و علائم و نشانه های آن پرداخته ایم.
  • ارور های یخچال: مدل های جدیدتر یخچال که دارای نمایشگر هستند، در صورت خرابی قطعات و یا وجود مشکل در کارکرد، ارورهایی را بر روی نمایشگر نشان می دهند که می توانند راهنمای خوبی برای کاربران باشند. اگر اروری روی نمایشگر یخچال خود مشاهده می کنید، به سراغ دفترچه راهنما و معنی ارور نمایش داده شده بروید تا بفهمید مشکل از کجاست.

اگر دفترچه راهنمای یخچال خود را گم کرده اید و در دسترس شما نیست میتوانید از مقالات نوشته شده توسط فیکسی، معانی ارور های نمایش داده بر روی نمایشگر یخچال خود را تشخیص دهید. موقعیت کارمین مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی را در گوگل مپ کارمین ببینید.