برترین های کسب و کارعمومی

تنظیم پنجره دوجداره برای زمستان

در و پنجره دوجداره علاوه بر عایق صدا، برای حفظ دمای خانه نیز می‌تواند به‌عنوان عایق عمل کند. در و پنجره دوجداره در روزهای سرد زمستان، می‌تواند راهکاری برای حفظ دمای مطلوب خانه باشد و مانع از هدر رفتن انرژی شود. در این مطلب از به سراغ انواع در و پنجره دوجداره و کاربرد آن‌ها می‌رویم و از راهنمایی برای استفاده از این محصول کمک می‌گیریم.

مزیت در و پنجره دوجداره به نمونه‌های قدیمی

  1. عایق حرارتی و صرفه‌جویی در انرژی است؛
  2. این محصول به‌عنوان عایق صدا و برای کاهش آلودگی صوتی انتخابی مناسب است؛
  3.  درزهایی کاملاً پوشیده در و پنجره دوجداره مانع از نفوذ باد و باران می‌شود؛
  4. با این پنجره‌ها هوای گرم یا سرد خانه با محیط بیرون مبادله نمی‌شود؛
  5. شیشه‌های در و پنجره دوجداره، اثر مخرب اشعه خطرناک uv را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

ویژگی ساختاری در و پنجره دوجداره

  1. امنیت سازه‌های شیشه‌ای بیشتر می‌شود، زیرا به جای یک شیشه با دو لایه شیشه روبه‌رو هستیم؛
  2. گاز آرگون داخل شیشه‌های در و پنجره دوجداره، رمز ماندگاری هوای مطلوب در خانه است؛
  3. قاب این در و پنجره‌ها به رنگ نیازی ندارد؛
  4. در و پنجره دوجداره استاندارد عمر بالایی دارند و پوسیده نمی‌شوند؛
  5. این نوع در و پنجره‌ها هم با آب‌هوای مرطوب و بارانی شمال و هم با خورشید گرم و سوزان جنوب سازگار هستند. بنابراین در طولانی مدت تخریب نخواهند شد و ظاهرشان تغییر نمی‌کند.

برندهای معتبر در این حوزه

انواع پنجره‌های دوجداره

  1. پنجره دوجداره کشویی،
  2. از یک طرف بازشو،
  3. پنجره دوجداره با ویژگی از دو طرف بازشو،
  4. دو طرف باز شو با پروفیل مولیون متحرک (پنجره فرانسوی).

انواع پنجره دوجداره از لحاظ شکل ظاهری

تزئینات و زیبایی‌های ظاهری پروفیل و شیشه پنجره‌های دوجداره بسیار متنوع است. بنابراین از این منظر نیز می‌توان این محصول را دسته‌بندی کرد و نمونه‌هایی را نام برد.

به‌عنوان مثال:

۱- پنجره‌ دوجداره با قابی از نمای چوبی

این سبک جذابیت بالایی دارد و پنجره دوجداره، به شما این فرصت را می‌دهد تا از نمای چوبی در خانه لذت ببرید. استفاده از چوب در دکوراسیون منزل حس بسیار لطیفی را ایجاد می‌کند، اما به‌خاطر معایبی که پنجره‌های چوبی دارند، در ساختمان‌سازی امروز تقرباً حذف شده‌اند. بنابراین با وجود پنجره‌های دوجداره، می‌توانید حسی نوستالژیک را تجربه کنید.

۲- پنجره‌هایی با پروفیل‌هایی از رنگ‌های متنوع

از جذابیت‌های پنجره دوجداره، تنوع رنگ پروفیل آن است. محدود نشدن به رنگ سفید، دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد و می‌توانید متناسب با رنگ دیوار و سبک دکوراسیون خود، یکی از این قاب‌های خوش‌رنگ را انتخاب کنید.

۳- تنوع رنگ در شیشه‌های پنجره دوجداره

تنوع رنگ در پنجره دوجداره فقط مختص به پروفیل‌ها نیست. شیشه‌ها نیز با رنگ‌هایی متنوع آماده می‌شوند تا به مزایای این پنجره‌ها، عنصر زیبایی هم اضافه شود.

۴- پنجره‌های دوجداره به سبک ارسی‌های سنتی

در و پنجره‌های قدیمی و سنتی خانه‌های اصیلی ایرانی، یکی از تزئینات فوق‌العاده در معماری تاریخی است. استفاده از این پنجره‌ها امروزه محدود شده، اما جالب است بدانید که صنعت در و پنجره دوجداره فکری به حال این موضوع کرده است. این‌بار می‌توانید سراغ یک پنجره امروزی و دوجداره با سبکی کاملاً سنتی بروید و ارسی‌های قدیمی را در دل مزایای پنجره‌های مدرن زنده کنید.

۵- پنجره‌هایی مجهز به حفاظ

با نصب پنجره دوجداره باز هم می‌توانید از امنیت حفاظ‌ها استفاده کنید. اگر استفاده از حفاظ برایتان در الویت قرار دارد، نیازی نیست که سراغ پنجره‌های قدیمی بروید. پنجره دوجداره با کمک یک حفاظ زیبا و خاص، انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

۶- پنجره دوجداره منحنی

پنجره دوجداره همیشه از قانون چهارگوشه و شکل هندسی مستطیل پیروی نمی‌کند. در واقع در طراحی این نوع پنجره‌ها تنها به کارایی توجه نشده؛ زیبایی نیز از الویت‌های سازندگان بوده است. این‌بار می‌توانید پنجره‌ای منحنی با قابی زیبا تهیه کنید و از مزایای پنجره دوجداره در کنار زیبایی قاب منحنی آن لذت ببرید.

در و پنجره دوجداره upvc راهکاری برای حفظ انرژی

هدر نرفتن انرژی و حفظ گرما و سرمای محیط، یکی از مباحث قابل توجه در هنگام ساختمان‌سازی است. در فصول گرم، رادیاتورها و در نیمه دوم سال، انواع خنک‌کننده‌ها برای داشتن هوایی مطلوب، در حال تولید انرژی هستند. مهم‌ترین عاملی که باعث هدر رفتن انرژی می‌شود، در و پنجره‌هایی است که خوب درزبندی نشده‌اند. با نصب در و پنجره دوجداره، میزان مصرف انرژی به شکل محسوسی کاهش می‌یابد و سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های بلند مدت برق و گاز مصرفی خانواده نیز می‌شود.

در واقع وقتی گرما از خانه خارج نشود، دیگر شما سراغ روشن کردن یک وسیله گرمایشی جدید نمی‌روید یا پیچ رادیاتور را تا انتها نمی‌چرخانید. همین‌طور در روزهای گرم تابستان اگر مانع نفوذ هوای آتشین بیرون به داخل خانه شوید، دیگر نیازی به بالا بردن درجه خنک‌کننده‌های پر مصرف نیست. برای دریافت خدمات و اطلاعات مفید در رابطه با در و پنجره دوجداره، سری به صفحه بزنید.

تأثیر در و پنجره دوجداره در نابودی گرد و غبار

به دلیل درزبندی بی‌نقص در و پنجره دوجداره، امکان نفوذ گرد و غبار به داخل خانه وجود ندارد. به همین دلیل نشست گرد و غبار در خانه، یکی از مشکلات خانه‌های امروزی به‌خصوص در شهرهای آلوده حل می‌شود. حتماً برای شما هم پیش آمده که با وجود نظافت همیشگی خانه، هر روز ردی نازک از گرد و غبار روی لوازم می‌نشیند. نصب در و پنجره دوجداره این مشکل را برای همیشه حل می‌کند.

حواس‌تان به کیفیت و قیمت باشد

مزایا و آسایش استفاده از در و پنجره دوجداره سبب می‌شود تا برای لذت بیشتر از لحظات زندگی و حضور در خانه، به فکر انتخاب و خرید آن باشیم. توجه به کیفیت، قیمت و علائم استاندارد در هنگام خرید ضروری است. از برند معتبر و مراکز تأیید شده خرید کنید تا استانداردهای لازم را داشته باشد. نوع پروفیل، جنس شیشه، میزان گاز آرگون داخل شیشه‌ها و… همگی باید مطابق با استانداردهای روز در تولید در و پنجره دوجداره upvc باشد.

درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

برای نصب این سازه نیاز به حضور متخصص است و نباید این وظیفه را به افراد غیر حرفه‌ای بسپارید. برای آشنایی بیشتر با انواع در و پنجره دوجداره و دست‌یابی به اطلاعات مفید درباره کارایی آن‌ها، از راهنمایی استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:

مطلب پیشنهادی:

عایق کردن پنجره و درب جهت جلوگیری از ورود سرما و  هدر رفت انرژی گرمایی به خارج از ساختمان بسیار کاربردی است. تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره‌های دوجداره جدید برای ورود سرما و خروج انرژی گرمایشی در زمستان گزینه بسیار مناسبی است که همین مورد را می‌توان روی درب‌ها نیز اعمال کرد.

جلوگیری از ورود سرما در زمستان

یکی از فواید عایق کردن پنجره و درب جلوگیری از ورود سرما به داخل خانه در فصل زمستان است. هنگامی که هوا سرد می‌شود و باد سرد می‌وزد، به خودی خود فضای داخل خانه نیز سرما را جذب می‌کند؛ در نتیجه اگر پنجره و درب نیز قدیمی بوده و از لای شیارهای آن‌ سرما وارد خانه شود، باید انرژی گرمایی فراوانی برای کاهش این سرما استفاده کنید.

نصب پرده جلوی پنجره و درب تا حدودی، از سرمای ورودی به منزل می‌کاهد؛ اما این روش آنقدر‌ها هم کارساز نیست. برخی از افراد سعی می‌کنند از روش‌های آسانی جهت جلوگیری از ورود سرما به منزل خود بهره ببرند مانند افزایش شعله بخاری و شوفاژ، نصب پرده، استفاده از دو مدل وسیله گرمایشی و….

همانگونه که پیش‌تر گفتیم این روش‌ها تنها گرمای داخل خانه را افزایش می‌دهند؛ اما مشکل اصلی جلوگیری از ورود سرما و هدر رفت انرژی گرمایی است.

روش‌های عایق بندی پنجره

برای عایق کردن پنجره و درب روش‌ها و ترفندهای متعددی وجود دارد که از چندین سطح آسان و سخت پیروی می‌کنند. بدیهی است که عایق‌بندی پنجره‌های خانه نیازمند یک روش کارآمد، با دوام، دائمی و تضمینی است؛ اما برخی مواقع افراد زمان لازم یا بودجه کافی برای انجام آن را ندارند؛ در نتیجه بهترین روش‌های عایق کردن پنجره شامل موارد زیر هستند:

  1. نصب پنجره دوجداره
  2. عایق‌بندی پنجره با پلاستیک
  3. نصب پرده‌های ضخیم
  4. نوارهای درزگیر
  5. لایه ضخیم طلق

۱. نصب پنجره دوجداره

پنجره‌های دوجداره به دلیل ساختار محکم و بدون درز یک انتخاب عالی برای گذراندن سرمای زمستان بدون اتلاف انرژی گرمایی به حساب می‌آیند. برند نماسازه آلومینیوم، به عنوان بهترین برند تولیدی درب و پنجره دوجداره، بهترین گزینه برای عبور از فصل سرد زمستان است.

پنجره‌های دوجداره علاوه بر جلوگیری از ورود سرما به داخل منزل، از زیبایی ظاهری خوبی برخوردارند، به نحوی که به عنوان تغییر دکوراسیون منزل نیز کاربرد دارند. تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره دوجداره باعث جلوگیری از خارج شدن گرما به خارج از خانه شده و سالانه در مصرف گاز و انرژی، بسیار صرفه‌جویی خواهد شد.

۲. عایق بندی پنجره با پلاستیک

یکی از روش‌های عایق کردن پنجره و درب، استفاده از پلاستیک‌های ضخیم به عنوان عایق است. استفاده از پلاستیک‌های شفاف و چسباندن آن‌ها در چهار گوش پنجره با چسب، یک گزینه ارزان و مناسب برای عایق کردن پنجره است؛ اما به دلیل ظاهر ناپسندی که به پنجره می‌دهد، معمولا برای پنجره‌هایی که در دید نیستند، استفاده می‌شود.

اگر قصد چسباندن پلاستیک به عنوان عایق کاری پنجره را دارید، باید پنجره‌هایی را عایق کنید، که در طول فصل سرما نیازی به باز و بسته شدن ندارند. پلاستیک به عنوان یک عایق هرگز نمی‌تواند جای پنجره دوجداره را بگیرد؛ اما حداقل تا زمانی که فرصت خرید پنجره دوجداره تضمینی را داشته باشید، کفایت می‌کند.

سعی کنید تا حد امکان از پلاستیک‌های شفاف و ضخیم برای عایق کاری پنجره استفاده کنید؛ مانند پلاستیک‌های روکش لوازم برقی، در آن حد ضخیم باشند. پلاستیک‌های رنگی، طرح‌دار و کدر، ظاهر  پنجره را از آنچه هست ناپسند‌تر خواهند کرد. استفاده از پلاستیک‌های شفاف و تمیز، بهترین گزینه برای عایق کاری پنجره با استفاده از پلاستیک است.

۳. نصب پرده‌های ضخیم

پیش‌تر گفتیم که استفاده از پرده برای عایق کردن پنجره و درب، گزینه مناسبی نیست؛ اما برخی از پرده‌های ضخیم تا حدالامکان، از خروج گرمای درون ساختمان به محوطه بیرونی جلوگیری می‌کنند. نگرانی شما بابت عدم تابش نور آفتاب در طول روز به داخل خانه، در حضور این پرده‌ها کاملا صحیح است؛ اما خیلی راحت می‌توانید در طول روز پرده‌ها را کنار زده و از منظره زیبای بیرون لذت ببرید.

پرده‌های از جنس مخمل و لنین که بسیار ضخیم و سنگین هستند، جدا از یک عایق مناسب، می‌توانند با طرح‌های شکیل و زیبای خود به نمای خانه شما جانی دوباره ببخشند.

۴. نوارهای درزگیر

نوارهای درزگیر به عنوان یک عایق مناسب و ارزان قیمت برای درب و پنجره بسیار مناسب هستند که با توجه به درزگیری کامل قاب پنجره از ورود سرما و خروج گرما در زمستان جلوگیری می‌کنند. باز هم نوارهای درزگیر به پای پنجره‌های دوجداره نخواهند رسید؛ اما بعد از آن‌‌ها یک عایق بسیار مطمئن و کاربردی به حساب می‌آیند.

باز نشدن پنجره دو جداره | بسته نشدن پنجره دوجداره | تعمیر پنجره دوجداره

نحوه نصب نوارهای درزگیر برای عایق کردن پنجره و درب به ترتیب روش‌های زیر است:

  1. ابتدا تمامی محل درزها را با مواد شوینده از هرگونه چربی و گرد و خاک پاک کنید.
  2. حتما نوارهای درزگیر انعطاف پذیر خریداری کنید تا به راحتی از گوشه کناره پنجره تا شوند.
  3. چسب درزگیر را با دقت به صورت خط صاف درون درزها ریخته و پیش از خشک شدن دست به کار شدید.
  4. ابتدای نوار درزگیر را در ابتدای محل چسب گذاشته و تا جایی ‌که به صورت یک خط صاف یا منحنی‌های کوچک ادامه دارد، نوار را بچسبانید.
  5. سپس با دست یا انگشت چند بار روی نوار درزگیر را کشیده و آن را در جای خود محکم کنید.

۶. لایه ضخیم طلق

طریقه نصب طلق ضخیم نیز مانند پلاستیک بوده و نیازمند ابعاد برش خورده طلق و یک چسب نواری یا حرارتی است. ابتدا طلق مورد نظر را به طور کامل روی سطح پنجره قرار داده و سپس چسب را روی یا زیر آن ریخته و چند بار فشار دهید تا کاملا بچسبد.

طلق به عنوان لایه‌ای ضخیم‌تر، گزینه مناسب‌تری نسبت به پلاستیک است؛ اما مشکل اینجاست که چسباندن طلق روی پنجره‌های فلزی قدیمی بسیار سخت بوده و تقریبا نیازمند چسب یک دو سه یا چسب حرارتی قوی است.

پیدا کردن پلاستیک ضخیم در ابعاد یک پنجره بسیار آسان‌تر از پیدا کردن طلق در همان ابعاد است. طلق‌های موجود در بازار معمولا به صورت برش خورده در اندازه‌های مختلف هستند.

به طور کلی نصب در و پنجره دوجداره برای عایق کردن پنجره و درب، گزینه بسیار بهتری نسبت به سایر روش‌های عایق کاری است. برند نما سازه آلومینیوم با سوابق درخشان کاری طی چند سال گذشته، موفق به تولید و ارائه پنجره‌های دوجداره با استفاده از بهترین متریال و مواد شده است، که کیفیت آن‌ها صد در صد تضمین شده می‌باشد.

 

مطلب پیشنهادی:

نمایندگی وین تک در تهران، که از برترین برندها در ساخت پنجره است، آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد.