خدمات درمانی در زابل رایگان شد

آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین اللهی در حاشیه این نشست که در ستاد دانشگاه علوم پزشکی زابل برگزار شد، با اشاره به لزوم فراهم سازی زیرساخت‌های سلامت خانواده از جمله پرونده سلامت الکترونیک، گفت: برنامه ما این است که هر کد ملی، یک پرونده سلامت داشته باشد و در پرونده سلامت، اطلاعات مورد نیاز مراقبان سلامت، تکمیل و بیماران در صورت نیاز به پزشک خانواده و در صورت تشخیص وی به پزشک متخصص و بیمارستان برای بستری ارجاع می‌شوند. 
 
وی با بیان اینکه وظیفه هر دانشگاه علوم پزشکی، ارائه کیفی‌ترین خدمات با توجه به شرایط اقلیمی مناطق تحت پوشش است، گفت: رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل اعلام کرده است که با توجه به باد‌های ۱۲۰ روزه، امکانات و مراکز بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمات به بیماران، آمادگی کامل دارند و راه اندازی بیمارستان تخصصی تنفسی در زابل، به دلیل نیاز به ارائه این خدمات است. 
 
وزیر بهداشت ضمن قدردانی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی زابل در رسیدگی به بیماران تنفسی، از فعالیت یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ام آر آی کشور در زابل خبر داد و گفت: در ۲۳ ماه گذشته، ۴ دستگاه سی تی اسکن در مناطق تحت پوشش این دانشگاه، نصب و راه اندازی شده و چندین دستگاه پیشرفته ماموگرافی و رادیوگرافی آماده بهره برداری است.
 
عین اللهی به افتتاح مرکز درمان ناباروری زابل در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: این مرکز در زابل، سه هزار زوج نابارور را درمان می‌کند و خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده است.

هیچ بیماری نباید برای درمان ناگزیر از مراجعه به شهر‌های دیگر شود

وزیر بهداشت ضمن چشمگیر دانستن پیشرفت‌های حوزه سلامت در شهر زابل، تاکید کرد: باید شرایط به گونه‌ای فراهم باشد که هیچ بیماری به دلیل نیاز درمانی از شهر خود خارج نشود؛ بلکه تمامی امکانات درمانی مورد نیاز بیمار در همان شهرستان محل سکونت وی مهیا شود.

 به گزارش وبدا، بهرام عین اللهی در نشست با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زابل با بیان اینکه کار‌های بزرگ و ماندگاری در دولت مردمی انجام شده که در تاریخ سلامت کشور بی نظیر أست، اظهار داشت: افتخار ما این أست که اقدامات کم سابقه‌ای در حوزه سلامت در این منطقه صورت گرفته که این خدمات و فعالیت‌ها باید ادامه داشته باشد. در صورتی که زیرساخت‌های لازم از سوی مسئولان استانی فراهم شود، آمادگی راه اندازی دانشکده دندانپزشکی در زابل را خواهیم داشت.
 
وی در ادامه خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: باید شرایط به گونه‌ای فراهم باشد که هیچ بیماری به دلیل نیاز درمانی از شهر خود خارج نشود؛ بلکه تمامی امکانات درمانی مورد نیاز بیمار در همان شهرستان محل سکونت وی مهیا شود..

عین اللهی با بیان اینکه بیمارستان امیرالمومنین (ع) از مهم‌ترین مراکز درمانی این شهرستان أست، اظهار داشت: باید امکانات پیشرفته و روزآمد و نیروی انسانی متخصص به قدر کفایت در این بیمارستان بکارگیری شود تا کیفیت خدمات آن بیش از پیش ارتقا یابد.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: هیچ مانعی از جمله شرایط اقلیمی و آب و هوایی نباید موجب توقف فعالیت‌ها و پیشرفت منطقه شود بلکه باید تلاش‌ها را افزایش داد. در ٢٣ ماه گذشته، ١٥ هزار تخت بیمارستانی و ٢ هزار خانه بهداشت به ظرفیت نظام سلامت کشور اضافه شده أست و این پیشرفت‌ها باید ادامه باید.
 
عین اللهی با بیان اینکه در ٢ سال اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه سلامت شهرستان زابل اتفاق افتاده أست، اظهار داشت: با کیفیت‌ترین دستگاه MRI کشور که قابلیت MRI بالای ٢٠٠ کیلو را نیز دارد، در این شهرستان راه اندازی شده و همچنین ٤ دستگاه سی تی اسکن در این شهرستان راه اندازی می‌شود و به شهروندان زابلی خدمت ارائه می‌دهد.  با توجه به اینکه آمار تصادفات جاده‌ای در این شهرستان بالاست، پایگاه‌های اورژانس باید افزایش باید و به این منظور بعد از نخستین نوبت واردات آمبولانس به کشور، تعدادی آمبولانس مجهز به شهرستان زابل اختصاص خواهد یافت.

خروج از نسخه موبایل