برترین های کسب و کارعمومی

دانستنی ها درباره پارچه فوتر, مناسب برای دوخت لباس های زمستانه

وقتی صحبت از پارچه های پاییزه و زمستانی پر طرفدار می شود، پارچه فوتر خود نمایی می کند. این پارچه با ویژگی های عالی خود از پرطرفدارترین انواع پارچه های زمستانه و پاییزه به شمار می آید. تنوع گسترده در رنگ بندی های زیبا باعث شده که این پارچه طرفداران زیادی داشته باشد. در این مقاله انواع پارچه فوتر، کاربرد و ویژگی های آن ها را بررسی می کنیم.

پارچه ی فوتر یکی از بهترین و کاربردی ترین پارچه های زمستانه است که می تواند در دوخت بسیاری از لباس های زمستانه شما به کار برده شود. انواع پارچه های فوتر عبارتند از: پارچه فوتر ساده، پارچه فوتر جناغی، پارچه فوتر پالتویی، پارچه فوتر چاپی، فوتر دورو، فوتر نازک و پارچه فوتر پشمی.

پارچه فوتر ترک یکی از باکیفیت ترین انواع پارچه فوتر است. این پارچه دارای دوام و ماندگاری بالایی است. در نتیجه لباس های دوخته شده با آن، طول عمر زیادی دارند. اگر قصد دوخت لباس هایی برای پاییز را دارید، پارچه فوتر نازک را به شما پیشنهاد می کنیم. پارچه فوتر نازک یا یک لایه برای دوخت لباس هایی که برای فصل پاییز نیاز هستند، پیشنهاد می شود. پارچه فوتر پشمی یکی از گرم ترین انواع پارچه های فوتر به شمار می آید. این پارچه با بافت مستحکم و متراکم خود اجازه عبور هوا را از خود نمی دهد. چنانچه قصد دوخت لباس های بسیار گرم را دارید بهتر است از پارچه فوتر پشمی استفاده کنید.

 انتخابی مینیمال با پارچه فوتر ساده

یکی از بهترین و محبوب ترین انواع فوتر، پارچه فوتر ساده است. این پارچه به دلیل تک رنگ و ساده بودن، می تواند در دوخت بسیاری از لباس های زمستانه به کار رود. پارچه زمستانه فوتر ساده دارای بافتی ساده است. بافت این پارچه به صورت معمولی می باشد. روش بافت این پارچه به صورت تک لا است. وزن این پارچه از متوسط تا سنگین متغیر است. پارچه فوتر ساده به صورت نمدی و پرز دار طراحی و تولید می شود. خوب است بدانید که پارچه فوتر ساده باکیفیت بر اساس استفاده مداوم گلوله گلوله نشده و پرز هم نمی دهد.

یکی از مدرن ترین انواع پارچه فوتر، فوتر پرینت یا چاپی است. این پارچه برای دوخت انواع لباس های زمستانه طرحدار مناسب است. با این پارچه می توانید انواع کت، پالتو، جلیقه و … را بدوزید. برای آشنایی بیش تر با انواع پارچه فوتر می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

آشنایی با انواع پارچه فوتر

در حالت کلی باید بگوییم که پارچه فوتر نوعی پارچه با ضخامت بالا بوده که از الیاف پشمی، ترکیب پشم و پلی استر، ترکیب ویسکوز و پلی استر تهیه و تولید می شود. بر اساس نحوه تولید این پارچه و مواد به کار رفته شده در تولید آن ها این پارچه به انواع گوناگونی دسته بندی می شود. پارچه فوتر دارای تراکم بالایی بوده و گرم است. این پارچه دارای وزن متوسط تا سنگین است. بر اساس نیاز خود می توانید بهترین آن ها را انتخاب کنید.

یکی از جذابیت های خرید پارچه فوتر، رنگ های گسترده و زیبای آن ها است. این پارچه دارای رنگ های جذاب و چشم نوازی است که هر سلیقه ای که داشته باشید می توانید بهترین آن ها را انتخاب کنید. پارچه فوتر ساده با رنگ های نود و ملایمی که دارد برای انواع استایل های مینیمال انتخابی عالی است.

جالب است بدانید امروزه علاوه بر پارچه فوتر ساده انواع طرحدار آن نیز طراحی، تولید و عرضه شده است. یکی از ویژگی های این پارچه فرم پذیری عالی آن است. ایستایی لباس های دوخته شده با این پارچه به صورت آهار دار و کتی است. پارچه فوتر با هر کدام از ویژگی های خود دارای انواع خاصی می باشد. انواع پارچه ی فوتر و قیمت آن ها نیز بر اساس نوع پارچه ی فوتر تعیین می شود. با این پارچه زیبا و چشم نواز می توانید انواع پالتوهای بلند و کوتاه، کت های بلند و کوتاه، جلیقه و … را بدوزید. در ادامه با انواع پارچه فوتر به تفصیل آشنا می شویم.

فوتر پالتویی

یکی از پرطرفدارترین انواع پارچه فوتر که افراد زیادی قصد خرید آن را دارند، پارچه فوتر پالتویی است. این نوع پارچه فوتر معمولا دارای ایستایی محکم است. وزن پارچه فوتر پالتویی سنگین است. این پارچه دارای تراکم بالایی بوده و از پارچه های بادوام و مقاوم به شمار می آید. اغلب در دوخت پارچه فوتر پالتویی از لایه آستری استفاده می شود.

پارچه فوتر پالتویی دارای انواعی مانند ایرانی، ترک و ایتالیایی است. لازم به ذکر است که انواع پارچه فوتر پالتویی ترک و ایتالیایی کیفیت بالایی دارند. پارچه فوتر پالتویی باکیفیت دوام بالایی دارد و طول عمر زیادی نیز دارد. با این پارچه می توانید انواع پالتوهای زیبای زنانه و دخترانه کلاسیک و زیبا را بدوزید.

انواع پارچه فوتر | فوتر چیست | فوتر سایت

 پارچه فوتر کوبیده

یکی دیگر از انواع پارچه فوتر، فوتر کوبیده است. این پارچه دارای ایستایی محکم بوده و مقاومت زیادی نیز دارد. لازم به توضیح است که در تولید این پارچه علاوه بر شانه زدن پارچه، فرایند کوبیدن پارچه نیز انجام می شود. این امر به این دلیل است که تراکم پارچه افزایش یابد.

در خصوص ویژگی های ظاهری پارچه فوتر کوبیده باید بگوییم که ظاهر این پارچه نمدی تر از دیگر از انواع پارچه ی فوتر است. برخی از پارچه های فوتر با پرزهای بلندتری تولید شده اند؛ این مدل پرزها موجب جهت دار شدن پارچه می شود. اما پارچه فوتر کوبیده دارای پرزهای کوتاه به شکل نمدی است.

یکی از ویژگی های عالی پارچه فوتر کوبیده این است که گلوله گلوله نشده و پرز هم نمی دهد. اما برخی از مدل های پارچه فوتر کوبیده بی کیفیت گلوله شده و پرز هم می دهند. در نتیجه برای خرید پارچه فوتر کوبیده باکیفیت بهتر است که یک فروشگاه معتبر را برای خرید پیدا کنید.

 

آشنایی با انواع فوتر چاپی و پرینت

یکی از جدیدترین انواع پارچه ی فوتر، پارچه فوتر پرینت یا چاپی است. این نوع پارچه زمستانه دارای طرح های زیبا و خاص است. طرح های ایجاد شده روی این پارچه با استفاده از دستگاه های چاپ دیجیتال منقوش ایجاد می شوند. یکی از ویژگی های جذاب خرید پارچه فوتر پرینت، تنوع در طرح و رنگ های این پارچه است. این پارچه در انواع طرح های زیبا و چشم نواز هندسی، چهارخونه، گلدار، فانتزی، انتزاعی و … طراحی و تولید شده است.

هر سلیقه ای که داشته باشید می توانید پارچه فوتر با طرح مورد نظر خود را تهیه کنید. البته در ست کردن لباس های فوتر طرحدار دقت داشته باشید که از آیتم های ساده و مینیمال استفاده کنید؛ زیرا با این روش ست کردن استایلی هماهنگ و زیبا خواهید داشت. اگر قصد دوخت یک لباس زمستانه طرحدار و خاص را دارید خرید پارچه فوتر چاپی را به شما پیشنهاد می کنیم.

پارچه فوتر دورو

یکی دیگر از انواع فوتر، پارچه فوتر دورو است. روش تولید این پارچه به صورت دولا بافی است. در واقع این پارچه به صورت دو رو بوده و از هر دو طرف آن می توانید استفاده کنید. روش تولید این پارچه زمستانه به این صورت است که باید از سه دسته یا بیش تر نخ های تار و پود استفاده کنید. نحوه تولید این پارچه به صورتی است که در آن هر دولایه پارچه به یکدیگر متصل هستند. این پارچه دارای دوام بالایی بوده و متراکم است.

پارچه فوتر نازک

پارچه فوتر گرم پایین یا نازک نسبت به سایر انواع فوتر، دارای وزن سبک تری است. روش تولید این پارچه به صورت تک لا می باشد. در خصوص ایستایی باید بگوییم که این پارچه دارای ایستایی کمتری نسبت به سایر انواع پارچه فوتر دارد. به همین دلیل این پارچه را می توانید در دوخت انواع لباس های فوتر با ایستایی کم استفاده کنید. برای مثال اگر قصد دوخت یک شنل را داشته باشید می توانید از این نوع پارچه فوتر استفاده کنید. تراکم بافت و ضخامت پایین این پارچه موجب شده که بتوانید از آن برای دوخت لباس های پاییزه استفاده کنید.

 فوتر ترک؛ مقاوم و باکیفیت

اگر می خواهید یک پارچه فوتر با کیفیت بالا و عالی را تهیه کنید، پارچه فوتر ترک بهترین انتخاب است. پارچه فوتر ترک با کیفیت بالایی تولید شده و از پرطرفدارترین انواع پارچه های فوتر به شمار می آید. لباس های دوخته شده با این پارچه دارای ماندگاری بالایی هستند. در نتیجه با خیال راحت می توانید با این پارچه لباس های ماندگار با طول عمر بالایی بدوزید.

پارچه فوتر جناغی؛ زیبا و خاص

پارچه فوتر جناغی با بافت خاص و طرح های زیبا و ظریف خود انتخابی عالی برای افراد خاص پسند است. این پارچه دارای طرح های جناغی است. این طرح ها باعث شده اند که این پارچه ظاهری هندسی پیدا کند. رنگبندی های جذاب و خاص این پارچه خرید آن را برای افراد جذاب تر کرده است. اگر مایلید با این پارچه لباس های گرم تری داشته باشید بهتر است که لایه آستری برای لباس های خود در نظر بگیرید.

پارچه فوتر پشمی؛ گرم و زمستانه

در تولید پارچه فوتر پشمی از درصد بالایی پشم استفاده می شود. این پارچه دارای ضخامت زیادی بوده و برای دوخت لباس های گرم در فصل زمستان مناسب است. این پارچه با الیاف متراکم خود مانع از عبور هوای سرد می شود. در نتیجه انتخابی عالی برای روزهای سرد سال به نظر می رسد.

پارچه فوتر برای چه لباس هایی مناسب است

پارچه ی فوتر چند نوع دارد، ساده، طرحدار و استرج که با توجه به لباس مورد نظر شما مورد استفاده قرار می گیرد. رایج ترین رنگ ها در پارچه فوتر عبارتند از مشکی، سبز پر رنگ، قهوه ای، خاکستری، زرشکی و زغالی. معمولا عرض پارچه های فوتر 150 است اما با عرض 140 هم وجود دارد.

پالتو و پانچ رایج ترین لباس هایی هستند که با پارچه فوتر تولید می شوند، اما دوخت شال، شلوار، دستکش و کلاه از دیگر کاربردهای پارچه فوتر می باشد.برای سفارش  پارچه مخصوص فصل سرد کلیک کنید.

شستشوی پارچه ی فوتر

بهترین راه برای شستن پارچه فوتر سپردن آن به خشکشویی است اما اگر تصمیم به شستشوی آن در خانه دارید، آنرا با آب سرد و شوینده ملایم بشویید.