اقتصادیبرترین های کسب و کار

درامد از ترید چقدر است؟

با رونق گرفتن ارزهای دیجیتال از سال 2009 عده‌ای توانستند با درآمدی که از در این بازار به دست آورند زندگی خود را از این رو به آن رو کنند و برعکس عده دیگری نه‌تنها درآمدی نداشتند که بخشی از سرمایه خود را نیز تقدیم بازار کردند. اما واقعا چقدر می‌توان از ترید ارزهای دیجیتال درآمد داشت؟ ما هم نمی‌دانیم! در واقع هیچکسی را نمی‌توانید پیدا کنید که بتواند رقم دقیقی از درآمد ترید ارز دیجیتال به‌ بدهد و این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد. در بازار ارزهای دیجیتال، چیزی که ما می‌توانیم پیش‌بینی کنیم حرکت قیمتی بازار است، نه درآمد یک معامله‌گر! با همه این‌ها، اگر هنوز هم کنجکاو هستید که درآمد ترید ارز دیجیتال چقدر است، این بخش از آموزش فارکس اصفهان را از دست ندهید.

تریدر ارز دیجیتال کیست؟

تریدر ارزهای دیجیتال به کسی گفته می‌شود که دارایی‌های دیجیتال را با هدف کسب سود، خرید و فروش می‌کند. یک معامله‌گر کریپتو معمولاً باید درک و دانش کاملی از بازار داشته باشد و بتواند از تغییرات کوتاه مدت در قیمت رمزارزها استفاده کند و به سود برسد. برای مثال، ساده‌ترین کاری یک تریدر ارز دیجیتال باید در آن حرفه‌ای باشد این است که ارزهای دیجیتال را در قیمت‌های پایین بخرد و زمانی که قیمت آن‌ها افزایش یافت، بفروشد.

همانطور که می‌دانید این روزها با افزایش قیمت دلار و کاهش درآمدها، افراد زیادی به فکر شغل‌های کناره و درآمد غیرفعال افتاده‌اند که از میان همه، ترید ارزهای دیجیتال یکی از پرطرفدارترین آن‌ها به‌شمار می‌رود. اما برخلاف تصور بسیاری، تریدر ارز دیجیتال شدن به این راحتی‌ها هم نیست و به دانش و تمرین زیادی نیاز دارد. برای نمونه، تنها برخی از قابلیت‌ها و دانشی که شما برای تریدر شدن نیاز دارید عبارتند از:

  • مدیریت سرمایه
  • تحلیل تکنیکال
  • بررسی اخبار و رویدادهای مربوطه
  • انواع خرید و فروش
  • خود کنترلی
  • روانشناشی بازار
  • و ….

جالب است بدانید هر یک از این عوامل، می‌تواند در میزان درآمد شما تاثیر بگذارد؛ هرچه شما به بازار مسلط‌تر باشید و بیشتر آن را بشناسید می‌توانید درآمد تریدری خود را نیز افزایش دهید و برعکس، هرچه در بازار احساسی‌تر رفتار کنید و بدون استراتژی پیش بروید ضرر خواهید کرد. بنابراین، باید این موضوع را بپذیرید که درآمد از ارزهای دیجیتال متغیر است و قانونی هم وجود ندارد که این شغل همواره برای شما سودآور خواهد بود!

حداقل درامد تریدر | درآمد تریدر های ایرانی | درآمد یک تریدر مبتدی

انواع روش‌های درآمدی در ترید ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال، به دلیل تکنولوژی و فناوری که دارند، فرصت‌های مختلفی برای کسب درآمد را در اختیار افراد قرار می‌دهد که خرید و فروش رمزارزها تنها یکی از آن‌ها است. پیش از این که به سراغ انواع روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال برویم باید این نکته را ذکر کنیم که هر روش دانش خاص خود را نیاز دارد و می‌تواند منابع مختلفی از درآمد را در اختیار شما قرار دهد.

اسکالپ ارز دیجیتال

اسکالپ ارزهای دیجیتال رایج‌ترین روشی است که شما می‌توانید از رمزارزها درآمد داشته باشید. در روش ، معامله‌گر به‌طور مداوم تغییرات بازار و نوسانات آن را زیر نظر می‌گیرد و با خرید و فروش ارز دیجیتال در مدت کوتاه سود کسب می‌کند. در این روش سود به‌دست آمده از هر معامله چندان زیاد نیست اما تریدر با تعداد بالای پوزیشن‌های معاملاتی که باز می‌کند درآمد خود را افزایش می‌دهد.

بازار ارزهای دیجیتال ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته باز است و این یعنی شما در طول یک روز با فرصت‌های معاملاتی زیادی روبرو خواهید شد که برخی از آن‌ها می‌توانند بسیار سودآور باشند. با این حال، باید بدانید که تجارت همیشه با مقداری ریسک همراه است. در ، حداکثر زمانی که یک معامله‌گر در یک معامله می‌ماند  24 ساعت است. هدف این نوع از تریدینگ، کسب سود از نوسانات کوچک بازار است و سود آن‌ها نیز بسته به میزان سرمایه فرد و شرایط بازار می‌‌تواند متفاوت باشد.

تریدر نوسانی کسی است که استراتژی‌های ترید روزانه یا کوتاه مدت را با استراتژی‌های بلند مدت ترکیب می‌کند و مدت زمان بیشتری از تریدر روانه، مثلا چند روز، را در یک معامله باقی می‌ماند. هدف این نوع ترید کسب درآمد از نوسانات روزانه و هفتگی است. برای تازه واردان بازار و معامله‌گرانی که وقت زیادی برای بازار ندارند مناسب‌ترین گزینه به‌شمار می‌رود.

پوزیشن تریدینگ را می‌توانیم همان سرمایه‌گذاری بلند مدت بر روی ارزهای دیجیتال با پتانسیل برای رشد بدانیم. در این نوع ترید معامله‌گرها ماه‌ها بر روی یک ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند و ممکن است برای مدت طولانی از آن معامله خارج نشوند. این روش نیز برای افرادی که دانش چندانی از بازار ندارند می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

حدود درآمد تریدرهای ایرانی چقدر است؟

همه می‌دانیم که یک تریدر از آغاز تا حرفه‌ای شدن مسیر دور و درازی را باید پشت سر بگذارد که قرار است در بخش زیادی از آن شکست بخورد. اما مهم‌ترین اصل افرادی که اکنون از تریدری به درآمدهای کلان رسیده‌اند کسب تجربه از بازار و دانش است. در واقع شما باید بازار ارزهای دیجیتال را مانند یک کلاس درس بدانید که با هر درسی که به شما می‌آموزد می‌تواند درآمد شما را نیز افزایش دهد.

به‌طور متوسط، یک معامله‌گر می‌تواند حدود ۱۱۳۰۰۰ دلار در سال با معامله ارزهای دیجیتال در ایالات متحده درآمد کسب کند. بنابراین، به این معنی است که درآمد هفتگی او می‌تواند بیش از ۲۰۰۰ دلار باشد. البته باید بگوییم تیم‌های تریدری مشهور دنیا که در دسته حرفه‌ای ترین‌ها هستند تا ۳۰۰ هزار دلار در ماه و بیشتر نیز درآمد داشته‌اند.

عوامل موثر بر درآمد ترید ارز دیجیتال

اگر خوش شانس باشید، کسب درآمد از ارزهای دیجیتال کار سختی نیست. اما باید بدانید عوامل بسیاری وجود دارند که درآمد شما در بازار را تعیین می‌کنند. این بازار قطعا آنقدری پتانسیل دارد که میلیون‌ها نفر از سرتاسر جهان را مجذوب خود کرده اما شما باید رفتارهای آن را بشناسید و با استراتژی حرکت کنید که موفق شوید. عواملی که می‌توانند بر ترید ارز دیجیتال موثر باشند عبارتند از:

صبر کردن!

بله درست شنیدید، صبر کردن و خود کنترلی یکی از حیاتی‌ترین ویژگی‌هایی است که سود یا ضرر شما را تعیین می‌کند. بازار ارزهای دیجیتال بازاری بسیار پرنوسان است و در لحظاتی با حرکات خود ممکن است شما را در شوک فرو ببرد. اغلب سرمایه‌گذارانی که در ترید خود شکست می‌خورند کسانی هستند که در شرایط حساس بازار نتوانستند خود را کنترل کنند و دست به خرید یا فروش عجولانه و بدون استراتژی زده‌اند. پس صبر داشته باشید و موج سواری بر روی نوسانات بازار را یاد بگیرید.

مدیریت سرمایه

یعنی شما بدانید چه میزان روی یک ارز سرمایه‌گذاری کنید، چه میزان از آن معامله سود انتظار دارید و چه زمان باید از معامله خارج شوید. افرادی که مدیریت سرمایه را بلد نیستند ممکن است آنقدر در یک معامله باقی بمانند که سود آن‌ها به ضرر تبدیل شود یا این که آنقدر در معامله ضرر کنند که حتی اصل سرمایه نیز از دست برود. بنابراین مدیریت سرمایه در درآمد شما از تریدینگ بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

انتخاب استراتژی مناسب

استراتژی مناسب و شخصی، همان چیزی است که به شما کمک می‌کند در بازار ارزهای دیجیتال موفق عمل کنید. در حقیقت اگر بازار رمزارزها را یک غار تاریک در نظر بگیریم، استراتژی همان چراغی است که به پیدا کردن مسیر کمک می‌کند. استراتژی هر فرد باید با توجه به خواسته‌ها و قابلیت‌های او انتخاب شود و هر استراتژی مناسب همه نیست.

تجزیه و تحلیل بازار

بگذارید رک بگوییم، اگر شما نتوانید بازار ارزهای دیجیتال را تجزیه و تحلیل کنید نمی‌توانید ترید کنید. زیربنای یک ترید در واقع اطلاع از بازار و فعالیت‌های آن است. بنابراین اگر می‌خواهید درآمد خوبی از معامله‌گری داشته باشید باید به‌روز باشید و بتوانید نمودارها و اخبار را تجزیه و تحلیل کنید. علم آنالیز بازار ارزهای دیجیتال چیزی است که هرچقدر برای آن هزینه کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

درآمد تریدر در ایران چقدر است و آیا می‌تواند یک شغل کاملاً راضی کننده باشد یا خیر؟ درباره شغل تریدری در ایران صحبت کردیم و نکات بسیار مهمی را برای انتخاب این شغل برای متقاضیان ایرانی برشمردیم. وقتی صحبت از انتخاب یک شغل می‌شود یکی از مهم‌ترین فاکتورها در آن میزان درآمد خواهد بود و برای تمام کاربرانی که به دنبال ورود به بازار فارکس هستند درآمد تریدری اهمیت زیادی خواهد داشت. شاید اگر به دنبال بررسی درآمد یک شغل معمولی بودیم تنها در یک خط می‌توانستیم پاسخ لازم را به شما ارائه کنیم اما درآمد در یک خط نمی‌گنجد و نمی‌توانیم یک درآمد کامل دقیق را برای این رده شغلی به شما معرفی کنیم.

هنگامی که در بهترین دوره فارکس در اصفهان؛ صحبت از درآمد ترید در فارکس می‌کنیم خیلی‌ها به فکر درآمدهای چند میلیون دلاری می‌افتند و خیلی از افراد نیز که شغل تریدری را نمی‌شناسند بر این باور هستند که می‌توانند با تریدر شدن سرمایه‌های چند میلیاردی برای خود جمع کنند. داشتن چنین دیدگاه‌هایی به وضوح نشان می‌دهد که این افراد هیچ شناختی نسبت به درآمد تریدر در ایران ندارند و نمی‌دانند که درآمد ترید در فارکس به چه صورت است.

ترید در بازارهای مالی مانند فارکس یا حتی بازار بیشتر از اینکه یک سرمایه‌ گذاری باشد نزدیک به یک شغل است که شما در آن می‌توانید برای هر ماه یک درآمد ثابت داشته باشید. در واقع بهتر از شما ترید در فارکس را به عنوان یک کسب و کار و شغل در نظر بگیرید که می‌توانید تحت تاثیر برخی از عوامل و شرایط به یک درآمد ثابت منطقی در آن برسید.