بین الملل

در اعتراض به‌مصاحبه سفیر تل‌آویو در اوکراین؛ کاردار رژیم صهیونیستی در روسیه احضار شد

به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، کاردار رژیم صهیونیستی در روسیه امروز سه شنبه به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

بر اساس اعلام این رسانه، احضار کاردار رژیم صهیونیستی در روسیه به دلیل اظهارات «مایکل برادسکی» (Brodsky) سفیر این رژیم در اوکراین رسانه ای شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که «رونن کراوس» (Ronen Kraus) کاردار رژیم اشغالگر قدس را به دلیل اظهارات اخیر «مایکل برادسکی» (Michael Brodsky) سفیر این رژیم در اوکراین درباره بازنویسی تاریخ احضار کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه در این باره ادامه داد: توجه مقام اسرائیلی به اظهارات عمومی «مایکل برادسکی» جلب شد که در آن توقف روند توجیه کردن همدستان سابق نازی در اوکراین غیرممکن است و تعامل با مقامات اوکراین نباید به موضوع تجلیل از «استفان باندرا» (Stepan Bandera)- ملی گرای اوکراینی مرتبط شود.

این وزارتخانه در بیانیه خود افزود: در این گفتگو برخی از مسائل مرتبط با روابط میان رژیم صهیونیستی و روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای توسعه بیشتر آنها تصمیم گیری شد.

گفتنی است که مایکل برادسکی» سفیر این رژیم در اوکراین پنجشنبه هفته پیش در مصاحبه با یک رسانه صهیونیستی درباره «رومن شوخویچ» و «استفان باندرا» ۲ نفر از سران شبه نظامی اوکراین که در جبهه آلمان نازی علیه اتحاد جماهیر شوروی می‌ جنگیدند، صحبت کرده و از اقدامات آن ها در زمان جنگ جهانی دوم تمجید کرده بود.

310310

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.