بین الملل

دفع 400 حمله پهپادی اوکراین به روسیه توسط «رادارهای ینوت»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین سرخط نیوز، مدیر شرکت وابسته به وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه گفت که بیش از ۴۰۰ حمله پهپادهای اوکراین علیه مخازن نفت در «بلگورود» با کمک رادار «ینوت» دفع شده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» مدیر شرکت «جی‌اس‌سی»  در این زمینه گفت: «از فوریه رادار ما در مخازن نفت در بلگورود راه اندازی شده است. تا به امروز، بیش از ۴۰۰ حمله شناسایی و دفع شده و در طول ۶ ماه حتی یک حمله به این منطقه انجام نشده است.»

رادار ینوت برای شناسایی خودکار پهپادهای کوچک و فوق کوچک طراحی شده است. این رادار برای نظارت بر وضعیت در شعاع چند کیلومتری و جستجوی اهداف هوایی یا سطحی زمینی طراحی شده است.

 

این مقام روس همچنین گفت که سامانه‌های سرکوب پهپاد با موفقیت در تاسیسات« تواپسه» در دریای سیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. او به برخی از مشتریان عمده این رادارهای پیشرفته از جمله خود «گازپروم نفت»، «روس نفت»، وزارت دفاع و سرویس حفاظت فدرال روسیه اشاره کرد و گفت که ۱۳ فرودگاه در روسیه در حال نصب این رادارها هستند.  

ارتش اوکراین از آغاز جنگ از پهپادهای مختلف جنگی و انتحاری علیه اهداف نظامی و غیرنظامی روسیه استفاده کرده است.

یک مقام ارشد نظامی روسیه نیز اخیرا گفت که جدیدترین سامانه جنگال  برای دفاع مقابل حملات پهپادی طراحی و ساخته شده  و در منطقه عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین در حال آزمایش شدن است. به گفته این مقام نظامی  روسیه، سامانه جنگال «ساپفیر» در منطقه عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین مورد آزمایش قرار گرفته است. 

این سامانه برای محافظت از تاسیسات  برابر انواع هواپیماهای بدون سرنشین طراحی شده و به محض شناسایی یک هدف و شناسایی آن به عنوان متخاصم، به طور خودکار و بسته به خطری که برای تاسیسات وجود دارد سامانه‌های الکترونیکی پهپاد دشمن را از کار می اندازد.

پایان پیام/.




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.