دیدار امیرعبداللهیان با نجیب میقاتی +فیلم

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین سرخط نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به منطقه و پس از سفر به مسقط و رایزنی با مقامات عمانی، در رأس هیأتی در بیروت حضور دارد، ظهر امروز (پنجشنبه) هفتم اردیبهشت ماه با «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 

مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، محمد فتحعلی معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در بیروت، عبدالله نکونام قدیری معاون سخنگو و مدیرکل دیپلماسی رسانه‌ای و همچنین مجتبی امانی سفیر ایران در لبنان نیز در این ملاقات حضور داشتند.

 

وی پیش از این نیز با «عبدالله بوحبیب» همتای لبنانی دیدار و در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت. وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک با همتای لبنانی با بیان اینکه جز خیر برای لبنان نمی‌خواهیم، گفت: همه جهات لبنانی را به تسریع در انتخاب رئیس جمهور و تکمیل روند سیاسی در این کشور تشویق می‌کنیم. (اینجا بخوانید)

وزیر خارجه همچنین قرار است با «نبیه بری» رئیس پارلمان دیدار کند.

وی شب گذشته در بدو ورود به بیروت در جمع خبرنگاران گفت: در بیروت هستیم تا بار دیگر حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران را از ملت، دولت، ارتش و مقاومت در لبنان اعلام کنیم. این سفر فرصتی است برای مشورت‌های بیشتر با مقامات لبنان در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی.

امیرعبداللهیان با ذکر این نکته که تحولات جدیدی در منطقه در هفته‌های اخیر به وقوع پیوسته، اظهار داشت: نتیجه آن را برای منطقه، جهان اسلام و از جمله لبنان خیر می‌دانیم. جمهوری اسلامی ایران در قبال تنش‌ها و بحران‌های منطقه‌ای همواره از گفت‌وگو و مصالحه حمایت کرده است و جنگ و درگیری را راه‌حل نمی‌داند.در خصوص مناسبات دوجانبه ایران و لبنان، ایده‌ها و ابتکاراتی برای بهبود وضعیت در لبنان داریم که در دیدارهای فردا و امروز با مقامات کشور دوست و لبنان، به مشورت خواهیم گذاشت. 

این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به لبنان بعد از تصدی وزارت خارجه است. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفر به مسکو و رایزنی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود، در اولین سفرش به لبنان، ۱۴ آنلاین ماه ۱۴۰۰ به این کشور رفت و در این سفر با مقامات و شخصیت‌های لبنان از جمله سید حسن نصرالله موضوعات روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. وی چهارم فروردین ۱۴۰۱ و برای دومین بار پس از سفر به دمشق راهی لبنان شد و برای سومین بار در شامگاه پنجشنبه ۲۲ دی ماه در رأس هیأتی سیاسی راهی لبنان شد و در مدت حضورش در بیروت با مقامات لبنانی و از جمله سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

خروج از نسخه موبایل