دیدار نماینده دولت آمریکا در امور ایران با مدیرکل آژانس اتمی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین سرخط نیوز، «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران بامداد پنجشنبه از دیدار با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واشنگتن خبر داد.

مالی در صفحه توئیتر خود با انتشار عکسی از این دیدار، نوشت: «نشست سازنده‌ای با مدیرکل آژانس اتمی رافائل گروسی داشتم و صمیمانه درباره انتخاب او برای دومین دوره مدیریت تبریک گفتم».

وی با اشاره به گفتگوها با گروسی درباره ایران، توضیح داد: «ما درباره نشست‌های اخیر او در تهران صحبت کرده و من از اقدامات او برای تعامل با ایران درخصوص مسائل هسته‌ای مورد نگرانی آژانس اتمی استقبال کردم».

این دیپلمات آمریکایی همچنین افزود: «ما توافق کردیم که ارتباط نزدیک را حفظ کنیم. ما تاکید کردیم که ایران باید تعهداتی که به آژانس اتمی داده را کاملا اجرا کند و هرگونه دسترسی که آژانس لازم می‌داند را برای آنها تسهیل کند».

از سوی دیگر، مدیرکل آژانس اتمی ضمن ابراز خوش‌بینی درباره افزایش دسترسی بازرسان و احیای تجهیزات نظارتی در ایران، گفت که روند احیای نظارت‌ها ممکن است روزها و شاید هم هفته‌ها طول بکشد.

مالی در حالی خواستار اجرای تعهدات ایران به آژانس شده که چند روز قبل «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود: «توافق هسته‌ای هیچگاه مبتنی بر اعتماد نبود، بلکه بر اساس راستی‌آزمایی و نظارت بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران بود». (جزئیات بیشتر)

 

 

پایان پیام/خ




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

خروج از نسخه موبایل