دیوان کیفری بین‌المللی در ونزوئلا دفتر می‌زند

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی پس از دیدار با رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که این دیوان در ونزوئلا دفتری برپا می‌کند تا اتهام وارده به دولت این کشور مبنی بر ارتکاب جنایت علیه بشریت را بررسی کند.

به گزارش سرخط نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، «کریم خان»، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی پس از دیدار با نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت که توافق شده تا این دیوان تعامل نزدیک‌تری با ونزوئلا داشته، به اجرای اصلاحات قضایی کمک کرده و «عدالت بیشتری» را در این کشور آمریکای جنوبی به ارمغان آورد.

مادورو با خودداری از بیان جزئیات این طرح و اینکه دفتر نامبرده چه تعداد کارمند خواهد داشت، گفت: من اطمینان دارم که این دفتر اقدامات مثبتی رقم می‌زند و تأثیر مطلوبی خواهد داشت.

کریم خان در مارس ۲۰۲۲ گفت که دیوان کیفری بین‌المللی قصد دارد در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا یک دفتر تأسیس کند. این نهاد در نوامبر ۲۰۲۱ اعلام کرد که تحقیقاتی ابتدایی را درباره جنایت ادعایی دولت مادورو علیه بشریت از سال ۲۰۱۷ آغاز می‌کند.

تیمی از محققان سازمان ملل متحد مدعی شدند که نظام قضایی ونزوئلا در یک تلاش حکومتی برای سرکوب مخالفان نیکولاس مادورو، حقوق بشر را نقض کرده است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل