«رامبو لامبو»، وانت استثنایی و گرانقیمت لامبورگینی/ عکس

به گزارش خبرگزاری سرخط نیوز، لامبورگینی LM002 مشهور به «رامبو لامبو» در دهه ۱۹۸۰ میلادی متولد شد تا قدرت و استقامت یک خودروی نظامی را با امکانات یک خودروی اسپرت ترکیب کند.

غول قدرتمند لامبورگینی یک خودروی آفرودی است که بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید می‌شد. راه تولید LM002 با ساخت دو خودروی چیتا و LM001 هموار شد که هر دو برای استفاده نظامی طراحی و ساخته شده بودند.

«رامبو لامبو»، وانت استثنایی و گرانقیمت لامبورگینی/ عکس

لامبورگینی در سال ۱۹۷۷ اولین خودروی نظامی خود را با کد «چیتا» با موتور هشت سیلندر کرایسلر تولید کرد. البته ساخت چیتا در حد تولید نمونه اولیه باقی ماند و به ارتش نرسید. طراحی چیتا در ادامه به تولید لامبورگینی LM001 انجامید که طرحش بسیار شبیه به چیتا بود اما از موتور هشت سیلندر ای‌ام‌سی استفاده می‌کرد.

در هر دو مدل چیتا و LM001 موتور در قسمت عقب ماشین نصب و سبب‌ساز هندلینگ نامطلوب ماشین‌ها شده بود. از این رو در ساخت رامبو لامبو یک شاسی کاملا جدید طراحی شد و موتور ۱۲ سیلندر لامبورگینی کنتاش در قسمت جلوی آن نصب شد. پس از آزمایش‌های بسیار رامبو لامبو سال ۱۹۸۶ در نمایشگاه خودروی بروکسل به نمایش گذاشته شد.

در ابتدای قرن بیست و یکم قیمت لامبورگینی LM002 حدود ۹۵ هزار دلار بود در حالی که اولین مدل‌های ماشین که سال ۱۹۸۷ عرضه شدند چیزی حدود ۱۲۰ هزار دلار قیمت داشتند.

در حال حاضر بسته به فروشنده قیمت رامبو لامبو تا ۳۰۰ هزار دلار هم رسیده است.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در سرخط نیوز مراجعه کنید.

۵۸۵۸

خروج از نسخه موبایل