برترین های کسب و کار

راهنمای تبدیل شدن به متخصص سئو

راهنمای تبدیل شدن به متخصص سئو

صنعت بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ روز به روز در حال رشد است و مشاغل ایجاد شده در این زمینه از جمله مشاغلی هستند که در آینده بیشترین تقاضا را خواهند داشت. همه ما می دانیم که خرید آنلاین و خدمات آنلاین به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است و وب سایت ها به دنبال افراد حرفه ای هستند تا وب سایت خود را از رقبا متمایز کنند تا از رقبای خود جلوتر باشند.

امروزه بیش از یک میلیارد وب سایت وجود دارد و هر یک از آنها به فعالیت ها و وظایف خاصی نیاز دارند تا در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) فهرست شوند. این امر یادگیری سئو را به یک مهارت جالب و راهی عالی برای ورود به بازار کار تبدیل می کند.

سئو چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) علم افزایش ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ است که در نتیجه مشتریان بیشتری را به سمت وب سایت شما هدایت می کند. به عبارت ساده، سئو به بهبود عملکرد موتور جستجوی وب سایت در رابطه با فعالیت جستجوی کاربر اشاره دارد. وقتی وب سایت شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود، می توانید مشتریان بیشتری را معرفی کنید و در نهایت از آنها درآمد بیشتری کسب کنید. هدف بسیاری از شرکت ها و وب مسترها قرار گرفتن در اولین صفحه نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظر است.

در عمل، هدف این است که وب سایت خود را در صفحه اول جستجوی کلمه کلیدی خود قرار دهید (مثلاً تست mbti)، که در نهایت باعث افزایش کلیک های ارگانیک و جذب کاربران بیشتر می شود.

یافتن کاربر، رسیدن به وب سایت شما با کلمه کلیدی مورد نظر و در نهایت کلیک بر روی وب سایت شما هدفی است که هر کارآفرین و شرکتی به دنبال آن است و این عنوان یک متخصص سئو و سئو (یا سئو به طور معمول تر ) بزرگتر به نظر می رسد

سئو چه کاری انجام می دهد؟

برای بهینه سازی وب سایت و صفحات آن، ابتدا باید نحوه کار موتورهای جستجو را درک کنید. در واقع این موتورهای جستجو هستند که محتوای وب سایت شما را بررسی کرده و به مخاطبان مناسب نشان می دهند.

چندین عامل وجود دارد که موتورهای جستجو برای ارزیابی و تعیین ارتباط وب سایت با عبارت جستجوی کاربر استفاده می کنند. گوگل اغلب این عوامل را فاش نمی کند، اما کارشناسان این حوزه به دنبال این عوامل هستند و از آنها برای بهینه سازی وب سایت ها استفاده می کنند. یک متخصص سئو باید فاکتورهای مهم برای رتبه بندی صفحات وب را بداند و موارد زیر برخی از مهم ترین عوامل برای رتبه بندی وب سایت ها هستند:

راهنمای تبدیل شدن به متخصص سئو
راهنمای تبدیل شدن به متخصص سئو

سن دامنه، URL و اعتبار آن

به سمت چپ

بهینه سازی وب در نسخه موبایل

محتوای شخصی و با کیفیت بالا

سرعت بارگذاری صفحه (از جمله سرعت صفحه وب سایت در نسخه موبایل)

در دسترس بودن و امنیت وب سایت

تعامل کاربر در شبکه های اجتماعی هر وب سایت

تکنیک های سئو

تجربه ی کاربر

رتبه صفحه به این معنی است که وقتی کاربر کلمه کلیدی را جستجو می کند وب سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار می گیرد و می تواند در صفحه اول و بالای صفحه پیدا شود. در واقع در صورت رعایت شرایط فوق، وب سایت می تواند به این جایگاه دست یابد و همچنین از جدیدترین تکنیک ها برای بهینه سازی سئوی سایت استفاده کند. موتورهای جستجو معمولاً هنگام رتبه بندی یک وب سایت سه مرحله را طی می کنند:

1- خزنده

همه موتورهای جستجو دارای ربات هایی هستند که وظیفه آنها خزیدن یا خزیدن در صفحات وب و صفحات است. خزیدن صفحات وب محتوای آنها را در نتایج جستجو شامل می شود.

2- پروفایل

در این مرحله وب سایت و صفحات به نتایج جستجو اضافه می شود. اگر سایت و صفحات مرتبط شما در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده نشوند، توجه کاربران را از دست خواهید داد.

3. طبقه بندی

وقتی چیزی را در گوگل تایپ می کنید، مرتبط ترین وب سایت ها در نتایج جستجو ظاهر می شوند. این نتایج به عوامل مختلفی مانند شرایط منطقه ای، زبان، تجربه کاربری و غیره بستگی دارد.

آیا شما یک متخصص سئو هستید؟

کارشناس سئو فردی بسیار با تجربه در زمینه توسعه وب سایت است که می تواند وب سایت را از نظر فنی، کاربری، محتوا و … به طور کامل بررسی کند. و خوب انجام دادن قابل بهبود است اگر می خواهید در گوگل رتبه بالایی کسب کنید، به یک متخصص سئو نیاز دارید.

علاوه بر اجرای روش های سئو، کسب ترافیک نیازمند اجرای سایر کمپین های بازاریابی، حل مسائل فنی، روحیه تحقیق برای یافتن مرتبط ترین کلمات و مرتبط ترین کلمات و مهارت های سئو محور است. محتوا. .

وظیفه یک متخصص سئو چیست؟

کارشناسان سئو به کسب و کارها و کارفرمایان کمک می کنند تا بهترین موقعیت ممکن را برای محصولات و خدمات خود در نتایج جستجو تعیین کنند. از این رو کارشناسان سئو بهترین راه های رسیدن به این هدف را بررسی و تحلیل می کنند. یک استراتژی ایجاد کنید که سایت شما را به صفحه اول نتایج جستجو برساند.

هدف کلی یک متخصص سئو افزایش ترافیک وب سایت با استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای هر صنعتی، بهبود تجربه کاربری و در نهایت همراستایی وب سایت با آخرین الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو است. با این حال، موتورهای جستجو دائما در حال تغییر هستند و متخصصان سئو باید با این تغییرات همراه باشند.

متخصصان سئو مانند سایر افراد در بازار کار نیاز به داشتن مهارت و دانش دارند. واقعا مدرکی برای این شغل وجود ندارد و هر علاقه مند به سئو باید با شرکت در کلاس های آنلاین و حضوری و یادگیری مستمر و کمک گرفتن از بهترین ها و بهترین های این حوزه خود را در سئو تقویت کند. موفق باشید در این زمینه. کارهایی که هر سئو باید پس از یادگیری انجام دهد عبارتند از:

تهیه استراتژی بهینه سازی وب

در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و از آنها برای بهبود و رتبه بندی وب سایت های تجاری و تجاری خود استفاده کنید.

اهداف قابل اندازه گیری را برای کمک به تیم بازاریابی تعیین کنید تا عملکرد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) خود را پیگیری کند.

برای پیشبرد اهداف تیم، با دیگر متخصصان تیم بازاریابی تعامل کنید.

برای مدیریت استراتژی سئو با دیگران در بخش بازاریابی همکاری کنید.

برای ایجاد برنامه ای برای تولید محتوای جذاب و با کیفیت در وب سایت، با تیم محتوا همکاری نزدیک داشته باشید.

همکاری نزدیک با تیم فنی و برنامه نویسی سایت در زمینه اجرای جنبه های فنی سایت.

یک استراتژی ساخت لینک و بک لینک داشته باشید تا نتایج بهتری در نتایج جستجو بگیرید.

چگونه سئوکار شویم؟

برخی از کارشناسان سئو کار خود را با هدف تبدیل شدن به یک متخصص سئو شروع نمی کنند. برخی از افراد به عنوان امداد در این زمینه شروع به کار می کنند و سپس روز به روز تحصیلات آنها در این زمینه افزایش می یابد. همانطور که گفتیم در دانشگاه دپارتمان سئو وجود ندارد و یادگیری آن تنها به شما و علاقه شما به این رشته بستگی دارد. میتوانید با شرکت در دوره آموزش صفر تا صد سئو به حد قابل قبولی از سئو برسید.

ژاکت

مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائه دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران که با گردهم‌‌‌آوری منابع انسانی توانمند و برجسته بدنبال خلق ارزش برای ذینفعان خود می باشد.