برترین های کسب و کارعمومی

راهنمای طراحی داخلی با آجر نسوز + به روزترین ایده ها

آجر نسوز ، آجری با مقاومت بالا در برابر حرارت است و در درجه حرارت های بالا خواص فیزیکی و شیمیایی خود را حفظ می کند.آجر نسوز به طرز فراوانی در کوره های صنعتی دارای درجه حرارت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. نسوزها جزو متریال های جامدی هستند که در شرایط مختلف در برابر حرارت های زیاد مقاومت می کنند و کارکرد فیزیکی خود را حفظ می کنند.

حتی در برخورد با مایعات خورنده و گازها . در همه فرایندهای با حرارت بالا مخصوصا در صنعت تولید فلزات ، سیمان ، شیشه و سرامیک ها جزو مواد کاربردی و ضروری محسوب می شود. مواد نسوز گوناگونی وجود دارند که در برآورده کردن نیازهای اساسی بخش های مختلف صنعتی طراحی و تولید شده اند.

آجرهای نسوز را به روش های مختلفی دسته بندی می کنند که رایج ترین این دسته بندی بر اساس روش نصب آجر نسوز ، نوع اتصال و ترکیب شیمیایی آجرنسوز است. آجرهای نسوز نما در یک فرایند از پیش تعیین شده به صورت فشرده تولید و به همین شکل نصب می گردد. در صورتی که مواد نسوز اغلب به شکل پودر تهیه می گردد و برای نصب به صورت ریختن ، ماله کردن ، لرزش و تزریق یا گلوله زدن به شکل پودر در می آیند.

حتما بخوانید: پینترست

استفاده از آجر نسوز چه مزایایی دارد ؟

آجر نسوز ها در برابر تغییرات دمایی مقاوم هستند و طول عمر بیشتری نسبت به معمولی دارند. اجر نسوز در واقع نوعی عایق محسوب می شود که از هدر رفتن انرژی در ساختمان جلوگیری می کند. آجر نسوز با توجه به وزن کم وسبکی ، برای نصب نیازی به سازه نگهدارنده ندارد و در برابر آتش سوزی و دماهای بالا مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد.

قیمت آجر نسوز

قیمت آجر نسوز با توجه به استفاده ازخاک نسوز در متریال آن از بقیه آجرها بیشتر است. خاک نسوز دارای فرایند پیچیده ای برای تولید است که هزینه آن را افزایش می دهد. وقتی این خاک از متریال های اصلی آجرنسوز باشد طبیعتا قیمت آجر نسوز نیز افزایش پیدا می کند.

طبقه بندی آجرنسوز

طبقه بندی آجر نسوز بر اساس ماده اصلی تشکیل دهند آجر صورت می گیرد. تولید کنندگان آجر نما نسوز از مواد زیادی برای تولید انواع آجر نسوز استفاده می کنند. برای تولید آجرهای نسوز از مواد سیلیکات آلومینا ، سیلیس و زیرکَن استفاده می شود. همچنین مواد نسوز اساسی ، از جمله منیزیا ، دولوما و اسپینل ، اغلب با کربن و گرافیت ترکیب می شوند و در محیط های بسیار اساسی استفاده می شوند. آنها می توانند بالاترین درجه حرارت عملکرد را تحمل کنند اما در معرض هیدراتاسیون قرار دارند و بنابراین به نگهداری مناسب نیاز دارند.

مواد نسوز خنثی، مانند نسوزهای کرومیا و آلومینا، به دلیل دمای ذوب بالا، قیمت متوسط ​​و توانایی استفاده در محیط های اسیدی و اساسی، توسط صنایع فلزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند ، در حال حاضر اکثر تولید کنندگان آجر نسوز را از این مواد استفاده می‌کنند.

منبع : آپارات

آجر نسوز برای دکوراسیون داخلی | اجرای آجر نما داخلی | دکوراسیون داخلی با آجر سنتی

استفاده از انواع آجر نسوز در صنایع

در سال های گذشته بیشتر صنایع و کوره های صنعتی از آجرهای نسوز شکل دار استفاده می کردند تا اینکه با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی آجرهای نسوز بی شکل جایگاه خوبی در صنایع پیدا کرد.

آجر نسوز دیرگداز یا آجرهای نسوز شکل دار

آجر دیرگداز نسوز بر اساس یک استاندارد خاص تولید می شود و دارای خواص یکسانی هستند. این نوع از آجر نسوز نما همان طور که از نامش پیداست به صورت از پیش ساخته تولید می شود.

آجرهای نسوز بی شکل

این نوع از آجر نسوز دارای ساختار متفاوتی بوده که به درخواست شرکت ها بستگی دارد و فرایند شکل دهی و پخت در دمای بالا حذف می‌شود. فرایند ساخت آسان و عدم نیاز به تجهیزات و ماشین آلات گران قیمت از مزایای دیرگدازهای بی شکل محسوب می گردد.

مزایای آجر نسوز بی شکل

  • نداشتن مرحله‌ی پخت
  • جلوگیری از اتلاف انرژی
  • کاهش مصرف سوخت
  • کاهش آلودگی محیط زیست
  • کاهش قیمت تولید و صرفه جویی در فرایند ساخت

آجر نسوز از مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی نسبت به سایر آجرها برخوردار می باشد. به همین دلیل ساختمانی که در نمای آن از آجر نسوز نما استفاده شده است دارای عمر طولانی تر است. به دلیل جذب ناچیز آب توسط آجر نسوز نما سطح آن شوره نمی زند و قارچ و کپک بر روی آن رشد نمی کند. برای خرید آجر نسوز برای نمای ساختمان خود حتما از خصوصیات آن آگاهی داشته باشید

بهترین گزینه برای طراحی داخلی آجر نسوز است زیرا دارای تنوع در رنگ و ابعاد است. آجر نسوز رستیک یک ایده مناسب برای افرادی است که به طراحی دکوراسیون با آجر نسوز علاقه مند هستند. اکثر طراحان و معماران برای تزئین دیوار شومینه، دیوار پشت تلویزیون و دیوار آشپزخانه از این نوع آجر استفاده می کنند.