فرهنگ و هنر

رسانه ها راوی فرهنگ رضوی باشند

سرخط نیوز/گیلان معاون وزیر ارشاد، از رسانه ها خواست راوی فرهنگ رضوی باشند و گفت: رسانه های ما باید از آموزه ها و مفاهیم مکتب اهل بیت(ع) برای معرفی و تصویرسازی اسلام ناب بهره بگیرند.

به گزارش سرخط نیوز، فرشاد مهدی پور شب گذشته در مراسم اختتامیه دهمین دوره جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در آینه رسانه ها که در حرم مطهر خواهر امام(س) رشت برگزار شد، با تاکید بر لزوم تبیین و واکاوی عناصر رسانه در تراز فرهنگ منور رضوی، اظهار کرد: عدالت خواهی، ترویج عطوفت و مهربانی، ظلم ستیزی، توجه به علم و دانش، تعامل، گفت و گو و مناظره و… از جمله عناصر رسانه در تراز فرهنگ رضوی است.

وی از رسانه ها خواست راوی فرهنگ رضوی باشند و افزود: روایت و بهره گیری از فرهنگ رضوی تکلیف دائمی رسانه ها باشد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رسانه ها ترمیم اسلام ستیزی را دنبال کنند، گفت: امروز جبهه کفر و ظلم، اسلام ستیزی را در دستور کار قرار داده و از ابزار رسانه استفاده می کند.

مهدی پور ادامه داد: رسانه های ما باید از آموزه ها و مفاهیم مکتب اهل بیت(ع) برای معرفی و تصویرسازی اسلام ناب بهره بگیرند.

مرتضی سعیدی زاده، مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) نیز، مهرورزی و مدارا با مردم را جزو سیره رضوی دانست و اظهار کرد: رسانه ها در مواجهه با جامعه از این سیره استفاده کنند.

وی رسالت فرهنگی رسانه ها را مبارزه با ظلم و شرک و نفاق دانست و افزود: رسانه ها به تعمیق باور و تقویت اراده مردم در مقابل فرهنگ غرب کمک کنند.

مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) ماموریت این بنیاد را تحکیم جریان امامت و ولایت و گفتمان سازی تمدنی با محوریت فرهنگ رضوی دانست و خاطرنشان کرد: برای این فرهنگ سازی باید با سیره امام رضا(ع) در همه عرصه ها و لایه ها آشنا شویم.

سعیده زاده فرهنگ و معارف رضوی را پیشران تقابل تمدنی غرب و نظام اسلامی دانست و اضافه کرد: رسانه ها فرهنگ رضوی را در جامعه ترویج کنند، زیرا جامعه ما به دو عنصر وحدت و گفت و گو نیاز دارد که در فرهنگ رضوی بارز است.

انتهای پیام

انتشارات فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.