روایتی از نحوه شهادت حمیدرضا الداغی در مستند «جوانمرد»

در مراسمی از مستند «جوانمرد» تولید مرکز سیمافیلم با حضور معاون سیما رونمایی و از خانواده شهید حمیدرضا الداغی تجلیل شد.

به گزارش سرخط نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، محسن برمهانی، معاون سیما عصر روز گذشته در آیین اکران خصوصی مستند «جوانمرد» و تجلیل از خانواده شهید حمیدرضا الداغی گفت: شما امروز با قدوم خود سازمان صداوسیما را متبرک کردید و وظیفه دارم بابت این حادثه ای که همه مردم ایران از آن مطلع شدند، به خانواده شهید الداغی تبریک و تسلیت بگویم.

وی ادامه داد: شاید به ظاهر شهید الداغی چهره ای متفاوت از طیف وسیع شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد اما در دوره جنگ تحمیلی از این طیف شهدا داشتیم. همانگونه که در بین شهدای مدافع حرم هم چنین چهره هایی را شاهد هستیم.

معاون سیما تاکید کرد: خدا هیچ گاه امرش را زمین نمی گذارد و همواره اهل حقی پیدا می‌شوند که امرش به وسیله آن ها پیاده شود و حجت را بر همگان تمام کنند.

محسن برمهانی همچنین ضمن تشکر و قدردانی از عوامل و دست‌اندرکاران مستند «جوانمرد»، خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که مستندسازی کرده‌ام، به خوبی درک می‌کنم که وقتی خانواده‌ای عزیزشان را از دست می دهد بازگویی ماجرا و گفت و گو در آن شرایط کار سختی است اما شما با حضورتان مقابل دوربین این مستند، رسالت زینبی تان را انجام دادید که کار ارزشمندی است.

برمهانی در پایان سخنانش تاکید کرد: ما مدیون و وام دار خون شهید الداغی هستیم و ان‌شاءالله بتوانیم حق این خون را به سهم خودمان در رسانه ملی به جا بیاوریم.

در ادامه شاهنده گرامی، مادر شهید الداغی هم گفت: از همه کسانی که ما را در این مدت تنها نگذاشتند تشکر می‌کنم. با همراهی خود مرهمی بر غم سنگین دل ما بودند.
از جوانان سازنده این مستند ممنونم. من مستندهای دیگری هم از این واقعه دیدم، اما در این مستند ایستادگی فرزندم حمیدرضا به درستی نمایش داده شد. در این فیلم به خوبی بیان می شود که «سروها» ایستاده می‌میرند.
فیلم خیلی خوب تمام شد و همان طور که حمیدرضا ایستادگی کرد به خوبی در این مستند به تصویر درآمده است.
افتخارم این است که فرزندم در این راه برگزیده شد و با توجه به انسانیت و شرافتی که داشت چیزی جز این از پسرم انتظار نداشتم و باید این کار را می‌کرد.

پخش مستند جوانمرد در زمان مناسب

مهدی نقویان، رئیس مرکز سیمافیلم در این مراسم تصریح کرد: رسالت سیمافیلم بیشتر با سریال‌سازی شناخته می‌شود، اما با تدبیر معاون سیما همچون گذشته در مواردی به حوزه مستندسازی هم توجه داریم.
وی ادامه داد: نوید می‌دهم در سریال‌ها هم موضوعات و وقایع روز مثل این سوژه و قهرمانان واقعی کشور دستمایه قرار خواهند گرفت. همانگونه که برای حادثه شاهچراغ مینی‌سریالی در حال ساخت داریم که ان شاءالله در سالگرد این واقعه روی آنتن خواهد رفت. معمولا تعریفی که از آثار فاخر داریم مربوط به هزینه‌های مالیِ ساخت این آثار است؛ اما آثار فاخر در واقع می‌تواند شامل تولیداتی با موضوع و اهمیت ویژه را هم شامل شود. «جوانمرد» جزو آثار فاخر ماست چون موضوع ویژه و فاخری دارد.

نقویان افزود: حضرت آقا فرمودند «دوران بزن‌درو تمام شده است». این فقط یک فرمان نظامی نبود بلکه یک فرمان در حوزه رسانه هم است. وقتی اتفاقی ناگوار می‌افتد و در جامعه شبهه ایجاد می‌شود رسانه نباید آن موضوع را رها کند و باید مساله را پیگیری کند و آن را برای مخاطب تبیین کند. رسالت ما در سیمافیلم همین است.

رئیس سیمافیلم در مورد زمان پخش این اثر گفت: این مستند در زمان اربعین شهید آماده پخش بود اما تصمیم بر این شد در یک موقعیت زمانی مناسب روی آنتن رود. مستند جوانمرد درباره یک قهرمان ملی است و به همین خاطر زمان پخش آن همیشه موضوعیت دارد. تلاش می‌کنیم با تبلیغات رسانه‌ای مناسب این اثر را روی آنتن بفرستیم.

محمد خوشدل‌فر، کارگردان و تهیه‌کننده مستند «جوانمرد» در جلسه اکران خصوصی این مستند گفت: ساخت این مستند از یک دغدغه دلی شکل گرفت چرا که آن صحنه آن قدر تلخ و دردناک بود و رشادتی که شهید الداغی در آن لحظه از خود نشان داد به قدری تاثیرگذار بود که باید زوایای مختلف آن حادثه به صورتی ماندگار ثبت و ضبط می شد.

کارگردان و تهیه کننده مستند «جوانمرد» با تشکر از خانواده الداغی به ویژه آزیتا الداغی (خواهر شهید) به دلیل سعه‌صدرش در همراهی با سازندگان مستند، عنوان کرد: این مستند در همان روزهای سختی که خانواده شهید، داغدار بودند ساخته شد و از آن جایی که ابهامات زیادی در خصوص حادثه در فضای مجازی شکل گرفته بود و جهت دهی رسانه های معاند نیز درباره آن وجود داشت اما همکاران رسانه ای توانستند با ارائه روایت درست از واقعه، شایعات و غرض ورزی های مخالفان را به خوبی خنثی کنند و ما به لطف خدا توانستیم با گفت و گو با خانواده، شاهدان عینی حادثه، اتفاقات روز حادثه و حال و هوای سبزوار در آن ایام را به تصویر درآوریم. از همکارانم در سیمافیلم و سفیرفیلم (مجری طرح) به خاطر حمایت‌هایشان برای ساخت این مجموعه تشکر می کنم.

در این مراسم مادر، خواهر و دختر شهید الداغی، مجتبی نقی‌یی قائم مقام سیمافیلم، سعید سلطانی مشاور اجرایی و مدیر دفتر معاون سیما، حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیما، جمعی از مستندسازان و دوستداران شهید در مرکز همایش های صداوسیما حضور داشتند.
در پایان این مراسم معاون سیما و رییس سیمافیلم از خانواده شهید الداغی تجلیل کردند.

مستند «جوانمرد» به چگونگی شهادت حمیدرضا الداغی و مسایل پیرامون می پردازد که در دفاع از ناموس در شهر زادگاهش مورد اصابت ضربات چاقوی اراذل و اوباش قرار گرفت و به فیض شهادت رسید.
مستند «جوانمرد» به کارگردانی محمد خوشدل‌فر و نویسندگی امیرمحمد عباسی تولید شده است. مجری طرح این مستند سفیر فیلم است و محمد امین طالب علم هم تدوین این مستند ۵۲ دقیقه ای را بر عهده دارد. محمدحسین جعفریان مدیر تولید مستند «جوانمرد» است و تصویربرداری آن را هم ایمان ایزدی و محمد امین طالب علم انجام داده اند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل