برترین های کسب و کارعمومی

روشن نشدن مشعل پکیج به دلیل خرابی الکترود تشخیص شعله

بررسی تخصصی روشن نشدن پکیج ایرانرادیاتور

 

مهم‌ترین علت اینکه ، افت فشار آب در پکیج است.

یکی از علت نداشتن آب داخل مدار گرمایش می‌باشد.

به نقل از پارسه پکیج پکیج مجهز به یک سیستم خاموش کردن خودکار هستند و دلیلی که موجب فعال شدن این سیستم می‌شود، کمبود فشار است.

یکی از دلایل خالی شدن آب مدار گرمایش می‌باشد.

که بوسیله نشان‌گر عقربه‌ای که معمولا زیر پکیج قرار دارد، میزان فشار آب مخزن را بررسی کنید.

چنانچه این مقدار کمتر از 0.5 باشد، دستگاه یا کلا روشن می‌شود یا بعداز روشن شدن بلافاصله خاموش خواهد شد.

این نشانگر باید عددی بین 1 و 2 باشد. بوسیله شیر فشار آب کنار این نشان‌گر می‌توانید فشار مخزن را افزایش دهید،.

چنانچه با این کار فشار مخزن افزایش پیدا نکرد و یا پس از افزایش دوباره کاهش یافت، برای تعمیر پکیج باید از یک تعمیر کار پکیج کمک گرفت.

 لولهها و شوفاژهای ساختمان را هوا گرفته است !

یکی دیگر از دلایل، هوا گرفتن پکیج است.

برای تماس با بهترین تعمیرکار پکیج در کرج  کلیک کنید .یعنی مقدار هوای موجود در لوله‌ها و شوفاژهای شما آنقدر زیاد شده است که امکان انتقال آب گرم از پکیج به شوفاژها برای دستگاه امکان پذیر نیست .

که باعث می‌شود پکیج به صورت خودکار خاموش شود و با ریست کردن پکیج و تنظیم فشار آب مخزن هم مشکل حل نمی‌شود.

در وهله اول شوفاژها را هواگیری کنید، اگر مشکل رفع نشد، احتمالا پمپ دستگاه دچار مشکل شده و به جای آب، هوا را به لوله‌های پکیج پمپاژ می‌کند. ما در این راستا به درخواست مشتریان عزیزمان مقاله را انتشار دادیم تا با خواندن این مقاله به راحتی در یک دقیقه مشکل هواگیری را رفع نمایید.

که رفع این عیب و تعمیر پکیج باید بوسیله یه فرد متخصص باید انجام گیرد.

لولههای پکیج و شوفاژها رسوب گرفته است.

برای جلوگیری از رسوب در پکیج در زمان راه‌اندازی و نصب و تعمیر پکیج معمولا یک دستگاه سختی‌گیر در مدار لوله‌ها نصب می‌شود.

در صورتی که پکیج شما سختی‌گیر آب ندارد و بیشتر از 1 سال است که از پکیج استفاده می‌کنید.

می‌تواند سبب شود که پکیج یا جایی از مدار آب آن دچار گرفتگی ناشی از رسوبات شده باشد.

برای رسوب‌زدایی باید با یک تعمیر کار پکیج تماس بگیرید.

الکترود تشخیص شعله پکیج خوب کار نمیکند.

پکیج برای تشخیص این که گاز ورودی به دستگاه به صورت درست در حال سوختن است، از یک الکترود استفاده می‌کند.

در صورتی که الکترود دچار مشکل شود یا فاصله‌ی الکترود با شعله‌ی آتش در اثر گرما زیاد شده باشد.

پکیج به صورت خودکار خاموش می‌شود و دیگر روشن نمی‌شود.

با یک انبردست کمی الکترود را به آرامی به شعله نزدیک کنید، در صورتی که مشکل حل نشد.

یا الکترود کلا خراب شده است و یا مشکل از الکترود نیست.

علت دیر روشن شدن پکیج ایران رادیاتور | علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور | علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور در حالت تابستانه

شش علت روشن نشدن پکیج چیست؟

۱.     علت روشن نشدن مشعل پکیج

امروزه اکثر پکیج‌های موجود در بازار دارای سنسور هستند و هرگونه مشکلی که در عملکرد این سنسورها ایجاد شود سریعاً سبب خاموش شدن پکیج می‌گردد. اولین کاری که پس از روشن نشدن پکیج باید انجام دهید رجوع به دفترچه راهنمای پکیج است، چنانچه اطلاعات موجود در دفترچه راهنما به شما کمکی نکرد، باید از یک متخصص کمک بگیرید. پکیج‌های دیواری برای روشن شدن خود نیاز به برق، آب و گاز دارند، پس بهتر است که حتماً جریان گاز، برق و آب را چک کنید، به طور مثال، ایرادات مربوط به جریان گاز سبب روشن نشدن مشعل پکیج خواهد شد.

۲.     علت روشن نشدن پکیج به دلیل کمبود آب در مخزن

یکی از دلایل خاموشی پکیج افت فشار آب است، به‌منظور درستی کار پکیج لازم است تا در مخزن آن به مقدار کافی آب وجود داشته باشد. از طریق نشانگر عقربه‌ای درون پکیج می‌توان فشار آب را بررسی کرد، عدد نرمال این نشانگر معمولاً بین ۱ و ۲ نشان داده می‌شود که نمایانگر عملکرد نرمال دستگاه است. اگر این عدد به ۰٫۵ برسد، پکیج به طور اتوماتیک خاموش خواهد شد و تا زمانی که فشار آب توسط دستگاه شیرپرکن زیر دستگاه تنظیم نشود، دستگاه روشن نخواهد شد.

۳.     علت روشن نشدن پکیج به دلیل افت فشار گاز

افت فشار گاز نیز همانند افت فشار آب در خاموشی ناگهانی پکیج نقش دارد. این افت فشار می‌تواند به دلیل مشکلات ناشی از شیر گاز، نشت گاز و یا ایرادات گاز ساختمان باشد.

۴.     وجود هوا در لوله‌های مدار پکیج

وجود هوا به‌جای آب در لوله‌های پکیج می‌تواند علت خاموش شدن پکیج باشد، این اتفاق زمانی که فشار آب به‌شدت بالا باشد و یا پمپ دستگاه به‌جای پمپاژ آب، هوا را در لوله به جریان بیندازد، رخ می‌دهد و باعث می‌شود تا برد پکیج، این کمبود آب و وجود هوا را تشخیص دهد. پس هوا گرفتگی لوله‌ها یکی از دلایل خاموشی پکیج است و با هواگیری لوله برطرف خواهد شد.

۵.     ایراد در دودکش پکیج

همان‌طور که می‌دانید دودکش یکی از اجزای مهم در پکیج است که وظیفه خروج دود را برعهده دارد؛ بنابراین اگر دودکش پکیج دچار مشکل شود، مثلاً فاصله استانداری با سقف نداشته باشد، دیگر نمی‌تواند به‌درستی دود را خارج کند و باعث جمع‌شدن دود در دستگاه می‌گردد. در این زمان سنسور پکیج شروع به اخطار می‌کند و پکیج دچار خاموشی می‌شود.

۶.     خرابی الکترود تشخیص شعله

یک قطعه الکترود در قسمت مشعل پکیج شما قرار دارد که موظف است شعله را تشخیص دهد، بنابراین خرابی الکترود تشخیص شعله می‌تواند علت روشن نشدن پکیج باشد؛ بنابراین چنانچه الکترود پکیج شما کثیف باشد و یا فاصله آن با جرقه‌زن تنظیم نشده باشد، این خاموشی ایجاد می‌شود، در نتیجه شما باید ماهی یکبار الکترود پکیج خود را بررسی کرده و آن را کاملاً تمیز کنید و تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید تا پکیج شما دچار مشکلات جدی نشود. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم شما را در یافتن علت روشن نشدن پکیج خود راهنمایی کنیم