اقتصادی

روش‌های پرداخت زکات فطره/ برپایی ۱۲۸۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه در گلستان

سرخط نیوز/گلستان رئیس زکات اداره‌کل کمیته امداد استان گلستان، روش‌های پرداخت زکات فطریه را تشریح کرد و گفت: براساس پیش‌بینی انجام‌شده امسال ۴۲ میلیارد تومان فطریه در گلستان جمع‌آوری می‌شود.

حجت‌الاسلام امین هلاکو صبح امروز پنج‌شنبه ۳۱ فروردین در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ایام پایانی ماه مبارک رمضان در حال سپری است و در آستانه عید سعید فطر قرار داریم که یکی از اقدامات ما جمع‌آوری فطریه و رساندن آن به دست نیازمندان است.

وی به میزان زکات فطره جمع‌آوری شده در سال گذشته اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان زکات فطریه در سطح استان از مردم متدین و روزه‌دار گلستان جمع‌آوری کنیم.

رئیس زکات اداره‌کل کمیته امداد استان گلستان با بیان اینکه در سال گذشته زکات جمع‌آوری‌ شده بلافاصله پس از عید فطر توسط اعضای شورای زکات، عاملان، مبلغان و روحانیون در همان محل هزینه شد، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۰ قانون زکات در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و وظیفه جمع‌آوری زکات و زکات فطره بر عهده دبیرخانه شورای زکات قرار گرفت.

هلاکو اضافه کرد: ذیل شورای زکات، کارگروهی به نام کارگروه ستاد صدور مجوز جمع‌آوری زکات فطره تشکیل شد، جلسه این کارگروه طی روزهای گذشته برگزار شد و مباحثی اعم از ارائه کارنامه صحیح به مردم درباره عملکرد فطریه، شناسایی نیازمندان واقعی و محرومان، انسجام‌بخشی بین نهادها و موسسات در جمع‌آوری و مصرف زکات فطریه مورد توجه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای ارتقای سطح آگاهی مردم در روز عید فطر یک تیم متشکل از فرمانداری، بهزیستی، کمیته امداد و نیروی انتظامی تشکیل می‌شود تا با نظارت بر روند جمع‌آوری فطریه جلوی سوء‌استفاده‌های احتمالی را بگیرند.

رئیس زکات اداره‌کل کمیته امداد استان گلستان، به روش‌های پرداخت فطریه اشاره کرد و گفت: مردم برای پرداخت زکات فطره می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و پایگاه‌های مراکز نیکوکاری سراسر گلستان مراجعه کرده و یا مبلغ موردنظر را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۰۲۲۶ و یا کد آنی پرداخت #۵*۰۱۷*۸۸۷۷* واریز کنند. همچنین شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۹۴ برای پرداخت فطریه سادات پیش‌بینی شده است.

هلاکو از برپایی یک هزار و ۲۸۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه در روز عید سعید فطر در سراسر استان گلستان خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها در میعادگاه‌های پایگاه عید فطر و روستاها اقدام به جمع‌آوری فطریه می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد امسال ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه از مردم روزه‌دار جمع‌آوری شود و تاکید کرد: پرداخت فطریه بر مبنای پرداخت گندم ۶۰ هزار تومان، برنج ایرانی بین ۲۲۰ هزار تومان الی ۲۸۰ هزار تومان الی ۳۶۰ هزار تومان و برنج خارجی از ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است. 

انتهای پیام