برترین های کسب و کارعمومی

زغال فعال برای مو

زغال فعال چیست؟

کربن اکتیو جاکوبی  یا زغال اکتیو یک پودر کاملاً سیاه رنگ، بدون بو و بدون طعم است که از مواد دارای کربن مثل چوب، ذغال سنگ نارس، پوسته نارگیل، خاک اره، دانه های زیتون و… به دست می ‌آید. زمانی که زغال در دمای بالا و در محیط خلأ و بدون اکسیژن حرارت داده می‌ شود، توسط گرمادهی با گاز اکسید کننده یا مواد شیمیایی دیگر فعال می شود و به پودری سیاه رنگی تبدیل می گردد که همان کربن خالص است. دمای بالا موجب تغییر ساختار داخلی زغال، کاهش ابعاد منافذ و افزایش سطح آن می شود. به این ترتیب، قابلیت ‌های زغال افزایش پیدا می کند و قادر خواهد بود مواد گوناگونی را جذب کند.

با تبدیل شدن زغال به پودر، قابلیت نفوذ پذیری آن افزایش میابد و می تواند به درون منافذ وارد شود و سموم و دیگر مواد مضر بدن را جذب کند. تحقیقات جدید نشان داده است که زغال فعال خاصیت سم زدایی هم دارد. توجه داشته باشید که زغال فعال مورد بحث در این مطلب، زغال های استفاده شده برای پخت کباب نیست.اگرچه ترکیبات پایه ی این دو زغال مشابه است اما زغال فعال منحصرا برای مصارف دارویی و پزشکی ساخته شده است.

در اینجا به 3 مزایای اصلی زغال فعال برای مو اشاره شده است:

1-تقویت رشد مو

پوست سر هم ادامه ی پوست بدن است و نیاز به تقویت دارد. پوست سر تمام آلودگی ها، کثیفی ها و روغن ها را جذب می کند. سبوم (چربی طبیعی پوست) زیاد پوست سر هم می تواند رشد موها را تحت تاثیر قرار دهد. کربن فعال به پاکسازی این آلودگی ها کمک می کند. این ماده می تواند سبوم پوست را جذب کند و بطور عمقی منافذ پوست سر را پاکسازی کند. به این ترتیب پوست سر پاکسازی می شود و تمام آلودگی های آن از بین می رود. همین امر موجب تقویت و کمک به رشد مو می شود.

2-ضخامت مو را افزایش می دهد

استفاده از کربن فعال می تواند موهای آسیب دیده، نازک و مرده را ترمیم کند و ضخامت آنها را افزایش دهد. این ماده به پاکسازی عمقی موها و حذف تمام آلودگی ها کمک می کند. شست و شوی منظم موها با محصولات حاوی زغال فعال، می تواند ضخامت موها را افزایش دهد و آنها را تقویت نماید.

3-شوره و خارش سر را از بین می برد

شوره و خارش سر با استفاده از زغال فعال درمان می شود. شما می توانید کمی پودر زغال فعال را با شامپوی خود ترکیب کنید و از آن استفاده نمایید. علاوه بر این زغال فعال با پاکسازی پوست سر، می تواند باعث پرپشت و حجیم شدن موها شود.

 روش استفاده از زغال فعال برای مو چگونه است؟

ساده ترین روش استفاده از زغال فعال برای تقویت موها، اضافه کردن یک قاشق چایخوری از پودر این ماده (یا محتوای کپسول زغال فعال) به شامپوی روزانه است. این شامپو را به مدت پنج دقیقه به آرامی روی پوست سر ماساژ دهید و در انتها با یک شامپوی ملایم شست و شو دهید. این یک روش بسیار ساده جهت استفاده از زغال فعال است که می توانید به راحتی در خانه انجام دهید.

علاوه بر این می توانید از محصولات زغال فعال مانند شامپوهای آن استفاده کنید. شامپوهای زغال فعال نیز می توانند آلودگی های پوست سر را جذب کنند و به رشد و تقویت موها کمک نمایند.

فراموش نکنید که در هر روشی، رعایت اعتدال ضرورت دارد. از زغال فعال هم مانند سایر درمان های خانگی در حد اعتدال (تنها یک یا دو بار در هفته) استفاده کنید چون زیاده روی کردن در اینکار باعث خشک شدن پوست سر می شود و به این ترتیب نتایج مورد انتظار حاصل نمی شود.

برای تقویت و بهبودی موها از شامپوهای دارای زغال فعال استفاده کرد. در غیر این صورت می توانید در فواصل زمانی مشخص در هنگام استحمام یک قاشق پودر زغال فعال را به شامپویتان اضافه کنید. فقط به یاد داشته باشید استفاده ی زیاد از زغال ممکن است باعث خشکی بیش از حد موها شود.

امیدواریم که این مطلب مورد پسند شما واقع شده باشد. اگر موهای خشک و ضعیفی دارید، می توانید از زغال فعال برای رفع آلودگی های پوست سر و تقویت رشد موها استفاده کنید

زغال فعال یک عنصر بسیار موثر جهت محسوب می شود. با قرار دان زغال بر روی پوست و در موها می توانید شاهد سلامتی و زیبایی این دو عضو مهم باشید.

زغال فعال آن زغالی نیست که برای طبخ کباب استفاده می شود، بلکه یک نوع زغال است که بیشتر در مصارف پزشکی و آن هم جهت تصفیه هوا استفاده می شود.

همچنین این ماده همراه با مواد شیمیایی آن به عنوان یک دارو در اورژانس جهت درمان مسمویت ها استفاده می گردد.

امروزه بسیاری از مردم جهت سم زدایی آب و مواد غذایی و سفید کردن دندان ها از این ماده کمک می گیرند.

حال خوب است که بدانید چطور این ماده ی شگفت انگیز در درخشان کردن و تقویت پوست و مو نیز موثر است.

ما به شما پیشنهاد می کنیم صورتتان بریزید.

پودر دکلره زغال برای چیست | چگونه از پودر دکلره زغالی استفاده کنیم | زغال فعال از کجا بخریم

بسیاری از مردم شاهد نتایج شگفت انگیزی پس از استفاده این ماده بوده اند، زیرا سموم به راحتی به زغال فعال می چسبند که این خود سبب سم زدایی و پاک سازی می شود. به علاوه اینکه چون این ماده یک عنصر طبیعی است و فارغ از هر گونه ماده ی شیمیایی می باشد عوارض بدی برای مو و پوست ندارد. زغال فعال از طرق زیر می تواند سبب تقویت پوست و مو شود.

کوچک تر کردن منافذ و پاک سازی پوست سموم و ذرات ریز زیادی در طول روز به منافذ پوست ما می چسبند و آن را آلوده می سازند. زغال فعال به این منافذ اتصال یافته و مانع اتصال این مواد آلوده به پوست می شود و سبب پاک شدن و درخشان ماندن پوست می شود. همچنین این ماده با لایه برداری سلول های مرده ی پوست، آن را شاداب تر می سازد. مراقبت از پوست چرب صورت می شود. بنابراین بهتر است افرادی که پوست چرب دارند، یک یا دو بار در هفته از زغال فعال به عنوان ماسک صورت استفاده کنند. ولی استفاده ی بیش از حد آن ممکن است سبب خشکی زیاد پوست شود. درمان آکنه بسته به نوع آکنه و علت تشکیل آن، زغال فعال می تواند آن را از بین ببرد. این ماده به شکل یک صابون عمل کرده و تمام چربی ها و آلودگی ها را از پوست می زداید. اگر نمی خواهید از این ماده در تمام پوست خود استفاده کنید، آن را فقط بر روی محل آکنه قرار دهید. درمان نیش حشرات و مشکلات پوستی اگر پوست مورد گزش حشراتی مانند زنبور قرار بگیرد و یا به هر دلیلی دچار بریدگی و خراش شود، زغال فعال می تواند درد را تسکین دهد و علائم آن را از روی پوست محو کند. برخی عفونت ها نیز می توانند توسط این ماده ی مهم درمان شوند.برای این منظور، بهتر است پودر زغال را با کمی آب مخلوط کرده و به صورت خمیر در آورید. سپس خمیر را بر روی محل مورد نظر قرار دهید. خلاص کردن موها از شر سموم گرد و خاک و چربی اضافه خلاص کرد،درست مانند پوست. می توان برای تقویت و بهبودی موها از شامپوهای دارای زغال فعال استفاده کرد. در غیر این صورت می توانید در فواصل زمانی مشخص در هنگام استحمام یک قاشق پودر زغال فعال را به شامپویتان اضافه کنید. فقط به یاد داشته باشید استفاده ی زیاد از زغال ممکن است باعث خشکی بیش از حد موها شود. حجیم ساختن موها اگر موها آلودگی زیادی را حمل کنند، سبب خم شدن و بی حجم شدن شان می شود. در حالیکه زغال فعال با زدودن آلودگی ها، علاه بر پاک سازی موها باعث حجیم شدن آن می شود. درمان پوست سر می شود. با مخلوط کردن کمی از این ماده با شامپو، خود را از شر این مشکلات نجات دهید.

********

منبع:تبیان

اگر دهای شما به هر دلیلی آن طور که می‌خواهید سفید نیستند، می‌توانید از روش‌های طبیعی زیادی برای سفید کردن دندان بهره ببرید.

اگرچه پیدا کردن روشی مؤثر که باعث ساییدگی مینای دندان‌ها نشود کمی سخت است.

در این مقاله سعی داریم یکی از مطمئن‌ترین راه‌هایی که می‌توان برای سفید کردن دندان از آن بهره برد را برای شما شرح دهیم.

استفاده از زغال فعال برای چنین منظوری بسیار ایمن و مؤثر خواهد بود.

شاید تصور تمیز کردن دندان‌ها با زغال کمی ناعاقلانه به نظر برسد ولی باید بدانید که کربن فعال در مجاورت با اکسیژن، کلرید روی یا کلرید کلسیم، تحت فرآیند خاصی تصفیه شده و به ماده‌ای بسیار ایمن تبدیل می‌شود.

در صنعت پزشکی نیز از به صورت گسترده در درمان مسمومیت‌ها استفاده می‌گردد.

دلیل اصلی ، ویژگی ترکیبی آن می‌باشد.

زغال قادر است ماده تانن را که معمولا در قهوه، چای و انواع مختلف غذاها یافت می‌شود، به خود جذب کند.

تانن، یکی از دلایل اصلی لکه‌دار شدن دندان‌ها می‌باشد. در صورت استفاده مداوم از ، اثرات آن را تنها بعد از چند هفته مشاهده خواهید کرد.

مزایای استفاده از این ماده، هزینه کم آن، ایمن بودن و آسیب نرساندن به مینای دندان می‌باشد.

اگرچه برای سریع‌تر رسیدن به نتیجه دلخواه، سعی کنید که مصرف چای و قهوه را نیز کمی کاهش دهید.