زندگینامه مینا ساداتی بازیگر سریال هفت

بیوگرافی مینا ساداتی بازیگر سریال هفت

در جشن فجر با لباس بومی مردان باکتیاری به نام چهارمحال و چوکا ظاهر شد و احترام خاصی به این قبیله قائل بود. این هنرمند در جدیدترین اثر تلویزیونی محمدحسین لطیفی به نام تنهایی لیلا بازی کرد. این سریال با موضوع مذهبی و اجتماعی از سوم مردادماه از شبکه سوم سیما پخش می شود.

مینا ساداتی درباره نقش خود در فیلم تنهایی می گوید: این شخصیت هیچ شباهتی به مینا ساداتی ندارد. من هرگز خارج از کشور زندگی نکرده ام و در زندگی شخصی ام با چنین مردی ندیده ام، اما واکنش هایی که از مردم می بینم برایم بسیار جالب است. این که خانم نگران دغدغه لیلا است و قول می دهد به سرزمین موروثی اش برسد، خوشحالم می کند که کارم زیاد اشتباه نبود و توانستم این نقش را باورپذیر کنم.

ساداتی در فیلم هایی چون در چند دقیقه سکوت، عصر یخبندان و سرگردانی در شهر لاجوردی ایفای نقش کرده است. در چند دقیقه سکوت فیلمی اجتماعی محصول ایران به کارگردانی بهاره صادقی جم محصول سال ۱۳۹۲ است.

او فارغ التحصیل و در رشته گرافیک از دانشگاه هنر به پایان رسید، کار خود را با تئاتر آغاز کرد و در تلویزیون به شهرت رسید و اکنون یک همسر بازیگر دارد.

کلاس بازیگری

او کار خود را از کلاس های فیلمسازی و فیلم کوتاه آغاز کرد، سپس مدتی در کارگاه های عباسی کیارستمی شرکت کرد که باعث شد به طور حرفه ای سینما را دنبال کند.

از نمایش به فیلم

پس از حضوری کوتاه در سال 1395 در «موسسه کنام»، در 26 سالگی با فیلم «حسین زوانت» ذوب شان هوا وارد صنعت سینما شد و یک سال بعد با فیلم ائل 14 بیشتر شناخته شد.

شهرت در تلویزیون

او در سال 1393 و در سن 34 سالگی با سریال تنها لیلا به کارگردانی محمدحسین لطیفی وارد تلویزیون شد و با این نقش به شهرت رسید.

مینا ساداتی در سال 1993 در فیلم محمد رسول الله نقش رباب، مادر حضرت محمد را بازی کرد.

ازدواج هنری

به طور رسمی اواسط سال 94 خبر ازدواج ساداتی و بابک حمیدیان شنیده شد اما در اواسط اسفند 94 این خبر به صورت علنی در برنامه سه ستاره اعلام شد.

احسان علیخانی در گفتگو با رسانه ها از تماس تلفنی با ساداتی و تبریک ازدواج او خبر داد و گفت: این اقدام علیخانی او را شگفت زده کرد.

بابک حمیدیان متولد 1359 در تهران بازیگر است.

وی فارغ التحصیل کارشناسی نمایشنامه نویسی از دانشگاه آزاد اسلامی در گرایش طراحی صحنه، عاشق کتاب، فیلم و موسیقی است و همچنین مدرس بازیگری در آموزشگاه های آزاد است.

طرف مقابل ساداتی

روزنامه پایه صبح نو درباره خانم سادات:

این در حالی است که ساداتی مدام از دولت و اصول آن (یعنی انتقادات صریحش در اینستاگرام) انتقاد می کند که خودش تا به حال در بسیاری از فیلم های دولتی بازی نکرده است!

ماز زیر آب مینا، هیهات و سارو از جمله فیلم هایی هستند که به سفارش مجموعه دولتی و با مضمون خاص و با بازی ساداتی ساخته شده اند!!

کارهای سینمایی مینا ساداتی سینمایی
پرسه در شهر لاجوردی (1394)
تنها در چند دقیقه سکوت (1393 بهاره صادقی جم)
هاری (1393 احمد انصاری)
عصر یخبندان (1393 مصطفی کیایی)
برف (1392 مهدی رحمانی)
مهمونی کامی
آفریقا (1391 هومن سیدی)
محمد در نقش آمنه بنت وهب (1390 مجید مجیدی)
خانه پدری (1389 کیانوش عیاری)
سعادت آباد (1389 مازیار میری)
عیار 14 (1387 پرویز شهبازی)
زخم شانه حوا (1386 حسین قناعت)

مینا ساداتی در تلویزیون
تنهایی لیلا 1394

فیلم کوتاه مینا ساداتی
فیلم کوتاه پنجه

خروج از نسخه موبایل