فرهنگ و هنر

زنگ پایان جشنواره موسیقی فجر با نوای «صلح» نواخته شد

زنگ مراسم پایانی سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت با نوای «ایران» و «صلح» نواخته شد و این رویداد فرهنگی هنری عصر امروز رسما به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار سرخط نیوز، آیین پایانی سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر عصر امروز پنجشنبه (چهارم اسفندماه) با قرائت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد و هم‌اینک این مراسم در حال برگزاری است. 

این مراسم از حدود ساعت ۱۹ در تالار وحدت، با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی و هنری، هنرمندان، اصحاب رسانه و علاقمندان آغاز به کار کرد.

در ابتدای آیین ‌پایانی جشنواره، گروه سرود «فرزندان ایران» با رهبری مهرداد سعیدا، قطعات «صلح» و «ایران» را اجرا کردند.

اجرای کلیپ‌هایی از روند برگزاری، داوری‌ها و بخش‌های مختلف جشنواره بخش‌های دیگر این مراسم را شامل می‌شد.

جشنواره موسیقی فجر برای سرعت بخشیدن به برگزاری مراسم اختتامیه، با سخنرانی همراه نخواهد بود و صحبت‌های پایانی محمود سالاری (معاون هنری)، محمد اله‌یاری (مدیرکل دفتر موسیقی) و بهزاد عبدی (دبیر جشنواره سی و هشتم) در قالب کلیپ برای حاضران در تالار وحدت پخش شد.

محمود سالاری در پیامی به جشنواره موسیقی فجر گفت: به اختتامیه رسیدیم. از وزیر محترم فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی تشکر ویژه می‌کنم که با حمایت‌های خودشان، چه مادی و چه معنوی کمک کردند این جشنواره به خوبی برگزار شود. این مهم بدون تلاش عزیزان محق نمی‌شد. این جشنواره بسیار مورد استقبال مردم فرهنگ‌دوست ما قرار گرفت و توانستیم آن را در روزهایی برگزار کنیم که دشمنان به سرافکندگی و سرشکستی این ملت چشم اندوخته بودند. از تمام کسانی که تنور جشنواره را گرم کردند و سفره آن را خالی نگذاشتند، تشکر می‌کنم. 

همچنین محمد اله‌یاری بیان کرد: برای برگزاری این دوره از جشنواره، اعضای سیاست گذاری، دبیر محترم و همکاران من در انجمن موسیقی و دفتر موسیقی زحمات چند ماهه را متحمل شدند. ۳۸ گروه موسیقی در تهران به روی صحنه رفتند و و در استان‌ها هم ۱۴ استان و ۱۸۸ گروه حضور داشتند. در بخش سرود میزبان گروه‌های مختلفی بودیم که در سالنی مجزا، در سالن ارسباران به یاد استاد اسفندیار قره‌باغی این بخش را اجرا کردند. در بخش سرود هر بار از یک عزیز پیشکسوت تقدیر شد. گروه‌های بانوان هم بودند و از سراسر کشور موسیقی‌های نواحی مهمان جشنواره بودند که در دو سالن و دو سانس اجرا کردند.

عبدی هم عنوان کرد: این دوره، بسیار جشنواره پرباری به لحاظ اجرا و مسابقات بود. در جشنواره سی و هشتم ۲۱۲۶ هنرمند شرکت کردند. از انجمن موسیقی تشکر می‌کنم که در نبود آنها این اتفاق نمی‌افتاد. موسیقی همیشه زنده است و جشنواره به حیات آن کمک می‌کند. هیچوقت موسیقی را تنها نگذاریم.

بر اساس این گزارش سرخط نیوز، همچنین مسلم نادعلی‌زاده به عنوان دبیر بخش «جایزه ترانه»، بیانیه هیات داوران را قرائت کرد و سپس با حضور علی‌محمد مؤدب، محمود اکرامی‌فر، محمدامین فروغی، ناصر فیض و محمود حبیبی‌کسبه (داوران این دوره جایزه ترانه) از جمعی از ترانه‌سرایان کشور تقدیر شد. 

میلاد عرفان‌پور، محمدمهدی سیار، جواد اسلامی، سعید بیابانکی، قاسم ساجدی و نغمه مستشار نظامی، تقدیرشده‌های این بخش بودند.

سپس حسین سرافراز، دبیر بخش «موسیقی و رسانه» پس از خواندن بیانیه هیات داوران، برگزیدگان این بخش را معرفی کرد.

تکمیل می‌شود.