بین الملل

سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی آغاز شد

به مناسبت سال نو؛

سخنرانی رهبر معظم انقلاب به مناسبت فرارسیدن سال نو در حرم مطهر ثامن‌الحجج (ع) آغاز شد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز به مناسبت فرارسیدن سال نو در حرم مطهر ثامن‌الحجج و با حضور زائران و مجاوران بارگاه رضوی آغاز شد.

مشروح این برنامه از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه‌های صدا و سیما به صورت زنده درحال پخش است.

شایان ذکر است رهبر انقلاب اسلامی در ایام نوروز سه سال گذشته به علت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا  به مشهد مقدس سفر نکرده‌اند و در روز اول فروردین سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ به صورت زنده و تلویزیونی با ملت ایران سخن گفته بودند.

مهمترین محورهای سخنان ایشان بدین شرح است:

این دو، سه سال یک ابتلای عمومی وجود داشت که به حمدالله تا حدود زیادی مهار شده است. همینجا وظیقه خود می دانم که از همه کسانی که در مهار این بیماری تلاش کردند تشکر کنم.

از محققانی که در آزمایشگاه‌ها، این ویروس منحوس را شناسایی و برای آن واکسن تهیه کردند و کسانی که در مراکز دارویی و بهداشتی کشور واکسن را تولید و تکثیر کردند تا پزشکان و پرستاران که به رساندن این واکسن به مردم کمک کردند تا آن کسانی که به صورت داوطلب در کنار پزشک و پرستار به بیماران کمک کردند، لازم است تشکر کنم.

موضوع امروز، از دعای اول سال گرفته شده است. بحث امروز عبارت است از «تحول»؛ دعا و طلب از خدا وقتی عجابت می شود که انسان در راه آنچه از خدا خواسته قدم بردارد. تحول را از خدا می خواهیم لکن باید خودمان هم تلاش کنیم، تلاش ما موجب می شود خداوند تفضلاتش را شامل حال ما کند.

مسائل اساسی باید با افکار عمومی مطرح شود، افکار عمومی با نیازهای اساسی آشنا شوند، اندیشه ها فعال خواهد شد.اگر افکار عمومی استقبال نکند از یک فکر، به عمل و تحقق نمی رسد. صرفا امواجی در فضا حواهد بود.

 

 

 

تکمیل می شود…

 

انتهای پیام/