شبکه‌های رادیووتلویزیونی برای بقا تفکر خارج از چهارچوب را لحاظ کنند

احمد ندیم ـ دبیر کل جدید ABU ـ چشم‌انداز خود را برای آینده بزرگترین اتحادیه شبکه‌های رادیو و تلویزیونی در جهان بیان کرده است.

به گزارش سرخط نیوز، ندیم در آستانه آغاز به کار خود، در یک پیام ویدیویی، بر نیاز اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) به پذیرش تغییر و تفکر خارج از چهارچوب برای حفظ ارتباط با دنیای همیشه در حال توسعه پخش رادیو و تلویزیونی تاکید کرد.

او با تاکید بر تاثیر همه‌گیری کرونا بر صنعت پخش و چگونگی تغییر روش کار و مصرف محتوا، در عین خاطرنشان کرد که کرونا باعث تسریع پذیرش فناوری‌های جدید شده است که امروزه ما از آن لذت می‌بریم.

دبیرکل جدید اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیاوسیه همچنین بر اهمیت همکاری و پایداری در دوران پس از همه‌گیری کرونا تاکید کرد. به گفته ندیم شبکه‌های رادیو و تلویزیونی باید در برنامه‌ها و استراتژی‌های آتی خود با تمرکز بر این دو مقوله، از تداوم فعالیت‌هایشان اطمینان پیدا کرده و انتظارات مخاطبان خود را برآورده کنند؛ مخاطبانی که این روزها به دنبال مصرف محتوا در دستگاه انتخابی خود و در زمان مناسب هستند.

وی همچنین بر نگرانی فزاینده در رابطه با اثرات تغییرات آب و هوایی که اکنون یکی از بزرگترین تهدیدها برای بشر محسوب می‌شود، تاکید کرد و از نقش رسانه‌ها در آموزش و آگاه‌سازی مردم درباره‌ی واقعیت‌ها گفت.

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه، متعهد شد که با اعضا همکاری کند تا اطمینان حاصل شود که ABU در خط مقدم صنعت پخش جهان باقی می‌ماند.

ندیم که اهل مالدیو است، قبل از انتصاب به عنوان دبیر کل، به عنوان مدیر فناوری و نوآوری ABU خدمت می کرد. او مهندس الکترونیک و ICT با بیش از ۲۵ سال سابقه در زمینه صدا و سیما و مخابرات است. ندیم از سال ۲۰۰۸ در بخش فناوری ABU مشغول به کار بوده و در می ۲۰۱۸ به عنوان مدیر منصوب شد.

صداوسیمای ایران از اعضای ABU محسوب می‌شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل