بین الملل

شهری در منطقه بریانسک روسیه هدف «مهمات خوشه‌ای» اوکراین قرار گرفت

فرماندار منطقه بریانسک امروز (سه‌شنبه) گفت، نیروهای مسلح اوکراین شهر کلیموف روسیه در منطقه بریانسک را شبانه با «مهمات خوشه‌ای» بمباران کردند اما هیچ تلفاتی نداشته است.

به گزارش سرخط نیوز، «الکساندر بوگوماز» فرماندار منطقه بریانسک در پیام‌رسان تلگرام نوشت: نیروهای مسلح اوکراین شهر کلیموف را با مهمات خوشه‌ای بمباران کردند و براساس اطلاعات اولیه، هیچ تلفاتی گزارش نشده است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این فرماندار نوشت: چندین ساختمان مسکونی در این بمباران آسیب دیدند.

چند روز پیش از این اتفاق، «الکساندر بوگوماز» روز شنبه در تلگرام خود نوشت: در نتیجه حمله تروریست‌های اوکراینی به روستای پوگار، برق‌رسانی قطع شد. این حمله تلفات جانی نداشت.

مناطق مرزی روسیه شامل کورسک، بریانسک و بلگورود و همچنین کریمه و مسکو، از زمانی که روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد، بارها هدف قرار گرفته‌اند. مقامات روسیه همچنین کی‌یف را به طراحی اقدامات خرابکارانه از طریق هدف قرار دادن سایت‌های زیرساختی اصلی، از جمله نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند.

کی‌یف در ماه‌های اخیر حملات خود را به خاک روسیه افزایش داده است و در همین حال ضدحمله اوکراین که در اوایل ماه ژوئن آغاز شد اما طبق آنچه مقامات غربی و اوکراینی اذعان کرده‌اند این کشور نتوانسته هیچ پیروزی قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.