برترین های کسب و کارعمومی

صفر تا صد دکوراسیون داخلی منزل

درحال حاضر یکی از مباحث بسیار مهم و کلیدی در معماری داخلی مسئله دکوراسیون داخلی است به نحوی که حتی در آپارتمان‌های کوچک به این مقوله پرداخته می‌شود، به همین دلیل یادگیری اصول چیدمان دکوراسیون و طراحی بسیار حائز اهمیت است، از همین رو بر آن شدیم تا به طور مفصل در این خصوص بپردازیم.

محتوای این خبر مخفی
1 طراحی دکوراسیون چیست؟

طراحی دکوراسیون چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی از دیدگاه آکسفورد: «به معنای هماهنگ‌سازی از پیش طراحی شده برای زیباتر دیده شدن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء موجود در یک اتاق یا ساختمان به شکل هنرمندانه» است.

زمانی که از منظر هنر به دکوراسیون داخلی نگاه کنیم به راحتی متوجه خواهیم شد که مانند سایر هنرها دارای اصول، استاندارد و ریزه کاری‌هایی است که به صورت تخصصی به آن‌ها پرداخته شده است و در پایان آن‌ها را به مرحله اجرا در می‌آورد.

مهم‌ترین عامل ایجاد دکوراسیون داخلی سلیقه شخصی است. تمامی عناصر متناسب با مد و به روزترین متریال در حال تغییر هستند؛ به همین دلیل این نکته در طراحی و اجرای چیدمان داخلی با استفاده از نورپردازی، المان‌های دکوری، مبلمان منجر به خلق یک مجموعه زیبا و کاربردی می‌شود.

تفاوت طراح دکوراسیون و طراح داخلی

طراحان دکوراسیون برترین شرکت‌های موظف هستند با ترکیب و چیدمان لوازم منزل مانند مبلمان‌ها، فرش‌ها، کاغذ دیواری، تابلوها، لوسترها و نوع رنگ‌آمیزی به طراحی و اجرای فرم داخلی ساختمان بپردازند.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد طراح داخلی و طراح دکوراسیون نباید در کار یکدیگر دخالت کنند؛ بنابراین نباید از یک طراح دکور انتظار داشته باشید که کار یک طراح داخلی را انجام دهد.

مهم‌ترین المان‌های دکوراسیون داخلی

المان‌های مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی منزل در ادامه بررسی می‌گردد:

  1. نورپردازی در طراحی داخلی

مهم‌ترین فاکتور دکوراسیون، نور محیط است؛ به این معنا که اگر نورپردازی به صورت منحصر به فرد طراحی نشود تمامی زحمات شما برای طراحی و سایر اجزای دیگر کاملا از بین خواهد رفت.

  1. دکوراسیون نمای درب و پنجره

انتخاب طرح برای پنجره و درب ورودی، منزل را از نمای بیرون زیباتر جلوه می‌دهد. در معماری کلاسیک پنجره‌های چوبی و دوجداره بیشترین کاربرد را دارند.

  1. کاغذ دیواری

کاغذ دیواری متناسب با سلیقه شخصی افراد و هماهنگ با سایر وسایل منزل انتخاب می‌شود. در واقع برای محیط‌های کوچک از کاغذ دیواری با رنگ‌های روشن استفاده می‌شود.

پیش از اجرای کاغذ دیواری بهتر است با یک طراح حرفه‌ای دکوراسیون و متخصص در این کار مشورت کنید. برای به صرفه شدن استفاده از کاغذ دیواری مناسب و به صرفه پیشنهاد می‌گردد.

  1. رنگ‌آمیزی در دکوراسیون داخلی

به طور کلی رنگ‌آمیزی در دکوراسیون داخلی به صورت متضاد و هماهنگ انجام می‌شود.

در صورتی که رنگ عناصر اصلی منزل دارای طیف سرد باشد بهتر است از طیف گرم برای رنگ‌آمیزی دیوارها استفاده شود.

این سبک رنگ‌آمیزی متناسب با مبلمان، فرش، پرده، کاغذ دیواری و غیره هماهنگ است.

  1. پوشش کف و سقف منزل

سقف‌های کاذب یا طراحان سقف‌های ثانویه بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. مدل‌های متنوعی از سقف‌های کاذب وجود دارند از قبیل: اندود، کناف، دامپا، آکوستیک، سقف‌های چوبی، تایل، گریلیوم، رابیتس و غیره که از مشهورترین آن‌ها هستند.

  1. مبلمان و سایر وسایل منزل

یکی از موارد مهم در طراحی داخلی، رنگ مبلمان است که باید متناسب با رنگ دیوار باشد. در طراحی دکوراسیون ایرانی از مبلمان‌های سلطنتی استفاده می‌شود. مناسب‌ترین شیوه چیدمان مبلمان سلطنتی قرار دادن آن در نزدیکی پنجره و نورگیر، همچنین پهن کردن یک قالیچه در مرکز یک میز است.

استفاده از مبلمان راحتی باعث ایجاد حس آرامش و راحتی در افراد می‌شود، به همین دلیل چیدمان مبل‌ها باید پشت آشپزخانه، درب خروجی باشد. در بیشتر مواقع مبلمان‌ها به سمت پنجره، نمای بیرون و تلویزیون قرار می‌گیرند.

فنگ شویی در طراحی دکوراسیون داخلی

در سال‌های اخیر فنگ شویی به شدت مورد توجه قرار گرفته است. چیدمان وسایل منزل و محیط کار باید به گونه‌ای باشد که از دیدگاه فنگ شویی انرژی مثبت به سایرین منتقل شود.

فنگ شویی یک باوری با قدمت 5000 ساله است که بر اساس 5 عنصر مهم و حیاتی بنا شده است مانند: آب، خاک، آتش، چوب و فلز که بایستی بین آن‌ها تعادل و توازن ایجاد کرد.

شیوه قرار گرفتن وسایل منزل با در نظر گرفتن چند اصل مهم در منزل و محل کار موجب می‌شود تا انرژی به انرژی مثبت تبدیل شود.

5 اصل اساسی فنگ شویی منزل

مهم‌ترین اصول فنگ شویی عبارتند از:

  1. نورپردازی مناسب
  2. چیدمان صحیح وسایل آشپزخانه
  3. پشت مبلمان‌ها نباید رو به ورودی منزل باشد
  4. انتخاب مکان مناسب برای تختخواب
  5. نور مناسب سرویس بهداشتی و حمام

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

  1. نورپردازی مناسب

استفاده از نورهای طبیعی و مصنوعی و انتخاب پرده‌های رنگ روشن متناسب با فضا.

یکی از مهم‌ترین معیار‌های جذابیت در  servicii design interior کافی شاپ‌ها استفاده از المان‌هایی است که باعث افزایش میزان آرامش افراد شود، در این محیط‌ها استفاده از ایده‌های خلاقانه بسیار مهم است. در واقع افراد در زمان ورود به کافی شاپ به دنبال یک گوشه دنج هستند و می‌توانید از این مزیت نهایت استفاده را ببرید.

  1. چیدمان صحیح وسایل آشپزخانه

  • ایجاد فاصله بین اجاق گاز و سینک ظرفشویی
  • تزیینات و چیدمان وسایل در ورودی منزل
  • ورودی باید تا جایی که امکان دارد زیبا و خلوت باشد.
  • نظم و دور کردن لوازم غیر ضروری و خراب از محیط اطراف
  • از نظر علم فنگ شویی وسایل خراب و بلااستفاده باعث تولید انرژی منفی می‌شود.
  • وسایل خراب باید تعمیر شوند در غیر این صورت باید از محیط حذف شوند.
  • پشت مبلمان‌ها نباید رو به ورودی منزل باشد
  • قرار دادن مبلمان‌ها به پشت ورودی احساس ناامنی در افراد ایجاد می‌کند.
  • به کار بردن عناصر طبیعی مانند گل و آکواریوم در کنار تلویزیون که این کار برای از بین بردن انرژی‌های منفی ناشی از وسایل الکتریکی است.
  1. انتخاب مکان مناسب برای تختخواب

چیدمان تخت خواب باید به صورتی باشد که در معرض دید نباشد. تکه گاه تخت خواب باید به سمت دیوار باشد. پاها نباید به سمت درب ورودی باشد.

  1. نور مناسب سرویس بهداشتی و حمام

این محیط‌ها سرشار از انرژی منفی هستند، به همین دلیل برای از بین بردن انرژی منفی باید از نور زیاد و کاشی‌های روشن استفاده شود.

روانشناسی رنگ در دکوراسیون داخلی

از نظر علم روانشناسی هر رنگ تحریک کننده عواطف و احساسات خاصی در افراد است. به همین دلیل باید در مکان‌های مختلف با توجه به هدف مورد نظر رنگ مناسب را انتخاب نمود.

برای درک بهتر و عمیق‌تر از این مسئله در طراحی دکوراسیون داخلی به معنا، مفهوم هر رنگ اشاره شده است:

  1. رنگ زرد

رنگ زرد نشان از اشتها آور و شادی بخش بودن است. در پاره‌ای از مواقع نشان‌دهنده هشدار می‌باشد.

البته نباید غافل شد که این نوع رنگ‌ها به شدت چشم را خسته می‌کنند، از همین رو خوب است که حتما با رنگ‌های مکمل دیگر ترکیب شوند.

یکی از بهترین رنگ‌ها برای طراحی آشپزخانه رنگ زرد است.

  1. رنگ قرمز

قرمز یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها است که نشان‌دهنده انرژی، قدرت، هیجان و خطر است. به همین خاطر هنگام انتخاب این رنگ در طراحی داخلی باید دقت کنید.

  1. رنگ آبی

نقش رنگ آبی در دکوراسیون داخلی نشان‌دهنده آرامش است، از همین رو برای اتاق خواب مناسب است. آبی تیره نماد قدرت، پشتکار و صداقت فرد است. البته کاربرد محدودی در دکوراسیون دارد. البته در صورتی که با سایر رنگ‌ها ترکیب شود.

  1. رنگ سبز

رنگ سبز در دکوراسیون نماد امنیت، جوانی، کاهش استرس، طبیعت و سلامتی است. این رنگ برای رنگ‌آمیزی اتاق خواب و پذیرایی بسیار مناسب است.

  1. رنگ قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای در دکوراسیون نماد قدرت، احساس آسایش و محبت است. برای محیط‌های اداری و کاری بهترین رنگ، قهوه‌ای است.

  1. رنگ نارنجی

یکی از رنگ‌های گرم و شادی‌آور که خاصیت ضد افسردگی دارند. این رنگ کاربرد فراوانی در طراحی داخلی دکوراسیون منزل و آشپزخانه دارد. رنگ نارنجی بیشترین کاربرد را در موسسات توانبخشی و خانه سالمندان دارد.

  1. رنگ مشکی

رنگ مشکی در دکوراسیون نشان‌دهنده لاکچری بودن و قدرت است. برای داشتن یک طراحی خاص لازم است از ترکیب رنگ‌های مشکی طلایی یا مشکی مسی استفاده کنید.

معروف‌ترین سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی

برترین سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی عبارتند از:

در ادامه هر یک از سبک‌های فوق را بررسی خواهیم کرد.

  1. کلاسیک

در سبک دکوراسیون کلاسیک از رنگ، پرده و مبلمان‌هایی متناسب با این طرح و سبک استفاده می‌شود. سبک کلاسیک احساس صمیمیت و قدیمی بودن را در افراد تداعی می‌کند.

از ویژگی‌های منحصر به فرد دکوراسیون داخلی کلاسیک، به کار بردن گچ بری در دیوار و سقف است.

  1. طراحی داخلی مینیمال

این نوع سبک معماری به منظور رهایی و از بین بردن پیچیدگی‌ها است. به عبارت دیگر حفظ زیبایی در عین سادگی را نشان می‌دهد. در این نوع طراحی از ترکیب رنگ‌های زیادی استفاده شده است و نشانه‌ای از براقیت و صیقلی بودن وسایل تزیینی و مبلمان دیده نمی‌شود و وسایل مات بیشترین کاربرد را دارند.

  1. دکوراسیون داخلی مدرن

یکی از مهم‌ترین و ساده‌ترین سبک‌های طراحی داخلی ترکیب رنگ‌های سفید و مشکی است که بیشترین کاربرد را در المان‌های چهارگوش برای تزیین قسمت‌های مختلف منزل دارد.

  1. شرق دور

این سبک طراحی بیشترین کارایی را در کشورهای ژاپن و کره دارد. به کار بردن میزهای مربع با پایه کوتاه و رنگ‌های کرم و قهوه‌ای در طراحی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

 

صفر تا صد رشته طراحی دکوراسیون داخلی - بخش اول

گذری بر سبک های دکوراسیون داخلی

1- سبک مدرن

این سبک بر خلاف سبک های قدیمی تر از خود، از تجمل و استفاده بیش از حد جزئیات دوری می کند و با در نظر گرفتن کارایی و کاربرد اثاثیه و وسایل خانه، فضایی ساده و به دور از در هم ریختگی ایجاد می کند. استفاده از خطوط صاف و مستقیم، استفاده از مصالح و مواد طبیعی مانند چوب، فلزات، چرم و الیاف طبیعی و استفاده از پالت رنگی خنثی از ویژگی های این سبک است.

2- سبک مینیمال

این سبک نیز همانند سبک مدرن، تکیه بر طراحی کاربردی دارد و از هر گونه شلوغی و در هم ریختگی در محیط خانه دوری می کند. سادگی در شکل و طراحی اثاثیه، پوشش و دکور ساده دیوارها، فضای مرتب و باز و پر نور خانه از ویژگی های این سبک است.

3- سبک اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی سادگی، کارایی و کاربردی بودن را درون خود به تصویر می کشد.استفاده از مواد طبیعی و عاری بودن از تزئینات و جزئیات اضافی و استفاده از خطوط منحنی و سینوسی و نقش های ارگانیک از ویژگی های این سبک است و معمولا از چهار رنگ سفید، آبی، سیاه وخاکستری استفاده میشود.

4- سبک کانتمپروری

این سبک از وسایل و عناصری که در زمان حال وجود دارد، برای دیزاین منازل استفاده می کند و در واقع سبکی معاصر استاین سبک ویژگی خاصی ندارد و همیشه درحال تکامل است.

5- سبک صنعتی

در سبک دکوراسیون داخلی صنعتی تلاش بر این است که اجزا و مصالحی که اغلب افراد می خواهند آن را پوشش دهند، به نمایش گذاشته شود. لوله ها، ستون ها، داکت ها و اتصالات در این دکوراسیون به روی کار استفاده می شود که یک فضای کاملا صنعتی را در فضای خانه به وجود می آورد.

6- سبک کلاسیک

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک یک سبک شیک، آرامش بخش و راحت است. این نوع دکوراسیون به روی مرتب بودن خانه تمرکز دارد. از رنگ های پرطرفدار در این سبک می توان به رنگ های سفید، کرم، قهوه ای و زیتونی اشاره کرد.

7- سبک فرانسوی

سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی، سبکی لوکس و مجلل است که علاوه بر ظرافت و زیبایی، جلوه ای اشرافی نیز به خانه می دهد. پرده های ابریشمی، دیوار های حکاکی شده و آینه های قدی از ویژگی های بارز این سبک دکوراسیون می باشند. پالت رنگی مخصوص این سبک شامل رنگ های خنثی مانند سفید، نباتی، خاکستری و رنگ های مکمل یاسی، سبز، آبی و نقره ای می باشد.

بهترین سایت های دکوراسیون داخلی

این سایت یکی از بهترین سایت های طراحی داخلی است که به کاربران خود آموزش میدهد چگونه خانه و یا محل کارشان را طراحی کنند. وب سایت HOUZZ کلکسیونی از با کیفیت ترین عکس هایی از دکوراسیون داخلی که از اقشار مختلف جامعه به دست او می رسد را پس از بررسی های فراوان و عبور از فیلترهای لازم در سایت خود منتشر می کند. شما میتوانید به راحتی از این سایت ایده برداری کنید.

شما در این سایت میتوانید طرح هایی به سبک معاصر پیدا کنید که ناشی از ایده های ذهنی طراحی به نام ویلی تیلور می باشد. در طرح های این سایت استفاده هنرمندانه از رنگ ها را شاهد هستیم و آنچه که این سایت را از سایر سایت ها متمایز می کند امکان خرید وسایل و لوازم موجود در سایت در کنار ایده گرفتن از سبک چیدمان شان می باشد(البته خرید برای ایرانیان آسان نیست).

در این سایت شما طرح هایی با جلوه خاص از طراح بلژیکی سارا ون پتهگه خواهید دید. شما در این سایت میتوانید ایده ها و راهکارهایی برای دکوراسیون داخلی ارائه می دهد که ساده و مینیمالیسیتی هستند و می توانند به شما کمک کنند بتوانید فضای پذیرایی منزل کوچک خود را به زیبایی طراحی کنید.

این سایت ارائه دهنده بروز ترین ایده های طراحی دکوراسیون داخلی منزل می باشد و برای افرادی که دنبال کننده مد و سبک جدید دکوراسیون داخلی هستند می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. این سایت به شما کمک میکند با کمترین هزینه بهترین دکوراسیون را داشته باشید.

این سایت نیز یکی از پرطرفدارترین سایت ها در زمینه طراحی دکوراسیون است که معمولا ایده هایی با هزینه کم و قابلیت اجرای بالا دارد. همچنین شما میتوانید در این سایت ایده های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

این سایت در سال 2016 توسط طراح داخلی shruthi راه اندازی شد و ایده هایی را ارائه می دهد که با استفاده از آن ها می توان طراحی دکوراسیون داخلی منزل را با سبک زیبا هندی تلفیق نمود. البته در این سایت شما شاهد تلفیق هنرمندانه سبک مدرن و هندی خواهید بود.

مدیران این سایت معتقد هستند که سایت آن ها برترین سایت در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی منزل می باشد. آن ها سعی دارند با ترکیب مناسب اشیا و مکان ها دکوراسیون هر منزلی را به بهترین شکل ممکن تغییر دهند.

بهترین نرم افزارهای طراحی داخلی

1-اسکچاپ SketchUp (راحت ترین)

نرم افزار اسکچ آپ به عنوان یکی از بهترین نرم افزار های طراحی دو بعدی و سه بعدی شناخته می شود. شما در این نرم افزار میتوانید طراحی، ویرایش، بندازه گیری و همچنین چرخش اشیا و آبجکت ها اقدام کنید و در واقع یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی داخلی است.

اتوکد یک نرم افزار بسیار محبوب و پر کاربرد در کلیه شرکت های طراحی معماری و دکوراسیون داخلی است. توجه به جزئیات فوق العاده واقعی و ابزارهای پر بهره این نرم افزار، سه بعدی سازی و تجسم فضای داخلی از نقاط قوت این نرم افزار برای طراحی داخلی است.

از نظر ماهیت نرم افزار ردیت کاملا فنی است و برای طراحی و ساخت ساز ساختمان متخصصان طراحی داخلی را قادر می سازد تا طرحی از ساختمان ها و اشیاء را مبتنی بر مدل بسازند. در این نرم افزار می توان تمامی آبجکت ها بصورت سه بعدی ساخت و در طراحی دوبعدی نمای کلی و پلان ساختمان را طراحی کرد و مدل های سه بعدی طراحی دکوراسیون را در طراحی دو بعدی علامت گذاری و چیدمان کرد.

بازار کار طراحی دکوراسیون داخلی در ایران

بازار کار طراحی دکوراسیون داخلی در خارج از کشور

امروزه اکثر کشورهای پیشرفته و در حال توسعه به طراحان داخلی مجرب نیاز دارند. پیش بینی می شود که فرصت‌های شغلی طراحان داخلی از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸، حدود ۴ درصد افزایش یابد. طراحی داخلی نقش بسیار بزرگی را در بهینه سازی فضای ساختمان‌های تجاری و مسکونی ایفا می‌کنند و از این رو بسیار حائز اهمیت است. امروزه به دلیل افزایش جمعیت و کمبود فضای کافی اهمیت حرفه طراحی داخلی دوچندان شده است. علاوه بر این طراحی داخلی باعث زیباسازی فضای داخلی ساختمان‌ها می‌شوند و از این رو طراحان داخلی نقش بسیار مهمی را در زیباتر کردن محیط زندگی و کار افراد دارند.

آموزش دکوراسیون داخلی

دوره های آموزش این رشته در آموزشگاه ها معمولا در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته تدریس میشوند.

  • معمولا در دوره های مقدماتی مبانی نظری همچون رنگ شناسی، نحوه ترسیم نقشه، نرم افزار اتوکد، طراحی با دست و … تدریس میشود.

در دوره های متوسطه مصالح شناسی ، متره و برآورد ، سبک شناسی و نرم افزار اسکچاپ به شما آموزش داده میشود. صفر تا صد رشته طراحی دکوراسیون داخلی بخش اول

از صفر تا صد رشته طراحی دکوراسیون داخلی

در این مقاله هدف ما این است که برای شما از صفر تا صد رشته طراحی را با تمام جزییات کامل بازگو کنیم.

باز کار این رشته خوب و با درآمدی مناسب که می توانید با استفاده از خلاقیت به دست آورید و در انتهای این مقاله به چند سوال مهمی که حتما برای ورود به این رشته پیش خواهد آمد جواب می دهیم.

پس لطفا تا پایان این مطلب را بخوانید و مطمـئناً پس از خواندن این مقاله دیگر به خواندن و تحقیق کردن راجع به این موضوع احتیاجی ندارید.

در این مقاله ی سه بخشی از صفر تا صد رشته ی طراحی دکوراسیون داخلی اطلاع خواهید یافت.

ادامه ی این مقاله را بخوانید.

و

بخش اول صفر تا صد رشته طراحی دکوراسیون داخلی

مفهوم طراحی داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی هنر و دانش مرتب و منظم چیدن حجم ساختمان است و به طوری که دانش ارتقا یک محیط است که هدف طراحی داخلی ایجاد یک حجم بر اساس سلامت روح و زیبایی شناختی سازه ای است.

کسانی که داخل آن محیط زندگی می کنند.

طراح دکوراسیون داخلی به چه کسی گفته می شود ؟

طراح دکوراسیون داخلی به کسی گفته می شود که در این حرفه وظیفه های مختلفی را بر عهده بگیرد.

مانند تحقیق، برنامه ریزی مدریت پروژه هایی که در دست دارد ، ایجاد برخی لوازم ، بازرسی بر پروسه و کیفیتی که در انجام کار است و همچنین برقراری ارتباط با مشتری ها است.

تاریخچه این رشته

رشته طراحی دکوراسیون داخلی در اواخر قرن ۱۸ میلادی و اوایل قرن ۱۹ میلادی پدید آمد.

پیش از آن که این رشته بیاید مردم با خلاقیت ، ذوق خود خانه هایشان ها را طراحی می کردند و خانه های خود را می ساختند اما از قوانین خاصی پیروی نمی کردند.

تفاوت میان معمار داخلی ، طراح داخلی و دکوراتور داخلی چیست ؟

یک معمار داخلی ساماندهی حجم ها را بر عهده دارد و در واقع تعیین کننده است که هریک از حجم ها در کدام قسمت قرار گرفته است و به چه شیوه‌ای ایجاد شود.

بعد در مرحله بعد طراح داخلی با آگاهی و شناخت افکار مردم و با استفاده از آن ها حجم های کاربردی و جذاب طراحی می کند.

ولی یک دکوراتور داخلی فقط وظیفه دارد طرح ها را پیاده کند و در واقع مدیر اجرایی یک پروژه هست.

یک دکوراتور داخلی از وقتی که پروژه ای را برعهده می گیرد تا وقتی که آن را تحویل مالک می دهد، به چیزی به جز اجرا کردن و انجام پروژه انجام شده فکر نمی کند و صرفا

اجرای یک پروژه بر عهده می گیرد.

این رشته برای ورودبه دانشگاه تا بتوان گفت طراحی دکوراسیون داخلی یکی از پرطرفدارترین شاخه ها برای ورودبه دانشگاه است.

این رشته هم درخارج ایران و هم درداخل ایران دارای طرفداری بسیار زیادی است.

اکنون سوال این است که برای ورود به این شاخه باید چه کاری انجام بدهیم ؟

برای ورود به این شاخه پرطرفدار می‌توانید هم از طریق دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک و هم در رشته هنر و همچنین از طریق آموزشگاه‌هایی معتبر که این رشته را می‌دهند اقدام نمایید.

رشته طراحی دکوراسیون داخلی در دانشگاه چند واحد دارد؟

صد و چهارده واحد دروس اختصاصی ، بیست و یک واحد دروس عمومی و چهارده واحد اصلی به همراه پایان نامه را باید بگذرانید تا مدرک این رشته را دریافت کنید.

این شاخه فقط در دانشگاه‌های خاص ارائه می شود در آن دفترچه انتخاب رشته اشاره شده است.

منبع : skillshare.com

با تحصیل کردن در این رشته چه مهارت هایی کسب می کنید ؟

آشنایی با روحیه های مشتریان و افزایش دقت کار ، طراحی مطابق با نظر مشتری که شامل هزینه، نحوه اجرا و همچنین مشاوره در تمامی بخش‌ ها می‌شود.

این مورد ها شامل طراحی حجم داخل خانه تعیین شده است ، طراحی و ساخت مثال های اولیه بصورت ویدئو و عکس و یا ساخت نمونه طرح نهایی برای جلب رضایت مشتری، ارائه مشخصات اجرایی پروژه با توجه به شرایط شکل گرفته و تعیین زمان ، هزینه و نحوه اجرای کار تا پایان ، سفارش و نظارت بر تهیه لوازم اجرای کار با توجه به تشریفات و توضیحات قید شده در تفاهم همکاری با مشتری، نظارت بر اجرای تمامی مراحل طرح، تکمیل و تحویل نهایی پروژه با توجه به موارد تعیین شده و در نهایت جلب رضایت و اطمینان مشتری است.

بزرگ‌ترین ایراد رشته طراحی دکوراسیون داخلی یعنی چه ؟

تا بتوان گفت عظیم ترین مشکل کسانی که وارد این حرفه می شود ، تعداد زیادی فارغ التحصیلانی است که به این حرفه دوست داشنتنی وارد می شوند.

همانگونه که وضیعیت بقیه شاخه های دانشگاهی هم به این صورت است، اما در این شاخه دانشگاهی با به روی کار آمدن موسسه هایی که گرایش طراحی دکوراسیون داخلی را آموزش می دهند و و مدارک معتبر هم ارایه می کنند.

تعداد کسانی که فارغ التحصیل می شوند و همچنین کسانی که مدارکی در این رشته دارند و آن مدارک را از آموزشگاه های معتبر هستند افزایش دارد.

به طوری که تقاضا از عرضه در این شاخه کمتر است و کمبود شغل در این شاخه باعث شده که دفاتری هم برای اشتغال افراد ایجاد شود.

درنتیجه این امر هم انتخاب طراح دکوراسیون برای مشتریان بسیار دشوار شد.

مورادی را که در بالا به آن اشاره کردیم ، باعث به وجود آمدن یک رقابت بسیار سخت شده است.

وقتی که شما وارد این بازار کار می‌شوید ، چیزی خاص‌تر از بقیه برای عرضه به مشتری خود داشته باشید.

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های  |  به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

منتظر قسمت های و مقاله ی صفر تا صد رشته طراحی دکوراسیون داخلی باشید.

لطفا نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

  • همچنین در دوره های پیشرفته نرم افزار Autodesk 3Ds Max ، نورپردازی ،فتوشاپ و … را آموزش خواهند داد.

همچنین برای ورود به این رشته پرطرفدار می‌توانید هم از طریق دبیرستان رشته ریاضی فیزیک و هم از طریق رشته هنر وارد دانشگاه شوید. این رشته فقط در دانشگاه‌های خاصی ارائه می شود و 114 واحد دروس اختصاصی ،21 واحد دروس عمومی و 14 واحد اصلی به همراه پایان نامه را باید بگذرانید تا مدرک آکادمیک این رشته را دریافت کنید.

ویژگی های یک طراح دکوراسیون داخلی (اینفوگرافی)

دقت کنید برای راه اندازی دفتر دکوراسیون داخلی شما به مدرک خاصی نیاز ندارید. درآمد بالایی دارد ولی برای ارائه طرح به کارفرما حتما باید نرم افزار بلد باشید. اگر واقعا می خواهید دکوراسیون داخلی را مسلط شوید حتما باید در دوره های حضوری-عملی آموزشگاه ها شرکت کنید یا اینکه نرم افزار تری دی مکس را بلد باشید (لینک دانلود آموزشهای تری دی مکس در بالا قرار داده شده است). در این کلاسها اصول ترسیم، درک فضا، مبانی طراحی و به شما آموزش داده می شوند اما اگر به نظر خودتان سلیقه طراحی خوبی دارید فقط نرم افزار تری دی مکس را در سایت ما یاد بگیرید و شروع به انجام کارهای تجربی کنید

دانلود دروس آموزش دکوراسیون داخلی

برای مشاهده بهتر ویدیوها در موبایل، گوشی را افقی نگه دارید. ضمنا لینک دانلود هر ویدیویی روی خود ویدیو قرار دارد. بهتر است وی پی ان روشن نباشد.

اصول و مبانی اولیه طراحی داخلی

درس 1 درس 2
درس 3 درس 4
درس5 درس 6
درس 7 درس 8
درس 9 درس 10
درس11 درس12
درس13 درس14
درس15(آخر)

اصولی و مبانی اولیه طراحی داخلی

درس 1 درس 2
درس 3 درس 4
درس5 درس 6
درس 7

نمونه طراحی داخلی در نرم افزار اسکچاپ

برگرفته از :

درس 1

درس 2

درس 3

نمونه طراحی داخلی در نرم افزار تری دی مکس

برگرفته از کانال :

دانلود یک جزوه PDF آموزشی عالی

حتما در ادامه ببینید:

س بگیرید.

وبسایت: