امیرمسعود عابدینی: کیا از دومین خودروی تماما الکتریکی خود در سری محصولات EV رونمایی کرده است. به شکل کلی،طراحی عضلانی و جسورانه و تهاجمی مانندی برای EV۹ در نظر گرفته شده است.
در نمای جلویی با چراغهای عمودی شکل مواجهیم که ما را یاد محصولاتی مثل تلوراید میاندازد.سبک طراحی این قسمت مشابه آنچه در EV۶ میدیدیم،با الهام از پوزه ببر صورت گرفته است.دیلایت خودرو به شکل L مانند بوده و از چراغ اصلی خارج شده است.
لوگوی جدید کیا بسیار خودنمایی میکند.ورودی هوای بزرگی در قسمت پایینی سپر جلو به چشم میخورد.
در نمای کناری بزرگ بودن خودرو بیشتر نشان داده میشود.همانطور که میبینید،در این قسمت هم خطوط تند و تیز داریم و هم خطوط خمیده و ملایم که ترکیبی بسیار جذاب را رقم میزند.
رینگهای ۴ پره جدید کیا تقریبا شبیه به آن چیزی هستند که در نسخه کانسپت میدیدیم.
طراحی چراغ پشتی عجیب و خاص است.عمودی بودن این چراغها با قسمت جلویی هماهنگی خوبی را ایجاد کرده است.
در مجموع، با طراحی کاملا پخته و مدرن و جذابی روبهرو هستیم که میتواند در برابر رقبای آمریکایی و ژاپنیاش بسیار وسوسه کننده باشد.
وارد کابین میشویم.جایی که احساس میشود آن پیچیدگی و نامنظم بودنی که در خودروهای دیگر این شرکت از جمله EV۶ میدیدیم،دیگر وجود ندارد و قسمت مرکزی کابین به شکل منظمی طراحی شده است.
نمایشگرهای متصلی که در بالای داشبورد قرار دارند،آنچنان خودنمایی نمیکنند و اجازه میدهند تا عناصر دیگری مثل سبک خاص دریچه تهویه هوا و کنسول وسط و فرمان تقریبا D کات،خودنمایی داشته باشند.
دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی کیلومترشمار و اطلاعات-سرگرمی در کنار هم قرار دارند.بین این دو نمایشگر،یک نمایشگر کوچک ۵ اینچی برای اعمال تنظیمات تهویه هوا قرار دارد.
این خودرو دارای ۳ ردیف صندلی بوده که دو نسخه ۶ و ۷ نفره خواهد داشت.نکتهای که فضای سرنشینان این خودرو را خاص میکند،این است که صندلیهای ردیف دوم قادرند ۱۸۰ درجه بچرخند و دقیقا روبهروی ردیف سوم قرار بگیرند.
کیا مشخصات فنی و قیمت این خودرو را نوز اعلام نکرده است؛اما با توجه به اینکه براساس پلتفرم E-GMP کیا ساخته شده،بیش از ۴۸۰ کیلومتر مسافت را بعد از هر بار شارژ طی کند.
کیا EV۹ علاوه بر آمریکا در کشورهای اروپایی هم عرضه خواهد شد.
5858