اقتصادی

طرحی جهت ساماندهی دستفروشان اهواز تهیه می‌شود

سرخط نیوز/خوزستان استاندار خوزستان در خصوص بحث دستفروشان در شهر اهواز گفت: به شهرداری اهواز ابلاغ کرده‌ایم برای ساماندهی دستفروشان طرحی تهیه کند.

علی اکبر حسینی محراب در نشست با جمعی از اصناف و بازاریان و فعالین اقتصادی استان اظهار کرد: از آنجایی که برخی تصمیماتی که اتخاذ می‌شود و برنامه‌هایی که تدوین می‌شود نتیجه اجرای آن بر زندگی و کار افراد تاثیر می‌گذارد در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید از نظرات و مشورت اصناف و بازاریان کمک گرفت.

وی افزود: در سیستم‌ها و مجموعه‌های مختلف باید نظارت لازم برای پیشگیری از بروز فساد صورت گیرد.

حسینی محراب تصریح کرد: مدیران اقتصادی باید در رفع مشکلات پیشگام شوند و نظر فعالان بازار را در تصمیمات و اقدامات خود لحاظ کنند.

استاندار خوزستان در خصوص موضوع دستفروشان گفت: به شهرداری اهواز ابلاغ کرده‌ایم برای ساماندهی دستفروشان طرحی تهیه کند. به عنوان مثال با راه‌اندازی بازارهای یک روز در هفته (جمعه بازار، شنبه بازار، یکشنبه بازار و …) در محل‌های مشخص می‌توان این موضوع را حل و فصل کرد و یا اینکه یک محل ثابت برای دستفروشان تعیین شود که از نظر گردشگری هم اثرگذار خواهد بود.

به گزارش سرخط نیوز بنابر اعلام استانداری خوزستان، در این نشست بازرگانان و فعالان بازار به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و مسائل مختلف بازار از جمله شفافیت در زمینه فروش، درآمد و پرداخت مالیات و توسعه تعاملات تجاری استان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

با درود! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که به دنبال تحقیقات دقیق و تحلیل‌های کامل در زمینه اقتصاد است. با دستیابی به اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، تلاش می‌کنم تا به شما مطالب کیفیت بالا را ارائه دهم.