برترین های کسب و کارعمومی

فالوور فیک چیست؟ (راه های تشخیص فالوور فیک از واقعی)

انتخاب اینفلوئنسر اهمیت زیادی در موفقیت آمیز بودن یک کمپین تبلیغاتی دارد. یک کمپین باید از اینفلوئنسرهای واقعی برای انتشار پیام برند خود استفاده کند. در فضای مجازی افرادی وجود دارند که بدون تلاش و انجام اقدامات لازم دوست دارند؛ مانند اینفلوئنسرها به شهرت برسند. شرکت‌های زیادی به دلیل وجود این افراد سودجو، کمپین‌های تبلیغاتی خود را متوقف کرده‌اند. به طور خلاصه یک اینفلوئنسر خوب باید بتواند بر روی افراد تأثیر بگذارد؛ احترام آن‌ها را حفظ کند و آن‌ها را تشویق به انجام اقدام خاصی کند. با یک سری ابزارهای خاص می‌توانید؛ اینفلوئنسرهایی که در اینستاگرام حساب جعلی دارند را بشناسید.

چرا مردم فالوور می‌خرند؟

به نقل از سایت  sanimata بیشتر افراد با به دنبال این هستند؛ خود را موفق‌تر و محبوب‌تر نشان دهند. در شبکه مجازی اینستاگرام هر کسی می‌تواند فالوور بخرد اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که تا زمانی که نتوانید بر روی افراد تأثیر بگذارید و در یک زمینه شغلی افراد شما را دنبال نکنند؛ موفق نخواهید بود. خرید فالوور، حساب شما را نامتعادل می‌کند به گونه‌ای که شما دنبال کننده زیادی دارید اما تعامل کمی با آن‌ها دارید. تشخیص این موضوع برای هر کسی که اکانت شما را بررسی کند؛ آسان است.

نشانه‌های جعلی بودن فالوورهای اینستاگرام

ساده‌ترین راه برای تشخیص جعلی بودن اکانت‌ها این است که نام اکانت‌ را در یک سری ربات‌ها وارد کنید. اکثر اکانت‌ها در این ربات نمره کامل نمی‌گیرند اما با استفاده از آن می‌توانید متوجه حساب‌هایی که اعتبار پایین دارند بشوید. در ادامه یک سری نشانه برای تشخیص اکانت‌های جعلی در اینستاگرام برای شما آورده‌ایم.

داشتن تعداد فالوورغیر معمول

چنان‌چه هر گونه سؤالی دربارهیا اینفلوئنسرهای این شبکه مجازی دارید؛ می‌توانید از کارشنان افراک راهنمایی بگیرید.

به طور مثال برخی حساب‌ها ممکن است؛ افراد زیادی را دنبال یا لایک کرده باشند اما در ازای آن خیلی دنبال‌کننده (follower) نداشته باشند یا خیلی پست نگذارند. این اکانت‌ها لزوما جعلی نیستند اما قطعا نمی‌توانند یک اینفلوئنسر تأثیرگذار باشند. یک اینفلوئنسر واقعی باید تعداد دنبال کننده (follower) بیشتری نسبت به افرادی که دنبال می‌کند (following) داشته باشد. ممکن است بسیاری از افراد معمولی در اینستاگرام تعداد فالووینگ و فالوور یکسانی داشته باشند اما نباید تعداد دنبال شونده‌ها (following) خیلی بیشتر ازتعداد فالوورها باشد.

بررسی روند افزایش فالوورهای پیج

گاهی اوقات برخی اکانت‌ها با یک سری ربات‌های فالوور بگیر اینستاگرام در یک روز افراد زیادی را دنبال می‌کنند یا پست منشتر می‌کنند تا واقعی به نظر برسند. پس از آن که آمار سایت به حد معقولی رسید روند را متوقف می‌کنند. این ربات‌ها معمولا افرادی که اکانت‌شان را خیلی چک نمی‌کنند و اکانت‌های فیک را آنفالو نمی‌کنند؛ دنبال می‌کنند. رشد تعداد فالوور اینفلوئنسرهای واقعی معمولا ثابت است و بر خلاف حساب‌های جعلی در مدت زمان کوتاه تعداد زیادی دنبال کننده نخواهند داشت.

خالی بودن بیوگرافی

اکانت‌های جعلی معمولا تلاشی برای پر کردن بیوگرافی (Bio) نمی‌کنند. آن‌ها معمولا حداقل جزئیات را وارد می‌کنند یا بخشی از بیوگرافی خود را خالی می‌گذارند. برخی اکانت‌های فیک از طریق تنظیمات، پروفایل خود را مخفی می‌کنند. در این شرایط باید به جعلی بودن کسی که بخش بیوگرافی خود را کامل پر نمی‌کند؛ شک کرد. در فضاهای مجازی مانند اینستاگرام، نداشتن عکس پروفایل را به عنوان یک نشانه مهم برای تشخیص فیک بودن اکانت در نظر بگیرید. گاهی اوقات برخی افراد سعی می‌کنند با گذاشتن بیوگرافی جعلی و عکس اشخاص دیگر از یک سری سایت‌ها شما را فریب دهند.

کامنت‌های بی ربط از افراد نامشخص

برخی از افراد برای واقعی بودن تعداد فالوورهای خود از ترفند کامنت‌گذاری توسط ربات‌ها استفاده می‌کنند. این کامنت‌ها معمولا بی‌ربط و یکسان‌اند مانند: بسیار خوب، عکس عالی، بسیار عالی. کامنت‌های فیک، ارزشی برای برای متقاعد کردن افراد درباره مناسب بودن محصولات یا خدمات یک برند ندارد. برخی اینفلئونسرها با هوش‌ترند؛ آن‌ها شما را تشویق می‌کنند؛ اطلاعات تماس خود را بگذارید تا از هویت شما استفاده کنند.

زیان‌های حضور فالوورهای فیک در پیج اینستاگرام

همان‌طور که گفتیم فالوورهای فیک برای پیج‌های اینستاگرامی زیان‌آور هستند و همین زیان باعث شده تا سایت تشخیص فالوور فیک اهمیت پیدا کند. این فالوورها به شیوه‌های مختلفی به پیج‌ها صدمه می‌زنند. این صدمه‌ها عبارتند از:

بسته شدن پیج

اولین و مهم‌ترین خطری که پیج‌های اینستاگرامی حاوی تعداد زیادی فالوور فیک را تهدید می‌کند، بن شدن آن‌هاست. اینستاگرام در سال‌های اخیر به شدت نسبت به موضوع فالوور فیک حساس شده است. همین حساسیت باعث شده تا بسیاری از پیج‌هایی که تعداد فالوور فیک بالایی داشتند را بن کند. صاحبان بسیاری از این پیج‌ها پس از این اتفاق مجبور بودند که از ابتدا کار خود را شروع کنند.

همین امر را می‌توان بزرگ‌ترین تهدید و خطری دانست که پیج‌هایی که از استفاده می‌کنند را تهدید می‌کند. پس اگر شما به پیج خود علاقه دارید با استفاده از یک سایت تشخیص فالوور فیک آن‌ها را شناسایی و از پیج خود بیرون بیندازید.

عدم اعتماد کاربران

آیا تا به حال با پیج‌هایی مواجه شده‌اید که تعداد بسیار بالایی فالوور دارند اما میزان لایک آن‌ها بسیار بسیار کمتر از عددی است که باید باشد. پیج‌هایی که در آن‌ها تعداد بسیار زیای فالوور فیک وجود دارد، میزان لایک، بازدید ویدیو و کامنتشان بسیار کم است و همین امر باعث می‌شود تا کاربران واقعی موجود در این صفحات نتوانند به این پیج‌ها اعتماد کنند.

عدم اعتماد کاربران باعث می‌شود تا به مرور کاربران واقعی پیج را آنفالو کنند و یک پیج باقی خواهد ماند که تنها تعداد زیادی فالوور فیک در آن وجود دارد. به همین دلیل باید قبل از دیر شدن اقدام به شناسایی و حذف فالوورهای فیک از طریق روش‌ها مختلف مانند سایت تشخیص فالوور فیک کنید.

نرخ تبدیل یا خرید صفر

بسیاری از پیج‌های اینستاگرام تبدیل به صفحاتی برای فروش محصولات گوناگون شده‌اند. اما باید بدانید که فالوورهای فیک نه تنها به این دسته از پیج‌ها کمک نمی‌کنند بلکه علاوه بر بی اعتماد کردن فالوورها باعث می‌شوند تا نرخ تبدیل پیج شدیداً کاهش پیدا کند. فالوورهای فیک نه محصولی می‌خرند، نه محصولات و پیج را به کسی معرفی می‌کنند نه باعث می‌شوند که این پیج در اکسپلور افراد دیگر مشاهده شود.

به همین دلیل می‌توان گفت که فالوورهای روح برای پیج‌های فروش اینترنتی نه تنها هیچ سودی ندارند بلکه ضرر بسیاری نیز دارند. همچنین همان‌طور که شما می‌توانید توسط سایت تشخیص فالوور فیک، میزان این نوع فالوور را بسنجید، افراد دیگر هم می‌توانند این کار را انجام دهند و زمانی که با جواب مناسبی روبه‌رو نشوند، دیگر به پیج شما اعتماد نخواهند کرد.

هزینه‌های بسیار

فالوورهای فیک نیاز به خریداری شدن توسط صاحب پیج دارند. همین امر باعث تحمیل شدن هزینه زیادی به صاحبان پیچ‌ها می‌شود. هزینه‌ای که اکنون دیگر منفعتی نیز به همراه ندارد و باعث پیشرفت پیج نخواهد شد. این هزینه‌ها اگر برای تولید محتوای بهتر و تبلیغات مناسب پرداخت شود، می‌تواند در طولانی مدت تأثیر بسیار بهتری برای پیج شما داشته باشد.

فالوورهای فیک یا روح به پیج‌ها به شیوه‌های متفاوتی صدمه می‌زنند. به همین دلیل بسیاری افراد برای جلوگیری از بروز این مشکلات از روش‌های متفاوتی مانند استفاده از سایت تشخیص فالوور فیک استفاده می‌کنند.

راه‌های تشخیص فالوور فیک

برای شناختن فالوورهای فیک می‌توانید از راه‌های بسیاری مانند سایت تشخیص فالوور فیک استفاده کنید. هر کدام از این راه‌ها به شما کمک می‌کند تا با حذف فالوورهای فیک از پیج شما، با معایب حضور این فالوورهای روح در پیج مواجه نشوید. راه‌های تشخیص فالوورهای فیک عبارتند از:

.1پیج‌های بی‌نام و نشان

.2عدم هماهنگی فالوور و فعالیت در صفحه

.3کامنت‌های نامربوط

.4عدم تعامل با پیج

.5استفاده از ابزارهای تشخیص فالوور فیک

چگونه فالوورهای فیک را پیج حذف کنیم؟

همان‌طور که گفتیم فالوورهای فیک و غیرواقعی را باید از پیج حذف کرد. پس از این، با استفاده از روش‌هایی که گفتیم مانند استفاده از سایت تشخیص فالوور فیک تعداد فالوور فیک موجود را بسنجید. اما پس از آن باید آن‌ها را حذف کرد. برای این کار می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. سه روش اصلی برای حذف فالوور وجود دارد. این سه روش عبارتند از:

حذف فالوور فیک به صورت دستی

حذف فالوورهای فیک به صورت دستی روشی ساده، کاربردی است که به زمان نیاز دارد. هر فرد می‌تواند با روش‌های گوناگونی که در این مطلب توضیح دادیم فالوورهای غیرواقعی پیج خود را پیدا کند و به صورت دستی اقدام به حذف آن‌ها کند. برای این کار لازم است که در صفحه اینستاگرام خود به بخش فالوورز مراجعه کنید، پیج‌های فیکی که قبلاً بررسی کرده بودید را پیدا کنید. سپس آن‌ها را از پیج خود حذف کنید. البته این کار بسیار زمان‌بر است و بهتر است از روش‌های دیگری مانند سایت تشخیص فالوور فیک و حذف آن‌ها استفاده کنید.

سایت حذف فالوور

علاوه‌بر سایت‌ تشخیص فالوور فیک، سایت‌هایی برای حذف آن‌ها نیز وجود دارد. حذف دستی فالوورهای فیک کاری سخت و طاقت فرسا است. مخصوصاً اگر تعداد فالوورهای پیج مورد نظر بالا باشد. به همین دلیل بسیاری از راه حذف فالوور فیک به صورت دستی استفاده نمی‌کنند و به سراغ روش‌های دیگر می‌روند. سایت‌ها و اپلیکیشن‌های حذف فالوور غیرواقعی راه بهتر و مناسب‌تری نسبت به روش حذف به صورت دستی است. این سایت‌ها با پس از شناسایی فالوورهای فیک و در صورت درخواست صاحب پیج اقدام به حذف فالوورهای فیک از پیج می‌کنند.

اپلیکیشن حذف فالوور فیک

برای حذف فالوورهای فیک از یک پیج می‌توان از راه‌های متفاوتی استفاده کرد. پس از این که میزان فالوور فیک موجود در یک پیج را توسط امکانات سایت تشخیص فالوور فیک سنجیدید، به صورت دستی، با استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موجود، می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.

راه‌های مقابله با فالوور فیک

درست است که با استفاده از روش‌های گوناگونی مانند استفاده از سایت تشخیص فالوور فیک می‌توانید فالوورهای فیک پیج را بشناسید و نسبت به حذف آن‌ها اقدام کنید. اما باید بدانید که می‌توانید با استفاده از برخی راه‌های دیگر جلوی ضرری که این نوع فالوورها به پیج می‌زنند را بگیرید. تمام این روش‌ها براساس افزایش فالوور واقعی است و باید کاری کنید که میزان فالوورهای واقعی پیجتان بسیار بیشتر از فالوورهای فیک احتمالی آن شود. راه‌های افزایش تعداد فالوور واقعی یک پیج عبارتند از:

داشتن استراتژی

باید بدانید که اگر از روش‌های اصولی برای افزایش تعداد فالوور استفاده کنید دیگر نیازی به مواردی مانند سایت تشخیص فالوور فیک ندارید. اولین راهی که باید برای افزایش تعداد فالوور واقعی یک پیج به آن توجه کنید، داشتن استراتژی مناسب است. برای داشتن یک استراتژی اصولی و کاربردی باید به نکات زیر توجه کنید.

  • برای پیج خودتان هدف داشته باشید.
  • برنامه عملی و واقعی برای خود تدوین کنید.
  • رقبای خود را تحلیل کنید و با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود آن‌ها برنامه تدوین کنید.
  • ارزش‌ها و هویت پیج خود را بشناسید و آن را به شیوه‌ای درست به مخاطب معرفی کنید.
  • یک تم زیبا و جذاب برای پیج خود انتخاب کنید تا پست‌های خود را بر اساس آن منتشر کنید.

انتشار پست در زمان مناسب

همان‌طور که گفتیم، افزایش فالوور واقعی کاری نیست که در یک یا حتی چند هفته با سرعت زیاد انجام شود. برای این کار علاوه بر استراتژی به استمرار هم نیاز دارید و انتشار پست‌های جذاب در زمان مناسب و به صورت مستمر و پیوسته راه دیگری است که در بلند مدت، منجر به افزایش فالوور واقعی پیج به میزان زیادی می‌شود.

استفاده از عکس و فیلم‌های با کیفیت و جذاب

اولین نکته‌ای که هر کاربر اینستاگرام به آن توجه می‌کند، کیفیت و جذابیت محتوای بصری (فیلم و عکس) است. استفاده از فیلم و عکس باکیفیت و جذاب باعث می‌شود تا افراد بیشتری به محتوای موجود در پیج شما علاقه‌مند شوند و آن را فالوو کنند. باید بدانید که اکانت‌های فیک به محتوا کاری ندارند. همین امر سبب می‌شود زمانی که از سایت تشخیص فالوور فیک استفاده کردید، با فالوورهای غیرواقعی کمتری مواجه باشید.

گذاشتن استوری

روزانه بیش از 100 میلیون اکانت در اینستاگرام اقدام به گذاشتن استوری می‌کنند. همین نکته می‌تواند شما را متوجه اهمیت استوری کند. استوری‌های مناسب و جذاب که باعث شود شما در فید هر فالوور خود ظاهر شوید باعث می‌شود تا تعامل همیشگی با پیج شما وجود داشته باشد. این کار احتمال بازدید بیشتر و رفتن پیج در اکسپلور افراد مختلف را بیشتر می‌کند. البته به خاطر داشته باشید نباید در گذاشتن استوری زیاده روی کنید. این کار باعث می‌شود تا کاربران پیج شما را میوت و یا حتی آنفالو کنند.

کپشن‌های جذاب و مناسب

کپشن‌های جذاب که مناسب پست و تصویر باشند نیز می‌توانند باعث جذب مخاطب شوند.کپشن‌های جذاب باعث می‌شوند تا افراد واقعی پیج شما را فالوو کنند و امتیازتان در سایت تشخیص فالوور فیک امتیاز بالاتری دریافت کنید و از مشکلاتی که ممکن است توسط فالوورهای فیک پیش بیاید در امان باشید. در باید نکات زیر رعایت شود.

  • مختصر و خلاصه باشد: کاربران در اینستاگرام علاقه‌ای به خواندن کپشن‌های طولانی ندارند. به همین دلیل بسیار مهم است که به صورت خلاصه کپشن خود را بنویسید.
  • کاربردی باشد: کپشن جذاب، کپشنی است که عین خلاصه بودن، اطلاعات مناسب و مفیدی از پست یا هدف مورد نظر شما را به کاربران ارائه کند.
  • خلاقانه باشد: کپشن‌های جدید و خلاقانه می‌توانند نظر کاربران را به خود جلب کنند.
  • به تعامل دعوت کند: می‌توانید با پرسیدن سؤال یا نظر کاربران در کپشن آن‌ها را به کامنت گذاشتن دعوت کنید تا تعامل بیشتری با پیج شما داشته باشند.

استفاده از هشتگ

استفاده از هشتگ مناسب و پربازدید یکی دیگر از راه‌هایی است که باعث جذب مخاطب می‌شود. هشتگ باعث می‌شود تا پست‌های مناسب به افرادی که به دنبال یک موضوع آن پست‌ها می‌گردند، معرفی شود. همین امر موجب ورود مخاطبان جدیدی به یک پیج می‌شود.

استفاده از روش‌های تبلیغاتی و مسابقه

با تبلیغ در پیج‌ها مناسب و برگزاری مسابقات جذاب نیز می‌توانید تعداد مناسبی فالوور جذب کنید. اکانت‌های فیک کاری به تبلیغات ندارند و به همین دلیل وارد پیج شما نمی‌شوند. البته باید بدانید که برخی برای بردن در مسابقات ممکن است از اکانت‌های فیک استفاده کنند. به همین دلیل در هنگام برگزاری مسابقات بیشتر از گذشته با استفاده از سایت تشخیص فالوور فیک، پیج خود را بررسی کنید.

شاید بتوانید با استفاده از سایت تشخیص فالوور فیک میزان فالوورهای موجود در یک پیج را بسنجید. اما نمی‌توانید همیشه و همه وقت در حال حذف کردن آن‌ها باشید. با افزایش تعداد فالوور واقعی می‌توانید خطراتی که فالوورهای غیرواقعی به وجود می‌آورند را کنترل کنید.