اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

فرق سایت و وب سایت چیست؟

وبلاگ چیست؟

وبلاگ یک صفحه وب اطلاعاتی یا نوعی وب سایتی است که در شبکه جهانی وب منتشر می شود و از محتوای متنی مستقل و آموزنده در مورد یک موضوع خاص تشکیل شده است و در آن محتوا به ترتیب زمانی معکوس ارائه می شود (محتوای جدیدتر ابتدا ظاهر می شود). محتوای وبلاگ اغلب به عنوان ورودی یا «پست های وبلاگ» نامیده می شود؛ پست های معمولی وبلاگ همچنین دارای یک بخش نظرات هستند که در آن کاربران می توانند به مقاله پاسخ دهند.

طراح سایت بستری است که در آن افراد نظرات خود را به اشتراک می گذارند و در مورد یک موضوع خاص بحث می کنند و معمولاً توسط یک فرد یا گروه کوچکی از افراد اداره می شوند تا اطلاعات را به سبک مکالمه ارائه دهند. با این حال، اکنون هزاران وبلاگ شرکتی وجود دارد که محتوای اطلاعاتی و سبک رهبری فکری زیادی تولید می کند.

پلتفرم های وبلاگ نویسی ابزارهای انتشار آنلاین هستند که برای نویسندگان برای انتشار مقالات، بررسی های محصول و نظرات بهترین هستند. شما همچنین می توانید پست وبلاگ خود را با استفاده از وب سایت های مستقل، سیستم های توزیع خوراک شبکه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

شخصی که وبلاگ را اداره می کند (چه مالک کسب و کار باشد یا یک فرد) می تواند داستان ها، اخبار، مقالاتی را که مرتبط ترین آن‌ها در یک زمان خاص است به اشتراک بگذارد.

با این اوصاف، وبلاگ ها عمدتاً مبتنی بر متن هستند. به این معنی که تمرکز بیشتر بر روی مقالات نوشته شده است تا تصاویر بصری.

سئو اصفهان: وبلاگ ها بر روی چیزی که CMS (سیستم مدیریت محتوا) نامیده می شود اجرا می شوند. این فقط یک نام تجملی برای ابزاری است که به شما امکان می‌دهد محتوای وبلاگ خود را مشابه روشی که در MS Word یا Google Docs انجام می‌دهید ویرایش کنید. این CMS مدیریت محتوای شما را آسان‌تر می‌کند زیرا برای مراقبت مؤثر از وبلاگ نیازی به دانش توسعه وب یا برنامه‌نویسی ندارید.

از جمله نمونه هایی از وبلاگ های محبوب می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

وبلاگ Moz: وبلاگ Moz یکی از وبلاگ های پیشرو برای ایجاد محتوایی است که سئوی وب سایت را بهبود می بخشد. با این حال، این یک وبلاگ است که تنها بخشی از وب سایت است. هنوز هم یکی از محبوب ترین و موفق ترین وبلاگ .

HuffPost: یکی دیگر از سایت های وبلاگ نویسی محبوب نه تنها در وبلاگ ها بلکه در سراسر اینترنت است. با این حال، جمع‌آوری اخبار نیز هست.

 Engadget: یکی از محبوب ترین وبلاگ های مبتنی بر فناوری است. آن‌ها نوع متفاوتی از محتوا و اخبار را در مورد ابزارها و خدمات فناوری مختلف ایجاد می کنند.

تاریخچه وبلاگ

در اوایل دهه 90، وبلاگ ها از خاطرات و مجلات آنلاین شکل گرفتند. در آن زمان، کاربران اینترنت از صفحات وب خود برای انتشار به روز رسانی های منظم در مورد زندگی شخصی، افکار و نظرات اجتماعی خود استفاده می کردند.

اصطلاح وبلاگ وب اولین بار در اواخر دهه 90 معرفی شد که به آن «وبلاگ ما» یا “we blog” نیز می گفتند و امروزه فقط «وبلاگ» نامیده می شود.

بعداً به دلیل افزایش تعداد صفحات وب، ابزارهای مختلفی ظاهر شدند که ساخت وبلاگ/مقالات یا مجلات آنلاین را برای کاربران آسان‌تر کرد. این ابزارها به وبلاگ نویسی آسان کمک کردند و این فناوری را حتی برای کاربران غیر فنی به راحتی در دسترس قرار دادند.

در سال 1999، اولین پلتفرم وبلاگ نویسی Blogger.com راه اندازی شد که بعداً توسط گوگل در فوریه 2003 خریداری شد. در همان سال، نیز اولین نسخه خود را به عنوان یک پلت فرم وبلاگ نویسی منتشر کرد.

انواع وب سایت | تفاوت سایت و وب سایت و وبلاگ | تفاوت وب سایت و وبلاگ و پورتال

چرا مردم یک وبلاگ راه اندازی می کنند؟

در اینجا دلایل اصلی برای راه اندازی وبلاگ آورده شده است:

کسب و کار:

وبلاگ ها برای ارائه جزئیات بیشتر محصولات و خدمات مانند آموزش ها و پست های مقایسه با رقبا مفید هستند. همچنین حاوی جزئیات مربوط به فروش و تخفیف در وب سایت شما است که می تواند با کمک وبلاگ ها به خوبی توضیح داده شود.

سئو:

وبلاگ ها همچنین به شما کمک می کنند تا رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید. آن‌ها کلمات کلیدی هستند، به طور منظم به روز می شوند و حاوی لینک های داخلی و خارجی مهم برای هستند. پیوندهای خارجی می توانند به آوردن بک لینک های بیشتر به وب سایت نیز کمک کنند.

اخبار و اطلاعات:

وبلاگ های زیادی در اینترنت وجود دارند که اطلاعات و اخبار ارزشمندی را در مورد موارد مختلف ارائه می دهند. افزودن اخبار به وبلاگ همچنین به به روز رسانی مکرر محتوا کمک می کند. این به شما امکان می دهد مخاطبان خود را افزایش دهید و کاربران بیشتری را اضافه کنید که با وبلاگ شما درگیر می شوند.

ارتباط با بازدیدکنندگان:

این وبلاگ همچنین به شما این امکان را می دهد که با بخش بزرگی از بازدیدکنندگان خود ارتباط برقرار کنید. هنگامی که آن‌ها وبلاگ شما را می خوانند، می توانند به راحتی آن را در رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

اهداف سرگرمی:

یکی دیگر از استفاده های رو به رشد اینترنت برای سرگرمی است و در مورد وبلاگ ها نیز چنین بوده است. چه در مورد افراد مشهور، فیلم، بازی، موسیقی یا حتی هنر باشد، وبلاگ ها می توانند به طور مؤثر برای اهداف سرگرمی استفاده شوند.

برای استفاده شخصی:

برخی از وبلاگ ها فقط برای استفاده شخصی استفاده می شوند. اکثر افرادی که علاقه شدیدی به نوشتن دارند تمایل دارند وبلاگی را برای نوشتن و گفتگو درباره افکار خصوصی خود راه اندازی کنند. این دلیل اصلی محبوبیت وبلاگ ها در بین مردم است.

مزایای وبلاگ نویسی

هر وبلاگ نویس انگیزه خود را برای وبلاگ نویسی دارد. بسیاری از آن ها از وبلاگ به عنوان جایگزینی برای نگه داشتن دفتر خاطرات استفاده می کنند. سایت های وبلاگ نویسی مکانی را برای آن ها فراهم می کند تا خلاقیت و ایده های خود را با مخاطبان بیشتری به اشتراک بگذارند.

برندها و کسب‌وکارهای برتر وبلاگ‌هایی ایجاد می‌کنند تا به مشتریان خود آموزش دهند، اخبار را به اشتراک بگذارند و به مخاطبان بیشتری دست یابند. بخشی ضروری از استراتژی بازاریابی آنلاین برای بسیاری از کسب و کار ها وبلاگ نویسی می باشد. چند مورد از مزایای وبلاگ نویسی عبارت اند از:

  • می توانید خلاقیت، مهارت و استعداد خود را به نمایش بگذارید.
  • این به افراد اجازه می دهد تا در صنعت خود به یک مرجع تبدیل شوند.
  • وبلاگ نویسان می توانند از وبلاگ خود کسب درآمد کنند.
  • بسیاری از سازمان ها از یک پلت فرم وبلاگ نویسی استفاده می کنند تا مشتریان بالقوه بیشتری را به وب سایت خود جذب کنند.
  • سازمان های غیردولتی همچنین می توانند از وبلاگ ها برای اجرای کمپین های رسانه های اجتماعی، ایجاد آگاهی و تأثیرگذاری بر افکار عمومی استفاده کنند.
  • سهولت بهینه سازی برای سئو.
  • وبلاگ به شما کمک می کند تا افزونه های افزودنی را بین صفحات و پست ها به اشتراک بگذارید.
  • راهی برای سازماندهی افکار و ایده های شما فراهم می کند.
  • به شما کمک می کند با افراد همفکر جالب آنلاین معاشرت کنید.

وب سایت چیست؟

وب سایت مجموعه ای از صفحات وب و محتوای چندرسانه ای است که تحت یک دامنه در شبکه جهانی وب موجود است. وب سایت ها بیشتر از طریق خدمات ارائه دهنده وب میزبانی می شوند و اجازه می دهد تا صفحات و محتوای وب سایت از طریق شبکه جهانی وب قابل دسترسی باشند؛ یک سایت داخلی از طریق یک شبکه محلی امن قابل دسترسی است.

وب‌سایت‌ها برای مقاصد مختلف مانند کسبوکار، وبلاگ شخصی و حتی سازمانهای دولتی برای مقاصد اطلاعاتی استفاده می‌شوند. با این حال، طیف گسترده ای از برنامه ها وجود دارد. یکی از اهداف اصلی ایجاد یک وب سایت ارائه اطلاعات به بازدیدکنندگان برای یک شرکت یا سازمان است.

تاریخچه وب سایت

وب‌سایت‌ها بیش از 25 سال است که وجود دارند و از زمان اختراع خود، راه بسیار طولانی را پیموده‌اند. سرن اولین وب سایت را در سال 1991 توسعه داد که یک وب سایت کامل مبتنی بر متن بود.

تنها برچسب‌هایی که در آن وب‌سایت استفاده می‌شد، فقط برچسب‌های از HTML بودند، زیرا در آن زمان چیز زیادی توسعه نیافته بود.

با این حال، با اولین توسعه موتور جستجو، ALIWEB و اولین صفحه فرود MTV، WWW بهتر و بهتر شد. بعدها، پیشرفت‌های بیشتر جاوا اسکریپت برای پاپ‌آپ‌ها و فلش برای انیمیشن‌های وب معرفی شد. پس از آن، مردم شروع به ساخت وب سایت های خلاقانه تری کردند.

اولین وب سایت تجارت الکترونیک آنلاین آمازون بود که در سال 1994 توسعه یافت. این امر در را برای وب سایت های بسیار جذاب و با ویژگی های غنی باز کرد. امروز هزاران فروشگاه تجارت الکترونیک را خواهید دید که از طریق اینترنت کار می کنند.

دلیل استفاده از وب سایت

در اینجا دلایل اصلی برای راه اندازی یک وب سایت وجود دارد:

کسب و کار:

شما می توانید یک وب سایت تجاری برای هر چیزی ایجاد کنید، از آژانس های کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ آنلاین. وب سایت اطلاعات مهمی در مورد محصولات و خدمات ارائه شده توسط کسب و کار ارائه می دهد.

بازاریابی دیجیتال:

وب سایت ها سال ها برای بازاریابی دیجیتال استفاده می شوند. با تکنیک های قدیمی بازاریابی مرسوم، خدمات شما ممکن است به یک منطقه خاص محدود شود. با این حال، با کمک وب سایت ها، می توان آن را خارج از مرزهای بین المللی رشد داد.

شبکه های اجتماعی و حرفه ای:

وب‌سایت‌های شبکه‌ای زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند با افراد به صورت حرفه‌ای و همچنین اجتماعی ارتباط برقرار کنید. برخی از آنها عبارتند از فیس بوک، توییتر، لینکدین و غیره. علاوه بر این، شما همچنین می توانید وب سایت نمونه کار خود را بسازید یا از وب سایت های فرصت های شغلی استفاده کنید که به حرفه شما کمک می کند.

اخبار و اطلاعات:

همانند وبلاگ ها، وب سایت هایی نیز برای به اشتراک گذاری اخبار و اطلاعات ایجاد می شوند. مردم روز به روز برای دریافت آخرین اخبار و اطلاعات مرتبط با هر موضوعی در سراسر جهان به آن‌ها تکیه می کنند.

انجمن های آنلاین:

مردم از جوامع آنلاین و وب سایت های انجمن یاد می گیرند و دانش زیادی به دست می آورند. آن‌ها می توانند با افراد جدید ملاقات کنند و با بحث در مورد موضوعات مختلف آموزنده به یکدیگر کمک کنند.

مزایای یک وب سایت

برخی از مزایای وبلاگ نویسی را برای شما گرد آوری کرده ایم از جمله:

  • یک وب سایت اطلاعات مهمی در مورد محصولات و خدمات به مشتریان شما ارائه می دهد.
  • می توان وب سایت هایی برای ارائه اخبار و اطلاعات ایجاد کرد.
  • وب‌سایت‌های شبکه‌ای زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند با افراد به صورت حرفه‌ای و اجتماعی ارتباط برقرار کنید.
  • مردم می توانند از وب سایت های انجمن در جوامع آنلاین چیزهای زیادی به دست آورند
  • وب سایت ها را می توان برای اهداف سرگرمی و چند رسانه ای در اینترنت ایجاد کرد.

تفاوت بین وبلاگ و وب سایت چیست؟

وبلاگ ها و وب سایت ها در اینترنت با استفاده از یک آدرس وب یا یک URL یافت می شوند. یک میزبان از آن‌ها مراقبت می کند. آن‌ها یک مخاطب خاص را برای اهداف مختلف هدف قرار می دهند. اگرچه شباهت هایی بین وبلاگ و وب سایت وجود دارد، اما آن‌ها کاملاً متفاوت هستند.

وب سایت یک اصطلاح کلی تر است و دارای محتوای جاودانه است؛ اما در یک وبلاگ، می توان پست های معمولی را دید و مرتباً به روز می شود. فرصت های بی پایانی برای وبلاگ نویسی و توسعه وب سایت وجود دارد.

تفاوت اصلی بین وبلاگ و وب سایت این است که یک وبلاگ حاوی پست های وبلاگ است، اما یک وب سایت دارای محتوا است. وبلاگ ها می توانند یک وب سایت باشند، اما همه وب سایت ها وبلاگ نیستند. وبلاگ ها تعاملی هستند زیرا می توان نظر گذاشت. از طرف دیگر، یک وب سایت گزینه های زیادی برای تعامل ارائه نمی دهد.

دیگر تفاوت واقعی بین یک وبلاگ و سایر انواع وب سایت این است که وبلاگ ها به طور منظم با محتوای جدید به روز می شوند که به ترتیب زمانی معکوس نمایش داده می شوند (ابتدا پست های وبلاگ جدید).

وب سایت های معمولی ماهیت ایستا دارند که در آن محتوا در صفحات سازماندهی شده است و مرتباً به روز نمی شوند. در حالی که یک وبلاگ پویا است و معمولاً بیشتر اوقات به روز می شود؛ برخی از وبلاگ نویسان روزانه چندین مقاله جدید منتشر می کنند.

وبلاگ ها جزئی از یک وب سایت بزرگ ترهستند. اغلب کسب‌وکارها یک بخش وبلاگ دارند که در آن به طور مرتب محتوا برای اطلاع‌رسانی و آموزش مشتریان خود ایجاد می‌کنند. وبلاگ ها در درجه اول برای به اشتراک گذاری اطلاعات و کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو هستند. آن‌ها مخاطبان را به سایت خود جذب می کنند و را به عنوان مشتری جذب می کنند؛ افراد افکار، دیدگاه ها، فعالیت ها یا هر چیزی را که می خواهند در یک وبلاگ به اشتراک بگذارند، ثبت می کنند.

شما می توانید از وردپرس برای ایجاد وب سایت و وبلاگ استفاده کنید، به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان مشاغل از وردپرس برای ایجاد وب سایت کسب و کار کوچک خود استفاده می کنند