قابلیت افزایش ۵۰ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در کشور

معاون اجرایی مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: ظرفیت خوبی برای مصرف سی ان جی در کشور وجود دارد، به‌طوری که می‌توان مصرف فعلی ۲۳ میلیون متر مکعب در روز سوخت سی ان جی را تا ۳۵ میلیون متر مکعب در روز افزایش داد.

به گزارش سرخط نیوز، کرامت ویس کرمی امروز در نشست خبری بررسی راهکارها و اقدامت مدیریت مصرف بنزین در کشور بااشاره به افزایش فزاینده مصرف بنزین و نفت‌گاز در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۳ درصد مصرف سوخت کشور در حوزه حمل نقل است و ۶۱ درصد نفت‌گاز نیز در بخش حمل و نقل به مصرف می‌رسد.

وی با بیان اینکه اگر طرح‌های احصای عملکرد ناوگان و بر مبنای پیمایش سوخت تخصیص داده شود، مصرف کاهش می‌یابد، گفت: باید برای کاهش مصرف بنزین، افزایش ظرفیت و توسعه جایگاه‌های سی ان جی در دستور کار قرار بگیرد.

معاون اجرایی مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با بیان اینکه باید شرایط را برای تولید کارخانه ای خودروی سی ان جی سوز فراهم کنیم، گفت: تولید خودروی دوگانه سوز، کیفی سازی خودرو، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده باید در دستور کار قرار گیرد و در قالب تفاهم‌نامه ۴ جانبه بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم که خودروهای فرسوده را از رده خارج شوند.

ویس کرمی با بیان اینکه باید ۹۲۰ هزار خودروی دوگانه سوز به ناوگان اضافه شود، اظهار کرد: اگر این تعداد خودرو اضافه شود قطعا مصرف ۲۳ میلیون متر مکعب سی ان جی بیشتر خواهد شد لذا لازم است در این حوزه اقداماتی صورت بگیرد.

به گفته وی، بهینه سازی مصرف سوخت در خودروهای سبک و سنگین باید اجرایی شود و این پتانسیل در کشور وجود دارد، کارگاه‌های متعدد تبدیل خودرو در کشور موجود است اما باید توجه کرد که در زمینه تولید خودروی دوگانه سوز عقب هستیم و این شرایطی را ایجاد  کرده که مصرف بنزین افزایش یافته و تامین آن برای وزارت نفت سخت شود.

معاون اجرایی مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با اشاره به لزوم مدیریت مصرف بنزین و افزایش تولید خودروهای دوگانه‌سوز کارخانه‌ای، گفت: تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های در این حوزه صورت گرفته است و امیدواریم که با همکاری شرکت‌های خودروساز بتوانیم گام‌های مثبتی در این خوزه برداریم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل