اجتماعیبرترین های کسب و کار

قرص زاناکس برای درمان چیست؟

دارای چندین ازجمله Apo-alperaz ,Xanal ,Razoalperazolam، زاناکس (Xanax)، نیراوام (Niravam)، آلپرازولام تی اس (Alprazolam-ts) و آلپرازولام تی دی (Alprazolam-td) است.

این دارو برای تسکین ، و تجویز می‌شود. همچنین آلپرازولام یکی از قویترین موجود در بازار است. در ، آلپرازولام برای درمان با یا بدون تأیید شده توسط است. Alprazolam توسط فدراسیون جهانی انجمن‌های روان‌پزشکی بیولوژیکی (WFSBP) برای موارد مقاوم در برابر درمان اختلال هراس توصیه می‌شود که هیچ گونه سابقه یا . این دارو دارای اثر است و بنابراین در بعضی موارد برای افراد افسرده تجویز می‌شود. سایر کاربردها شامل درمان ناشی از به همراه سایر درمانها است. بهبود GAD به‌طور کلی طی یک هفته اتفاق می‌افتد. آلپرازولام به‌طور کلی از طریق دهان مصرف می‌شود.

آلپرازولام معمولاً با داروهای ضد افسردگی مانند (Prozac) تجویز می‌شود، مصرف هم‌زمان این دارو با و (آسنترا، Asentra) غلظت پلاسمایی آلپرازولام را بیشتر و آن را طولانی‌تر می‌کند.

آلپرازولام از است. زمان شروع اثر این دارو بین ۳۰ دقیقه تا یک و نیم ساعت است.

مکانیسم اثر

مانند سایر بنزودیازپین‌ها به‌عنوان بر روی غشای سلول‌های عصبی اثر می‌کند و باعث تسهیل ورود یا افزایش عمل می‌شود و ورود را به افزایش می‌دهد.

چگونگی مصرف

آلپرازولام در مقادیر متفاوت برای مشکلات گوناگون تجویز می‌شود. هیچ‌گاه نباید بیشتر یا کمتر از مقدار تجویزشده مصرف کرد. شکل مایعِ آلپرازولام را می‌توان با یا غذاهای نیمه‌جامد مانند مخلوط کرد. نباید اجازه داد آلپرازولام مایع یخ بزند. اگر بیمار، یک نوبت دارو را فراموش کند، به‌محض یادآوری، باید آن را مصرف کند. اگر نزدیک نوبت بعدی باشد، باید نوبت بعدی را حذف کند و سپس به برنامهٔ داروییِ منظم خود بازگردد. مقدار دارو را نباید دوبرابر کرد، همچنین حداکثر دوز مصرف برای افراد خاص چهار میلی‌گرم در روز می‌باشد، پلمب یک مرکز کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز در اشتهارد  در مصرف دارو برای معتادان  حد مجاز را رعایت نکرده بود .در صورت مصرف بیش از حد حتماً به پزشک مراجعه کنید. موارد احتیاط

قرص‌های ۳ خط آلپرازولام (۲میلی‌گرمی)

درصورت وجود هریک از موارد زیر، پیش از مصرفِ آلپرازولام، باید پزشک را مطلع ساخت:

حساسیت به آلپرازولام یا دیگر ، یا به هرنوع مادهٔ غذایی، رنگ‌های خوراکی، یا .

یا . به این موارد توجه کنید:

مصرف داروهای دیگر، به‌ویژه ، ، ، ، و .

سابقه یا ابتلا به (افزایش فشار داخل چشم)، سوءمصرف یا ، ، شدید، یا آمفیزم.

توصیه هنگام مصرف

مصرف‌کنندهٔ دارو باید به‌طور منظم به پزشک خود مراجعه کند تا بهبود او را زیر نظر داشته‌باشد. تا هنگامی که پاسخ بدن بیمار به آلپرازولام مشخص نشده‌است، باید در رانندگی و کار با وسایل خطرناک و وسایلی که به دقت نیاز دارند، احتیاط کرد. برخی افراد در طی مصرف این دارو دچار خواب‌آلودگی و کاهش سطح می‌شوند. یکی از علایم خطرناک که تجربه شده‌است برای کسانی که بیش از حد دوز مجاز مصرف می‌شود صحبت کردن با خود یا شخص خیالی می‌گردد که باید به پزشک اطلاع داد.

اگر مصرف‌کننده در طی درمان با آلپرازولام، دچار افکار یا احساسات عجیب شود، باید موضوع را با پزشک در میان بگذارد. باید آلپرازولام را دور از دسترس کودکان، دور از ، مستقیم، و حرارت نگهداری شود، همچنین حداکثر دوز مجاز از آلپرازولام چهار میلی‌گرم در روز است، در صورت مصرف بیش از حد یا به اورژانس مراجعه کنید. به دلیل نگرانی در مورد سوء استفاده، برخی از آلپرازولام را به عنوان یک درمان اولیه برای اختلال هراس توصیه نمی‌کنند. اگر به‌طور ناگهانی مصرف کاهش یابد، یا ممکن است رخ دهد. به تدریج کاهش در طی هفته‌ها یا ماه‌ها مورد نیاز باشد.آلپرازولام در درجه اول طریق متابولیزه می‌شود. ترکیب بازدارنده CYP3A4 مانند ، ، ، ، ، ، ، و باعث تأخیر پاکسازی آلپرازولام می‌شود که ممکن است باعث تجمع آن و افزایش شدت اثرات جانبی آن شود.

عوارض دارویی

عوارض جانبی رایج شامل خواب آلودگی، افسردگی، سردرد، احساس خستگی، و مشکلات حافظه است.* و مشکلات

مصرف در بارداری

استفاده از آلپرازولام در با همراه است، و استفاده در سه‌ماهه آخر ممکن است باعث جنین و در دوره پس از زایمان و همچنین نقص در نوزادان و مشکلات تنفسی شود. با این حال، در مصرف‌کنندگان طولانی مدت بنزودیازپین‌ها، قطع ناگهانی به دلیل نگرانی از ، خطر ابتلا به علائم ترک شدید و ای شدید از اساسی . ممکن است ناشی از برداشت ناگهانی داروهای روانگردان از جمله بنزودیازپین‌ها باشد.

مصرف‌کنندهٔ آلپرازولام نباید نوشیدنی‌های الکلی یا دیگر داروهای خواب‌آور استفاده کند. این کار، خواب‌آلودگی را افزایش و سطح هشیاری را کاهش می‌دهد. مصرف همزمان آلپرازولام با الکل تداخل شدید دارویی ایجاد میکند و تحت هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. مکانیسم اثر دارو توسط الکل چند برابر شده و در مقادیر بالاتر موجب سرکوب شدید دستگاه‌ اعصاب مرکزی CNS و در نتیجه قطع تنفس و ایست قلبی میگردد.

مصرف هم‌زمان آلپرازولام و داروهایی نظیر (، ، ) باعث ایجاد تداخل شدید دارویی خواهد شد. قبل از مصرف حتماً با پزشک خود در موارد تداخل دارویی مشورت کنید. در (جایی که ممکن است باعث و ) شود.

مصرف بیش از ۲ میلیگرم آلپرازولام در اوایل دورهٔ درمان (هفتهٔ اول) باعث سرکوب خفیف سیستم تنفسی و در بیماران دچار باعث در خواب یا قطع کامل تنفس خواهد شد.

نباید آلپرازولام را به‌عنوان یک خواب‌آور استفاده کرد، مگر آنکه برنامهٔ درمانیِ بیمار اجازه دهد تا ۷–۸ ساعت خواب داشته‌باشد. در غیر این صورت، تا زمان خروج دارو از بدن، شخص ممکن است خواب‌آلوده باشد یا داشته‌باشد. مصرف این دارو زیر نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب یا پزشک متخصص اعصاب و روان داده شود.

با توجه به مصرف خودسرانهٔ آلپرازولام در ایران، در صورتی که دچار مشکل بی خوابی شدید هستید ابتدا با روان‌پزشک خود مشورت کنید سپس اقدام به استفاده کنید. موارد جایگزین مانند () توسط تجویز خواهد شد. در موارد شدیدتر استفاده از و الزامی است. از مصرف خودسرانهٔ آلپرازولام برای خواب جداً خودداری فرمایید.

عوارض جانبی

وابستگی و ترک دارو

احتمال سوءاستفاده در بین کسانی که از آن به دلایل پزشکی استفاده می‌کنند بحث‌برانگیز است، در حالی که برخی بررسی‌ها توسط متخصصین بیان می‌کنند که این خطر کم و مشابه سایر داروها بنزودیازپین است. برخی دیگر اظهار داشتند که خطر جدی سوء استفاده و وابستگی در بیماران و کاربران غیر پزشکی وجود دارد که به دلیل کوتاه بودن نیمه عمر و شروع سریع عمل ممکن است باعث سوء استفاده شود. عود علائمی مانند اضطراب به سادگی می‌تواند نشان دهد که این دارو اثر مورد انتظار خود را داشته‌است و در صورت عدم وجود دارو، این علائم به سطح پیش درمانی برگشته است. اگر علائم شدیدتر یا مکرر باشد، ممکن است فرد به دلیل برداشتن دارو، تجربه کند. هر یک از این موارد بدون اینکه شخص واقعاً به مواد مخدر وابسته باشد می‌تواند رخ دهد. در صورت تجویز دارو با دوز بالاتر از مقدار توصیه شده، احتمال بروز واکنش ترک بیشتر است یا اگر کسی دارو را به‌طور کلی متوقف کند، بدون آنکه به آرامی اجازه بدن را به رژیم با دوز کمتری بکشد.علایم مصرف بیش از حد آلپرازولام بسته به مقدار مصرف شده می‌تواند از خفیف تا شدید باشد، در صورت مصرف سایر داروها.مصرف بیش از حد آلپرازولام باعث سرکوب بیش از حد (CNS) می‌شود.

تداخلات دارویی

قرص آلپرازولام Alprazolam با داروهای زیر تداخل ایجاد می‌کند:

ref>{{

قرص زاناکس چیست؟

این دارو برای تسکین اضطراب، اختلالات خواب و اختلال هراس تجویز می‌شود.همچنین آلپرازولام یکی از قویترین بنزودیازپین های موجود در بازار است. تاثیر این دارو بر افراد متاثر از شرایط زیر می باشد: سن

وزن

میزان متابولیسم بدن

دوز دارو

اگر برای اولین با از داروی های ضد اضطراب استفاده می کنید بهتر از عوارض جانی و تاثیراتی که می تواند بر شما بگذارد آگاهی داشته باشید.

تجربه مصرف زاناکس چطور است؟

افرادی که برای دفعات ابتدایی از قرص زاناکس با یا بدون تجویز پزشک استفاده می کنند بیشتر احساس آرامش بخش را تجربه کرده اند. تجربه مصرف زاناکس در افراد مختلف متفاوت است اما با توجه به ماهیت کلی این دارو، در دفعات اول احساس آرامش بیشتر و خواب آلودگی به سراغ افراد می آید. بر عکس دیگر داروهای زیر مجموعه بنزودیازپین ها افرادی که قرص مصرف کرده اند احساساتی مانند:

خستگی

آرامش زیاد (تن آرامی)

سکوت

احساس خواب آلودگی

دوزهای بالاتر این دارو در مواردی احساس فراموشی را به افراد القا کرده است.

قرص زاناکس برای درمان چیست؟

شاید این پرسش برای شما هم پیش آمه باشد که زاناکس برای چیست و چرا باید آن را مصرف کنم؟ قرص زاناکس با ایجاد فعل و افعالات شیمیایی در مغز انسان سعی در متوازن کردن اتفاقاتی می کند که در نهایت به بروز اضطراب در فرد شده است.

خب در پاسخ به این سوال که قرص زاناکس برای درمان چیست باید بگوییم، کاربرد قرص زاناکس به درمان انواع اختلالات مانند:

اختلالات اضطرابی

اختلالات پنیک

اضطراب ناشی از افسردگی

عوارض مصرف قرص زاناکس

عوارض زاناکس در افراد مختلف متفاوت است اما در ادامه به رایج ترین علائم زاناکس از دید رواپزشکی اشاره می کنیم.

اختلال شناختی

یبوست

اشکال در ادرار کردن

خواب آلودگی

خستگی

اختلال در حافظه

خارش پوست

افزایش وزن از عوارض مصرف زاناکس است

کاهش وزن

اضطراب

تاری دید

اسهال

بی خوابی

کاهش میل جنسی

افزایش اشتها

کاهش اشتها

عوارض جدی که با مشاهده آنها باید از دکتر مشورت گرفته شود و در صورت تشخیص مصرف زاناکس قطع شود عبارتند از:

تغییرات روانی

توهم

افسردگی

افکار خودکشی

لکنت زبان

مشکل در تکلم

کاهش حافظه

توان فکری

عدم تعادل در راه رفتن

توجه داشته باشید که موارد گفته تنها بخش از عوارض سوء مصرف این دارو می باشند و عوارض مصرف آن طیف گسترده ای از بیماری ها را در بر می گیرد و تنها رویگرد صحیح جهت مقابله با این عوارض تحت نظر روانپزشک مجرب ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در ، به عنوان می باشد.

احتیاط مصرف

به صورت قرص خوراکی، ۰٫۲۵ میلی گرم، ۰٫۵ میلی گرم ۱ میلی گرم و یا ۲ میلی گرم به تجویز پزشک مصرف می شود. همچنین دوز مصرف آن به شدت بیماری، سن و میزان واکنش بدن به دارو بستگی دارد. اصولا بعد از مصرف ظرف ۵ الی ۳۰ دقیقه جذب و اثر میکند و تاثیر آن ۱۱ ساعت در بدن باقی می ماند.

خطرات قرص زاناکس | زاناکس بدون نسخه | زاناکس ساخت کدام کشور است

این قرص ممکن است با بسیاری از داروها تداخل داشته باشد که در صورت مصرف داروی دیگر یا وجود بیماری خاص باید با پزشک معالج مشورت شود.  مصرف زاناکی در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است امکان وارد شدن دارو به شیر مادر و آسیب جدی به جنین و نوزاد وجود دارد.

این دارو برای افراد زیر ۱۸ سال مناسب نمی باشد و یکی از اعتیاد آورترین داروهای آرام بخش است و بدون تجویز پزشک نباید از آن استفاده شود. از این دارو معمولا برای کنترل بیماری های کوتاه مدت استفاده می شود و برای افرادی که سابقه اعتیاد به الکل و مواد مخدر دارند، به هیچ وجه توصیه نمی شود.

با مصرف این آرامبخش مقدار زیادی دوپامین در مغز آزاد شده که ایجاد حس نشاط و خوشی در بیمار می کند. این امر موجب وابستگی به این حس خوب مصنوعی می شود و فرد تمایل به مصرف بیشتر و بیشتر این دارو خواهد داشت تا زمانی که دیگر بدون آن حس خوشی را تجربه نخواهد کرد در این حالت کاملا به آن اعتیاد پیدا کرده است.

مصرف همزمان زاناکس با داروهای دیگر

به دلیل ماهیت این قرص ضروری است تا از مصرف هم زمان آن با دیگر داروها بخصوص داروهای اعصاب و روان خود داری نمایید که برخی از این داروها عبارتند از:

داروهای ضد بارداری خوراکی

داروهای ضد قارچ

انواع داروهای ضد افسردگی

ها

داروهای مربوط به سیستم گوارشی و معده

زاناکس دارویی آرامبخش است که سوء مصرف و یا مصرف خارج از کنترل پزشک آن عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد و باعث ایجاد وابستگی روانی و جسمانی در مصرف کننده خواهد شد و به همین جهت ، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی در می باشد. https://campha.ir/eslamshahr-addiction-camps/  برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید