قیمت توری مرغی بر اساس چه عواملی تعیین می شود؟

توری مرغی ، یکی از انواع توری‌های فلزی پرکاربرد است. در میان انواع و ، این توری کاربرد گسترده‌ای دارد. به طور کلی این توری در صنایع مختلف کاربرد دارد. به طور مثال به منظور حصارکشی لانه حیوانات، دور گیاهان و مواردی از این قبیل از این محصول استفاده می‌شود. این توری در اصل از شبکه‌ای فلزی و بافته شده از سیم تولید می‌شود. در زمان ساخت این محصول از مفتول‌هایی با ضخامت‌های متفاوت استفاده می‌گردد. به منظور تولید این توری از دو روش گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد استفاده می‌شود. در صورتی که قصد خرید توری مرغی را دارید، در ادامه در مورد مشخصات، قیمت فروش انواع و روش تولید این محصول صحبت می‌کنیم.

در یک مقایسه کلی باید گفت توری‌هایی که به روش گالوانیزه گرم تولید می‌شوند، کیفیت بالاتری داشته و مقاومت مطلوبی دارند. به همین علت، قیمت توری مرغی که به روش گالوانیزه گرم تولید می‌شود، از قیمت توری به روش گالوانیزه سرد بیشتر است. نوع گالوانیزه گرم در ایران تولید می‌شود. اما نوع گالوانیزه سرد، تولید کشور چین است. نوع چینی، در مقایسه با نوع ایرانی دارای کیفیت پایین‌تر و وزن کمتر است. یکی از مهم‌ترین  ویژگی‌های توری که به روش گالوانیزه گرم تولید می‌شود، این است که در مجاورت با هوا و رطوبت، مقاومت بالایی داشته و زنگ نمی‌زند.

روش تولید توری مرغی

به منظور تولید این توری از دو روش خودکار و دستی استفاده می‌شود. در ادامه هر دو این روش را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

روش خودکار

در روش خودکار برای تولید این توری، از مفتول استفاده می‌شود. در ابتدا مفتول‌ها در دستگاه‌های مخصوص قرار می‌گیرند. در این دستگاه روکش مناسب بر سطح آن‌ها کشیده می‌شود. در مرحله بعدی و پس از ایجاد روکش مناسب روی مفتول، مفتول وارد بخش حصاربافی می‌شود. در سومین مرحله، نوبت به ایجاد چشمه می‌رسد. در این مرحله مفتول‌ها به هم بافته شده و چشمه‌های لوزی شکل ایجاد می‌کنند. در نهایت نیز ابتدا و انتهای توری توس دستگاه مخصوصی به نام سیم‌پیچ اتوماتیک محکم می‌گردد.

روش دستی

در روش دستی، از دستگاه خاصی برای تولید این توری استفاده نمی‌شود. برای تولید این توری به روش دستی از نیروی انسانی استفاده می‌گردد. دو فرد سیم مفتول گالوانیزه را بر دو قالب مخصوص می‌پیچند. این کار به منظور شکل‌دهی انجام می‌شود. دو سر حصارها، با استفاده از پیچ گوشتی توسط فرد بافته شده و در نهایت توری شکل می‌گیرد.

مشخصات فنی توری مرغی

در خصوص آشنایی با این توری، لازم است با مشخصات فنی توری مرغی نیز آشنا شوید. به طور کلی آشنایی با مشخصات این محصول، به شما در خرید مطمئن و بهتر کمک می‌کند. در زمان ساخت این توری معمولا از مفتول گالوانیزه سرد یا گالوانیزه گرم استفاده می‌شود که پیش‌تر بیان کردیم نوع گالوانیزه گرم بهتر است. اندازه و ابعاد مفتول بکار رفته به منظور ساخت آن معمولا بین 0.4 تا 0.7 میلی‌متر است.

در زمان ساخت ابعاد چشمه‌های آن بین 1، 1.2 و 3.4 اینچ تعیین می‌گردد. طول طاقه در این توری نیز 20 و 45 میلی‌متر است. این توری فلزی با عرض‌های 90، 120 و 150 سانتی‌متر تولید می‌گردد. وزنی که برای آن تعیین می‌گردد نیز در توری چینی بین 5 تا 5/5 و در توری ایرانی بین 7 تا 8 کیلو است.

انواع توری مرغی

انواع این توری که تولید و به بازار عرضه می‌گردد دارای دو نوع گالوانیزه و پلاستیکی است.

نوع گالوانیزه، خود به دو نوع گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم تولید و روانه بازار می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم نوع گرم در ایران تولید می‌شود و نوع سرد تولید کشور چین است. به طور کلی نوع گالوانیزه گرم از کیفیت، استحکام و مقاومت بالاتری در مقایسه با نوع گالوانیزه سرد برخوردار است.

توری مرغی پلاستیکی، کاربرد کمتری از نوع گالوانیزه دارد. این توری در رنگ‌های مختلف آبی، قرمز، زرد و سبز تولید می‌شود. همچنین شکل و ابعاد چشمه در این توری متفاوت است. چشمه‌های این توری به شکل شش ضلعی، پنج ضلعی و چهارگوش است.

کاربرد توری مرغی

به طور کلی از این توری در موارد مختلفی استفاده شده و کاربرد زیادی دارد. رایج‌ترین  و مهم‌ترین  کاربرد توری مرغی، در حصارکشی اطراف زمین‌های کشاورزی و یا لانه حیوانات کوچک به ویژه پرندگان است. این توری به دلیل بافتی که دارد از دوام و استحکام بالایی نیز برخوردار است. همچنین در صورتی که یک بخش از این توری دچار پارگی شود، در بخش‌های دیگر تاثیری ندارد. در ادامه کاربردهای دیگر این محصول را بیان می‌کنیم.

کاربرد توری مرغی در ساخت‌وساز

این محصول علاوه بر موارد ذکر شده، در ساخت‌وساز نیز کاربرد زیادی دارد. به طور کلی در زیرسازی کاشی و گچ‌کاری، ستون ها، محافظ و ایجاد ستون برای پشم شیشه و… از این محصول استفاده می‌شود.

مزایای توری مرغی

این توری در مقایسه با و از مزایای زیادی برخوردار است. به طور کلی در بیان مزایای این محصول، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت فروش توری مرغی

قیمت فروش توری مرغی، مانند سایر توری‌ها و صنایع مفتولی دیگر، بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود. اولین و مهم‌ترین  فاکتور در تعیین قیمت فروش توری مرغی، چینی یا ایرانی بودن آن است. به طور کلی قیمت فروش توری مرغی چینی در مقایسه با نوع ایرانی کمتر است. چرا که توری ایرانی از کیفیت، استحکام، مقاومت و دوام بالاتری برخوردار است. همچنین از دیگر فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت فروش توری مرغی می‌توان به ابعاد چشمه، وزن، ضخامت مفتول، عرض و… اشاره کرد. در آخر نیز باید گفت در تعیین قیمت این توری، عواملی نظیر قیمت جهانی فولاد و مفتول و ورق، میزان تقاضا و شرایط اقتصادی کشور دخیل است.

خرید توری مرغی

یکی از سوالاتی که در زمان خرید این توری ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که توری مرغی را از کجا بخریم؟ به منظور خرید توری مرغی، می‌بایست به مراکز معتبر تولید و فروش آن در سراسر کشور مراجعه کنید. از جمله مراکز معتبر خرید توری مرغی ، شهر مفتول است. شهر مفتول با داشتن سابقه‌ای درخشان در خصوص فروش انواع توری و محصولات مفتولی، این توری را با کیفیت و قیمت مناسب به بازار عرضه می‌کند. بنابراین اگر به دنبال مرکزی معتبر برای خرید توری مرغی هستید، با شهر مفتول در ارتباط باشید. شهر مفتول تولیدکننده و عرضه‌کننده‌ای معتبر در حوزه انواع محصولات مفتولی، ، و… است. برای خرید و دریافت مشاوره رایگان با شماره تماس گرفته و با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

اطلاعات بیشتر … توری مرغی چیست ؟

توری مرغی، نوعی توری مشابه توری فرنگی و توری گابیون با نام انگلیسی Chicken wire netting یا Poultry netting است. این توری از مفتول گالوانیزه نازک و انعطاف پذیر با چشمه‌های شش ضلعی ساخته شده است. ضخامت مفتول گالوانیزه 20 تا 25 میکرون است که توسط دستگاه‌های صنعتی و با چشمه‌های 1 و 3/4 اینچ بافته می‌شود. این محصول در دو نوع؛ گالوانیزه ایرانی و خارجی یا وارداتی (معمولا از چین) و هم‌چنین سنگین و سبک در بازار موجود است. پوشش سقف سالن‌ها، حصار‌کشی، زیرسازی و… از رایج‌ترین کاربرد‌های این نوع توری می‌باشند. در ادامه توضیحات بیش‌تری راجع به مشخصات و نحوه خرید توری مرغی داده می‌شود. هم‌چنین عوامل موثر بر قیمت توری مرغی فلزی و روش تولید آن در ادامه ذکر خواهد شد.

توری مرغی با کیفیت و مرغوب

توری مرغی با ضخامت‌های 0.4 تا 0.7 میلی متر تولید می‌شود. چشمه‌های این محصول به صورت شش ضلعی هستند. نوع مرغی شبیه به نوع فرنگی است. از این توری در بازار ایران دو مدل چینی و ایرانی موجود می باشد که به طور کلی توری مرغی تولید داخل مرغوب تر و با کیفیت تر می باشد ، به همین جهت نسبت به نوع چینی دارای قیمت بالاتری است . روش تولید این محصول به صورت گالوانیزه گرم و سرد است. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این محصول شامل استفاده در سقف، گچ کاری و دور ستون، زیرسازی کاشی و… است .

از شاخص‌ترین ویژگی‌های نوع ایرانی این ، جنس مفتول آن است. جنس توری ساخته شده در ایران به دلیل استفاده از مفتول‌های با کیفیت، بهتر از نوع خارجی این محصول است. بر خلاف نوع خارجی که تنها از مفتول گالوانیزه سرد ساخته می‌شود، نوع ایرانی علاوه بر آن، از گرم نیز تولید خواهد شد. این ویژگی موجب جلوگیری از زنگ‌زدگی و خوردگی می‌شود و هم‌چنین دوام و طول عمر بیش‌تری دارد .

تاریخچه تولید توری مرغی

در سال 1844 میلادی، این محصول توسط آهنگری ایتالیایی به نام چارلز برنارد با کپی‌برداری از روی ماشین‌های بافندگی اختراع شد. اولین استفاده از توری مرغی به جنگ جهانی در دهه‌ی 80 میلادی بر‌می‌گردد که از آن برای محافظت رادارها هنگام انفجار استفاده شد.

مزایای استفاده از توری مرغی

قابلیت حمل آسان به دلیل وزن سبک آن

قیمت مقرون به صرفه

استحکام و مقاوم در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی

سرعت و سادگی در اجرا

این نوع توری، از نظر مفتول به کار رفته در آن به دو دسته گالوانیزه گرم و سرد تقسیم می‌شود :

توری مرغی گالوانیزه گرم در بازار، عمدتا ساخت ایران می‌باشد. همان‌طور که گفته شد این نوع، دارای وزن، مقاومت، دوام و طول عمر بیش‌تر و قیمت بالاتری نسبت به گالوانیزه سرد است. از این رو در پروژه‌های بلند مدت استفاده از نوع گالوانیزه گرم توصیه می‌شود. در پروژه‌های موقتی که به طول عمر و کیفیت بالایی نیاز نیست، انتخاب نوع سرد می‌تواند بهترین گزینه باشد.

امروزه برای تولید توری‌مرغی از دستگاه شش پیچ استفاده می‌کنند. مشخصات این دستگاه به شرح زیر می‌باشد :

کاربرد های مهم توری مرغی

پوشش سقف سالن‌های سوله

حصارکشی برای نگهداری دام و طیور

زیرسازی کاشی و گچ‌کاری و پوشش در ستون‌ها

نگهدارنده برای ایزولاسیون سقف، جهت نگهداری عایق شیروانی بر روی سازه شیروانی

شاید برایتان جالب باشد بدانید که این توری‌ها را به منظور جلوگیری و یا تضعیف امواج وای فای، امواج گوشی موبایل و دیگر امواج رادیویی مورد استفاده قرار می‌دهند. انجام این کار با ساخت یک قفس فارادی امکان پذیر است.

یکی دیگر از کاربرد های مهم توری مرغی که سبب محبوبیت آن شده، استفاده از ان در صنعت ساختمان‌سازی می‌باشد. استفاده از توری‌مرغی بهترین راه‌حل موجود برای دستیابی به اهداف زیادی در صنعت ساختمان می‌باشد.

قیمت توری مرغی سنگین و سبک بر اساس مشخصات فنی آن متفاوت است. توری مرغی‌ها به صورت رول‌هایی با عرض 120 سانتی‌متر تولید می‌شوند. طول رول آن‌ها معمولا 45 متر است. با چشمه‌های 3.4 اینچی تولید می‌شوند. بنابراین تنها عاملی که موجب تفاوت در قیمت این توری می‌شود وزن آن‌ها است. وزن این توری ناشی از ضخامت مفتول آن می‌باشد. هر چه مفتول ضخیم‌تر، قیمت توری نیز بیش‌تر می‌شود.

برای استعلام قیمت دقیق توری مرغی و همچنین دریافت مشاوره خرید می توانید با کارشناسان فولادین تماس حاصل نمایید .

توری مرغی ارزان و با کیفیت را از کجا خریداری کنیم ؟

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید توری مرغی ارزان و با کیفیت می توانید با کارشناسان بخش فروش فولادین در تماس باشید .

قیمت امروز توری مرغی سبک و سنگین ، خرید و فروش توری مرغی رولی گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد ، خرید توری مرغی ارزان و اعتباری و چکی ، لیست قیمت تمام کارخانه های توری مرغی ایران ، مرکز فروش توری مرغی در تهران ، توری مرغی نازک و ضخیم ایرانی و خارجی و چینی مرغوب از فولادین

مشخصات توری مرغی

توری مرغی فلزی در طیف‌های گسترده‌ای با ضخامت و وزن‌های مختلف تولید می شود :

چشمه: یک اینچ (۲سانتی‌متر) یا سه چهارم اینچ (۲٫۵ سانتی‌متر)

طول رول: 45 متر

عرض رول: ۹۰ ، ۱۰۰ ، ۱۲۰ ، ۱۵۰ و ۱۸۰سانتی‌متر

سایز 90 سانتی‌متر دارای طول 40.5 متر مربع و سایز 120 دارای طول 54 متر مربع می‌باشد.

سوالات متداول

قیمت توری مرغی بر اساس چه عواملی تعیین می شود ؟

قیمت روز توری مرغی بر اساس عواملی مانند اندازه و ابعاد چشمه‌ها، ضخامت مفتول، حجم آن و… تعیین می‌شود. عوامل دیگری نظیر نوسانات بازار و تغییرات اقتصادی نیز در قیمت توری مرغی موثر است.

نحوه خرید توری مرغی از فولادین به چه صورتی است ؟

برای دریافت مشاوره رایگان ، استعلام قیمت دقیق و خرید توری مرغی ارزان و مرغوب بی واسطه کافیست تنها با کارشناسان فولادین تماس حاصل نمایید تا کارشناسان بخش فروش شما را راهنمایی نمایند .

آیا امکان خرید اعتباری و چکی توری مرغی از فولادین وجود دارد ؟

بله ، برای خرید توری مرغی به صورت اعتباری همراه با ضمانت نامه بانکی ، چکی و … می توانید با کارشناسان فولادین در ارتباط باشید .

آیا قیمت توری مرغی در وبسایت فولادین به روز است ؟

بله ، لیست قیمت توری مرغی به صورت روزانه بروزرسانی می شود ، اما بهتر است برای استعلام قیمت لحظه ای و دقیق توری مرغی با کارشناسان در ارتباط باشید .

 

 

خروج از نسخه موبایل