مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در هلسینکی و استکهلم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین سرخط نیوز، مراسم چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در فنلاند و سوئد برگزار شد.

براساس این گزارش، به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در فنلاند، آیین گرامیداشت روز ملی جمهوری اسلامی ایران و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور چشمگیر سفرا و دیپلمات‌های ارشد  کشورهای مختلف، نمایندگان وزارت خارجه فنلاند و تعدادی از ایرانیان فرهیخته مقیم روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه در هلسینکی برگزار شد. 

در این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی دستاوردهای ایران در حوزه زنان، علم و فناوری به ویژه نانو، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، سلول‌های بنیادین و دفاعی را معرفی کرد و گفت: این دستاوردها علیرغم سال‌ها تحریم، تروریسم اقتصادی و فشار حداکثری علیه ایران به دست آمده است.
 همچنین کلیپی از دستاوردهای ایران برای حاضران به نمایش درآمد.

 

شرکت کنندگان در این مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به سفیر و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران  
تبریک گفتند.

به گزارش فارس، مراسم رسمی روز ملی ایران همزمان با فرارسیدن چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در استکهلم پایتخت سوئد برگزار شد. 
در این مراسم جمع کثیری از دیپلمات‌های خارجی مقیم سوئد اعم از سفرا، کارداران، رایزنان و سایر کادر دیپلماتیک، نمایندگانی از شرکت‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی سوئد، فعالان اقتصادی و تعداد قابل توجهی از هموطنان و اتباع سوئدی و غیرسوئدی مقیم شرکت کردند.

در این مراسم دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی، کشاورزی، صنعتی، نظامی، فناوری و … تشریح شد. در ابتدای مراسم نیز نسبت به جان باختگان زلزله‌ اخیر در سوریه و ترکیه ادای احترام شد.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

خروج از نسخه موبایل