بین الملل

مردم سوریه از مناطق تحت اشغال آمریکا به مناطق تحت کنترل دمشق پناه بردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین سرخط نیوز، به دنبال درگیری شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا و عشایر عربی در منطقه‌های شرقی استان دیرالزور سوریه (شرق سوریه) شمار زیادی از مردم سوریه طی چند ساعت گذشته از مناطق تحت اشغال آمریکا خارج شدند.

خبرگزاری «اسپوتنیک»،‌ عصر امروز (جمعه)، خبر داد دست‌کم ۵ هزار شهروند سوری با قایق از مناطق تحت اشغال آمریکا در شرق رود فرات عبور کردند و خود را به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه رساندند.

براساس این گزارش، ده‌ها شهروند سوری که در پی درگیری‌های شدید شبه‌نظامیان وابسته به ارتش آمریکا مجروح شده بودند، خود را به شهر «المیادین» بزرگترین شهر استان دیرالزور که تحت کنترل ارتش سوریه قرار دارد، رساندند و در بیمارستان‌های این شهر مورد مداوا قرار گرفتند.

اسپوتنیک اشاره کرد علی‌رغم تحریم‌های اقتصادی شدیدی که آمریکا بر مردم سوریه تحمیل کرده است، اما این مسئله بازهم مردم این کشور را از کمک‌رسانی به افرادی که از درگیری‌ها فرار کرده بودند، باز نداشت و آن‌ها درهای خانه‌هایشان را به روی مردم گشودند.

«عبدالکریم الحلو» و «اشرف الحلو» دو پزشک سوری نیز برای کمک‌رسانی و درمان شهروندان سوری و تجویز دارو برای آوارگان خود را به منطقه «سعلو» در ۳۰ کیلومتری شرق شهر دیرالزور رساندند.

یکی از افرادی که خود را به منطقه سعلو رسانده، به خبرنگار اسپوتنیک گفت: «وضعیت در الجزیره (مردم سوریه مناطق شرق رود فرات الجزیره می‌نامند) به دنبال درگیری‌ها و جنگ نیروهای عشایر و نیروهای وابسته به آمریکا (قسد) بسیار دشوار است».

 

درگیری‌های شدیدی میان شبه‌نظامیان کُرد متحد آمریکا و قبایل عرب در شرق استان دیرالزور طی چند روز گذشته جریان داشته است. این درگیری‌ها از یکشنبه هفته گذشته به تدریج آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

طی روزهای گذشته نیروهای عشایر عرب توانسته‌اند چند روستا در شرق دیرالزور را به کنترل خود در آورند؛ از جمله روستاهای الباغوز، السوسة، الشعفة، الکشمة، هجین، البحرة، غرانیج، الکشکیة، أبو حمام، أبو حردون، الحرذی، سویدان، درنج، الطیانة، ذیبان، الصبحة و الشحیل و همچنین بخش‌هایی از شهر الصبیحه نیز عملا تحت کنترل نیروهای عشایر است.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.