برترین های کسب و کارعمومی

معرفی 15 مدل ایده کتابخانه خانگی، اداری و مدارس

محتوای این خبر مخفی

مدل ایده کتابخانه خانگی، اداری و مدارس

آمارها نشان می دهند که در حال حاضر کسب و کارهای خانگی رشد قابل توجهی نسبت به گذشته کرده اند. قبل تر از این ها تنها مشاغل خانگی یا هنرهای دستی بیشتر در خانه افراد وجود داشت؛ اما در حال حاضر بسیاری از افراد، حتی کارهای اداری و مهم را هم به صورت دورکاری در منزل خود انجام می دهند.

از طرفی در هر خانه، افراد نیازمند اتاق کار برای انجام کارهای عقب افتاده خود هستند. بسیاری از اشخاص فکر می کنند که تنها با اختصاص یک اتاق ساده برای کار، فضای کاری خوبی را ایجاد کرده اند؛ در حالی که ، باید به شکل کاملا خاصی انجام شود. بنابراین اگر شما هم به دنبال آشنایی با استانداردهای هستید، این مقاله را مطالعه کنید.

اتاق کار در خانه چیست؟

همه افراد نیاز دارند که در زمان های خاص، مکانی برای انجام کارهای عقب افتاده خود داشته باشند؛ فرقی ندارد که کار شما در خصوص مشاغل خانگی و هنر های دستی باشد یا این که کار کامپیوتری دارید. در هر صورت شما نیاز به مکان خاصی برای انجام این کار ها دارید. اتاق کار، فضایی از خانه را تشکیل می دهد که شما می توانید با خیال راحت به کارهای خود رسیدگی کنید.

این فضا حتما لازم نیست که اتاق بزرگ و خاصی باشد؛ چرا که حتی قسمت کوچکی از خانه، تراس یا حتی زیرپله هم می تواند اتاق کار شود. تنها کافی است که شما تمامی وسایل و استانداردهای اتاق کار را در این فضا فراهم کنید.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که آیا اتاق کار دو نفره را هم می توانیم در خانه ایجاد کنیم؟ باید بگوییم که اگر حتی دو نفر در خانه کار می کنند، با طراحی های بسیار شیک و خاص، می توانید فضای کاری مناسبی را برای هر دو نفر ایجاد کنید. مثلا می توانید با پارتیشن اداری، اتاق خود را به دو قسمت تقسیم کنید یا این که مانند زیر، طراحی میز کار را به صورت دو نفره ایجاد کنید.

چرا باید اتاق کار مجزا داشته باشیم؟

حتما با خود می گویید که حتی در کنار اتاق خواب هم می توانیم مشغول به کار کردن کنیم؛ پس چرا باید اتاق دیگری برای این کار اختصاص دهیم؟ در ابتدا باید بگوییم که اگر فکر می کنید که اتاق کار هم مانند دیگر اتاق های ساده در خانه است، سخت در اشتباه هستید.

در اتاق کار تنها وسایل کاری دیده می شود و نشانی از تخت و کمد لباس وجود ندارد؛ از همین رو شما به جای استراحت در فضا کاملا راحت، به طور جدی مشغول به فعالیت های کاری خود می شوید. در اتاق کار شما وسایل کاملا کاری مانند ، کتابخانه یا دیگر لوازم اداری است که فضایی کاملا جدی و آرام را برای کار کردن شما فراهم می کند.

زمانی که شما در خانه کار می کنید، ممکن است که پشتکاری مشابه با محل کار را نداشته باشید؛ از همین رو از کارها خود غافل می مانید. داشتن اتاق کار سبب می شود که شما از فضای خانوادگی دور شوید و به انجام کارهای خود اهمیت بیشتری دهید.

همچنین به راحتی می توانید بدون آزار از صدای کودکان، تمرکز خود را روی کار خود قرار دهید. از طرفی برخی از کسب و کارها نیازمند وسایل خاص خود هستند که در محیط های عمومی در معرض خطر قرار می گیرند؛ بنابراین اتاق کار این امکان را فراهم می کند که تمامی وسایل و پرونده های خود را به صورت امن نگهداری کنید.

اگر شما بخواهید دفتر کار خاصی را برای کار خود در نظر بگیرید، باید هزینه زیادی برای اجاره بهای آن پرداخت کنید؛ در حالی که تنها با داشتن اتاق کار در فضای خانه خود، به صرفه جویی در هزینه های خود هم کمک بزرگی کرده اید.

اصول طراحی اتاق کار در خانه چیست؟

با توجه به این که افراد قرار است زمانی زیادی را در اتاق کار بگذارنند، باید شرایط استاندارد برای انجام کار وجود داشته باشد؛ چرا که در غیر این صورت سبب ایجاد ناراحتی برای افراد می شود. بنابراین اگر شما هم قصد فراهم کردن را دارید، حتما اصول زیر را در طراحی رعایت کنید:

بهترین مکان را برای اتاق کار انتخاب کنید.

مهمترین نکته برای شروع طراحی اتاق کار، انتخاب بهترین مکان برای این کار است. همانطور که گفتیم، اتاق کار می تواند در قسمت های مختلفی از خانه باشد؛ اما برای این که شما کدام قسمت را برای این کار انتخاب کنید، کار بسیار مهمی است.

اصولا برای آن که تمرکز کاری افراد به هم نخورد، بهتر است که اتاق های ساکت و دنجی را برای این کار انتخاب کنید؛ از همین رو قطعا باید این اتاق به دور از سالن پذیرایی یا آشپزخانه باشد. از طرفی به دلیل این که ممکن است مشتریان هم به محل کار شما مراجعه کنند، بهتر است که اتاق کار را در ناحیه خروجی خانه قرار دهید. البته جدای از این موارد، بهترین مکان برای ، همان جایی است که شما در آن احساس راحتی بیشتری می کنید.

به فضای موجود برای اتاق کار دقت کنید.

ابعاد اتاق، یکی از مهمترین موارد برای طراحی اتاق کار است. دقت کنید که باید با توجه به نوع فعالیت خود، فضای خاصی را به این کاراختصاص دهید. هر کدام از مشاغل نیازمند فضای خاصی برای خود هستند؛ مثلا برای کار کامپیوتری، شما فضای کمتری نسبت به کار هنری دستی با میزهای بزرگ دارید. بنابراین جدای از زیبایی اتاق، باید به میزان فضای مورد نیاز هم توجه کنید.

به دنبال طراحی دفتر کار ارگونومی باشید.

شما قرار است که مدت زمان زیادی را در اتاق کار خود بگذرانید؛ از همین رو باید به فکر سلامت بدن خود باشید. خرید وسایل ارگونومی مانند صندلی اداری، یکی از مهمترین کارهایی است که باید برای حفظ ارگونومی و سلامت جسمی خود رعایت کنید. توجه داشته باشید که صرفا لوازم گران قیمت، تضمین خوبی برای ارگونومی بودن آن ها نیست. بنابراین بهتر است که از فروشگاه های معتبری برای خرید صندلی اداری خود بهره مند شوید.

نورپردازی اصولی دفتر کار را جدی بگیرید.

نور پردازی، یکی از اصول مهم برای است؛ بنابراین برای حفظ سلامت چشم خود، حتما به این مسئله اهمیت زیادی بدهید. توجه کنید که تا می توانید اتاق کار خود را در نزدیکی نور طبیعی قرار دهید؛ چرا که هیچ منبع نوری مانند نور طبیعی، اثر بخشی ندارد.

از طرفی به دلیل تاثیر نورپردازی بر عملکرد کارکنان، برای و بدون پنجره هم باید به فکر چراغ های قدرتمند باشید. پیشنهاد می کنیم که برای جلوگیری از آسیب به چشم ها، از نور زرد و سفید به طور همزمان استفاده کنید. همچنین را به گونه ای قرار دهید که انعکاس نور در صفحه مانیتور، باعث ناراحتی چشم شما نشود.

نظم را در اتاق کار فراموش نکنید.

هیچ شخصی در اتاق شلوغ و بی نظم نمی تواند عملکرد خوبی را داشته باشد؛ بنابرین خود را به شکل کاملا خلوت و آرام تنظیم کنید. همچنین برای هر وسیله ای جای مشخصی را در نظر بگیرید. مثلا برای کتاب های خود قفسه های خاصی تنظیم کنید که باعث شلوغی بیش از حد اتاق نشود.

به رنگ و دکوراسیون اتاق کار خود دقت داشته باشید.

دکوراسیون اتاق کار، یکی از مهمترین و اصلی ترین مواردی است که روی عملکرد و روحیه افراد تاثیر زیادی می گذارد. این که شما چه رنگ و سبکی را برای دیوارها خود انتخاب کنید، خیلی مهم است. بنابراین سعی کنید که رنگ های شاداب و انرژی بخش را در اتاق کار خود به کار بگیرید. همان مکانی است که تمامی وسایل موجود در آن، به روحیات و نوع شغل فرد مرتبط باشد.

به شما پیشنهاد می کنیم که برای فضاهای کوچکتر از سبک های مینیمال و مدرن استفاده کنید. همچنین برای بزرگتر جلوه دادن آن فضا، می توانید از رنگ های روشن تر کمک بگیرید. از طرفی یکی از مهمترین موارد در رنگ دکوراسیون، کنتراست و تعادل بین رنگ های استفاده شده است؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم که تنها رنگ های خاص و خیلی تکراری را برای اتاق کار خود انتخاب نکنید.

توجه کنید که تمامی دکوراسیونی که برای اتاق خود در نظر دارید، باید بر اساس هزینه و بودجه شما باشد؛ بنابراین به این فکر نباشید که حتما باید از وسایل گران قیمت برای زیبایی بیشتر استفاده نمایید.

از گل و گیاه حتما در اتاق کار خود استفاده نمایید.

یکی از مهمترین عوامل برای تجدید روحیه افراد، استفاده از گل و گیاه است. گیاهان به شما کمک میکنند که خستگی های کاری خود را با نگاه کردن به آن ها کاهش دهید. همچنین برای آن که چشم شما کمی استراحت کند، می توانید برای تجدید قوای درونی، از گل و گیاهان در اتاق خود استفاده کنید.

مبلمان راحتی را برای کار خود خرید کنید.

جدای از این که قرار است در اتاق کار، به فعالیت های کاری بپردازید، نیاز به استراحت هم دارید؛ از همین رو باید به فکر خرید مبلمان اداری هم باشید. البته ممکن است که مبلمان های موجود برای اتاق کار خانگی با مبلمان های موجود در اداره ها متفاوت باشد؛ اما به طور کلی هر دو آن ها برای استراحت افراد استفاده می شود. از طرفی مبلمان برای پذیرایی از مهمانان در دفتر کار شما هم استفاده می گردد. در حال حاضر مبلمان ها در انواع مختلفی تولید می شوند که شما باید بر اساس نوع دکوراسیون خود، از آن ها استفاده کنید.

به فکر خرید اکسسوری های زیبا هم باشید.

خرید اکسسوری های جذاب و زیبا سبب می شود که شما خود داشته باشید. از به دلیل وجود فشارهای کاری در منزل، استفاده از اکسسوری های مینیمال و مدرن روحیه شما را تغییر می دهد. از طرفی جدای از مسئله رفع خستگی، زیبایی این اکسسوری ها برای ضروری است.

انواع مبلمان اداری با کیفیت را از کجا خرید کنیم؟

اکثر افراد برای انجام کارهای خود، نیاز به میز و دارند؛ فرقی ندارد که شما در اداره یا خانه مشغول به کار باشید. در هر صورت باید تجهیزات ارگونومیک و باکیفیت را برای خود تهیه کنید. اگر به دنبال فروشگاه معتبر برای خرید و دیگر تجهیزات هستید، حتما به وبسایت مراجعه کنید.

این شرکت انواع و میز و صندلی های فوق العاده شیکی را در انواع مدل و رنگ به شما ارائه می کند. همچنین اگر برای تکمیل دکوراسیون دفتر کار خانگی خود نیازمند مبلمان هم هستید، می توانید از محصولات استفاده کنید.

جان کلام

امروزه با توجه به پیشرفت کارهای اینترنتی و دورکاری، این امکان فراهم شده است که افراد تنها با داشتن اینترنت پر سرعت و کامپیوتر، بتوانند به راحتی اتاق کار خود را در خانه ایجاد کنند. اتاق کار خانگی به شما کمک می کند که حتی به جای اضافه کاری در شرکت، بتوانید در خانه خود ادامه کارها را انجام دهید.

اما توجه داشته باشید که نیازمند رعایت اصول خاصی است که ما در این مقاله به آن ها اشاره کردیم. اگر شما هم برای تکمیل دکوراسیون داخلی اتاق کار خود به دنبال تجهیزات اداری باکیفیت از جمله هستید، می توانید مراجعه کنید.

آمارها نشان می دهند که 30 تا 35 میلیون نفر در ایران، مطالعه غیر درسی انجام می دهند. حتما با خود می گویید که این آمار بسیار کمی نسبت به جمعیت کل کشور است. اما آیا می دانستید که یکی از علت های این اتفاق، نداشتن کتابخانه خانگی در هر خانه است؟

بسیاری از افرادی که حتی اهل کتاب خواندن هم باشند، نیاز به محفظه خاصی برای جمع آوری کتاب های خود هستند. از طرفی با توجه با اهمیت زیبایی دکوراسیون، خیلی مهم است که کتابخانه به بهترین طرح ساخته شود. بنابراین اگر به دنبال بهترین ایده های ساخت کتابخانه هستید، در ادامه این مقاله از همراه ما باشید.

اهمیت کتابخانه خانگی چیست؟

امروزه با وجود تکنولوژی و گوشی های هوشمند، اصولا کمتر کسی پیدا میشود که کتاب مطالعه کند. این موضوع به دلایل مختلفی از جمله پر رنگ شدن اهمیت فضاهای مجازی در زندگی مردم رخ می دهد. اما آیا تنها وجود گوشی های هوشمند، دلیل خوبی برای مطالعه نکردن است؟

در پاسخ باید بگوییم درست است که مطالعه کردن جزو وظایف اصلی و روزمره هر فرد محسوب می شود؛ اما علت بیشتر این عدم مطالعه، استفاده نکردن از ابزارهای خلاقانه برای کتابخوانی است. در حال حاضر افراد در کتابخانه های عمومی و در خانه خود، به تعداد زیادی از انواع کتاب ها دسترسی دارند؛ اما اصولا اکثر آن ها داخل کمد یا در کشوری هر خانه قرار می گیرد.

اگر بتوانید جایی را برای کتاب های موجود در خانه خود ایجاد کنید، شاید با دیدن مداوم آن ها، برای مطالعه کردن راغب تر شوید. از طرفی تنها فقسه ساده در کمددیواری ها، جای مناسبی برای نگهداری کتاب نیست.

یکی از بهترین راه های افزایش مطالعه کتاب ها، ساخت کتابخانه خانگی است. کتابخانه خانگی به شما کمک می کند که همه کتاب ها را در موضوعات مختلف، کنار هم جمع آوری کنید. همچنین در هر زمانی که نیاز به کتاب خاصی دارید، می توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. از طرفی وجود کتابخانه خانگی باعث زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی خانه هم می شود؛ به طوری که حتی بسیار از افراد، آن را به عنوان عضو جدانشدنی در خانه خود می دانند.

انواع ایده ساخت کتابخانه خانگی

بسیاری از افراد فکر می کنند که برای طراحی کتابخانه خانگی، صرفا باید از نمونه های ساده و عادی استفاده کنند؛ در حالی که تنوع طراحی کتابخانه، عامل مهمی برای ترغیب شدن افراد خانه به مطالعه است. بنابراین ما برخی از ایده های جالب برای ساخت کتابخانه خانگی را به شما معرفی می کنیم:

ساخت کتابخانه با جعبه میوه

یکی از کم هزینه ترین ، استفاده از جعبه میوه های چوبی است. شما می توانید چند عدد جعبه میوه سالم و تمیز را بشویید و پس از سمباده زنی، آن ها را کاملا روغن کاری کنید. سپس در صورت تمایل، می توانید آن ها را رنگ آمیزی کنید و به دو صورت دیواری و زمینی، برای نگهداری کتاب های خود استفاده کنید.

ساخت کتابخانه با چوب ساده

اگر تعداد کمی کتاب در خانه خود دارید، می توانید با وصل کردن تکه چوب زیبا و شیک، به حالت فقسه ای، را تجربه کنید. البته باید بگوییم که این ایده، بیشتر جنبه تزئیینی دارد و برای تعداد زیاد کتاب ها مناسب نیست. برای نصب این کتابخانه، باید از دو نگهدارنده یا گونیای فلزی کمک بگیرید تا بتوانید تخته چوب را روی آن قرار دهید.

ساخت کتابخانه با باکس

نمونه ای از کتابخانه های خاص و جذاب، با استفاده از باکس های ام دی اف ساخته می شود. در این روش، باکس ها کاملا از یکدیگر جدا هستند و به شکل های خاصی هم در کنار هم قرار می گیرند. بنابراین نباید آن ها را با کتابخانه های ام دی اف ساده اشتباه بگیرید. شما می توانید با ایجاد طرح دلخواه، چند قفسه را برای کتابخانه دیواری خود استفاده کنید.

همچنین اگر باکس ها را در اندازه های مختلف کنار هم قرار دهید، قطعا جلوه مینیمال تری را ایجاد کرده اید. البته ناگفته نماند که می توانید ساخت باکس های کتابخانه را با استفاده از مقواهای فوق العاده محکم انجام دهید؛ اما مقاومت ام دی اف بیشتر از مقوا است.

ساخت کتابخانه خانگی با ماژولار

یکی از متنوع ترین ، استفاده از ماژول های پلاستیکی است؛ به این صورت که شما باید تعداد متوسطی از ماژول ها را تهیه کنید و با سوراخ کردن وسط قطعه ها و رد کردن ریسمان محکم، آن ها را به دیوار متصل کنید.

برای اتصال این ماژول ها به دیوار هم می توانید از گیره فلزی محکم استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که دو نوع ماژول پلاستیکی و چوبی برای ساخت این نوع کتابخانه وجود دارد. همچنین این ایده، بیشتر برای مناسب است و جنبه تزئیینی دارد.

کتابخانه های چوبی بسیار مدرن

در حال حاضر طرح های مختلفی برای ساخت کتابخانه های خانگی با استفاده از چوب وچود دارد. برای اجرای این ایده باید تخصص زیادی در زمینه نجاری داشته باشید. در حال حاضر انواع کتابخانه های مدرن و شیک، در قسمت های خاص خانه مانند راهرو یا حتی زیر پله وجود دارد. اما توجه کنید که هزینه ساخت این نوع کتابخانه ها بیشتر است. بنابراین پیشنهاد می کنیم که در کنار در اداره ها و اتاق های کار، از آن ها استفاده کنید.

انواع ایده برای کتابخانه مدرسه

مدرسه یکی از مهمترین مکان ها برای تحصیل و افزایش علم و دانش کودکان و نوجوانان است. کودکان برای اولین بار در مدرسه با کتابخواندن آشنا می شوند و آینده مطالعه آن ها به این مکان آموزشی بستگی دارد. بنابراین لازم است که ایده های خلاق تری را برای جذب دانش آموزان در مدرسه ایجاد کنید. در ادامه به معرفی برخی از ایده های کتابخانه مدرسه می پردازیم:

کتابخانه درختی

اصولا در کلاس و مدرسه، باید از لوازمی با رنگ های شاد و جذاب استفاده کنید. ساخت کتابخانه درختی، یکی از بهترین انتخاب های در مدرسه است. شما می توانید با استفاده از مقواهای فوق العاده محکم یا حتی چوب های مستحکم، کتابخانه درختی در کلاس خود ایجاد کنید.

ساخت کلبه کتابخوانی

یکی از ایده های جدید و جذاب برای دانش آموزان، ساخت کتابخانه های ماکتی شکل است. بر خلاف ظاهر این ایده، ساخت کتابخانه کلبه ای نیاز به هزینه زیادی ندارد؛ چرا که با متریال محتلفی می توانید این کار را انجام دهید. به این صورت که فقسه های زمینی کتاب را در داخل این کلبه قرار دهید و کودکان را برای مطالعه، به آن محل دعوت کنید.

کتابخانه ایستاده

بسیاری از طرح های کتابخانه ها در مدرسه، بیشتر به صورت دیواری است؛ در حالی که امروزه مدل های خاص تری هم به صورت ایستاده تولید شده است. این کتابخانه ها بیشتر از چوب ساخت می شوند و فقسه های آن به صورت ضربدری طراحی می گردد. بنابراین شما می توانید در کنار کلاس خود، حتما از این مدل کتابخانه هم استفاده کنید.

انواع ایده کتابخانه اداری

وجود کتابخانه در اداره های مختلف، بسیار ضروری است؛ چرا که نشان دهنده دانش و تخصص افراد درون شرکت است. همچنین  به دلیل به روز شدن علم و صنعت، لازم است که کارمندان اطلاعات خود را به روز کنند.

از طرفی یکی از لوازم مهم در اداره ها، کتابخانه اداری است؛ زیرا افراد اصولا تمامی مدارک و پرونده های شرکت را در کتابخانه ها نگهداری می کنند. اصولا کتابخانه های اداری باید به دست متخصصان این حوزه ساخته شوند؛ بنابراین در ادامه برخی از مدل های خاص را برای طراحی جذاب تر به شما معرفی می کنیم: ویا در pinterest.com از آنها ایده بگیرید.

کتابخانه درب دار

یکی از امن ترین کتابخانه ها برای اداره های مختلف، کتابخانه درب دار است. این کتابخانه ها دارای انواع مختلفی هستند و به شکل های متنوعی هم ساخته می شوند. برخی از این کتابخانه ها با درب شیشه ای مجهز شده اند و برخی دیگر با درب چوبی پوشش داده می شوند. اصولا برای این کتابخانه های قفل و بست های استانداری هم طراحی می گردد. شما می توانید متناسب با رنگ خود، این کتابخانه ها را برای قسمت های مختلف سفارش دهید.

کتابخانه دکوراتیو

باور غلط بسیاری از افراد بر این است که حتما باید شکل و شمایل کتابخانه ها در همه اداره ها به یک شکل ساده باشد. در حالی که کتابخانه های دکوراتیو خیلی خاص هم بهترین است. شما می توانید با طراحی های خاص و نامنظم متریال مختلف مانند چوب ام دی اف، بهترین و زیباترین کتابخانه را برای محل کار خود بسازید.

کتابخانه بدون درب

اکثر این کتابخانه ها به شکل باکس های چسبیده به دیوار است که باعث دسترسی آسان افراد به کتاب ها می شوند. بسیاری از افراد کتابخانه های اداری خود را ترکیبی از بدون درب و با درب سفارش می دهند؛ از همین رو امکان دسترسی به تمامی کتاب ها به طور همزمان وجود دارد.

ایده کتابخانه دیواری | تزیین کتابخانه

برای ساخت کتابخانه دیواری خانگی، به نکات زیر توجه کنید!

اگر می خواهید با توجه به بالابودن هزینه ساخت کتابخانه، بهترین کتابخانه را برای خانه خود طراحی کنید، حتما موارد زیر را رعایت کنید:

بهترین نقطه را برای ساخت کتابخانه انتخاب کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم که اگر به دنبال جذب افراد به کتابخانه خود هستید، بهترین محل را برای نمایش کتاب های خود انتخاب کنید. بهتر است که نقاطی از خانه که فضای سنتی تری دارند را برای این کار برگزینید. همچنین دقت کنید که کتابخانه باید در دنج ترین مکان خانه باشد.

فضای خوبی برای نشستن ایجاد کنید.

این که افراد بتوانند جایی نزدیک به کتبخانه برای مطالعه کردن بنشینند، نکته بسیار مهمی است. همچنین دقت کنید که راحت ترین مبلمان ها و جذاب ترین دوراسیون را در اطراف کتابخانه طراحی کنید.

روشنایی فضا را استاندارد کنید.

یکی از نکات مهم در مطالعه کردن، روشنایی کامل محیط است؛ از همین رو بهتر است که از انواع نورپردازی های مخصوص به کتابخانه استفاده کنید.

کتاب های خود را دسته بندی کنید.

برای آن که بتوانید به آسانی کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید، باید کتاب ها را بر اساس موضوعات مختلف دسته بندی کنید.

کتاب های موجود در کتابخانه را ارزیابی کنید.

همه شما حتما کتاب های زیادی را برای خود جمع وری کرده اید؛ اما آیا می خواهید همه آن ها را نگهداری کنید؟ قطعا در بین این همه کتاب، تنها تعداد مشخصی از آن ها در حال حاضر مناسب شما است. بنابراین حتما کتاب های آسیب دیده را از بقیه کتاب ها جدا کنید. همچنین نسخه های جدید کتاب ها را هم جایگزین نسخه های قدیمی تر کنید.

از فضاهای عمودی استفاده کنید.

یکی از تاثیر گذارترین موارد در کتابخانه، قفسه های آن است؛ از همین رو حتما به زیبایی قفسه ها هم توجه خاصی داشته باشید. همچنین بهتر است که قفسه های کتابخانه را بیشت به صورت عمودی طراحی کنید؛ چرا که با این کار، سبب زیبایی بیشتر کتابخانه و استفاده کمتر از فضا می شوید.

انواع کتابخانه ها را از کجا تهیه کنیم؟

اصولا کتابخانه های خانگی را می توانید با سفارش به نجاری های معتبر تهیه کنید؛ اما برای طراحی کتابخانه های اداری، بهتر است که به فروشگاه های تجهیزات اداری مراجعه کنید؛ چرا که بهتر است این کتابخانه ها بر اساس دکوراسیون اداری و نوع شرکت شما طراحی شود. بنابراین بهتر است که خود را هم بر اساس رنگ کتابخانه و پارتیشن ها انجام دهید.

اگر به دنبال بهترین فروشگاه لوازم و تجهیزات اداری هستید، حتما به وبسایت مراجعه کنید. این فروشگاه ارائه کننده بهترین و انواع میز است که به شما در زیبایی بیشتر فضای کاری خود کمک می کند.

جان کلام

کتاب، عضو جداناپذیر از هر خانه یا محل کار است؛ چرا که انسان ها همواره نیاز به ارتقای علم و دانش خود در زمینه های مختلف دارند. بنابراین لازم است که هر فرد برای ساخت کتابخانه خانگی اقدام کند.

منبع: youtube.com