برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

مکمل بدنسازی و جوش صورت

چرا پوست آکنه و جوش می‌زند؟

آکنه زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مسدود شوند.غدد سباسه غدد کوچکی هستند که در نزدیکی سطح پوست شما یافت می‌شوند. این غدد به فولیکول‌های مو متصل می‌شوند که سوراخ‌های کوچکی در پوست شما هستند که هر تار مو از آن خارج می‌شود. غدد چربی، مو و پوست را چرب می‌کنند تا از خشک شدن آن جلوگیری کنند. آنها این کار را با تولید یک ماده روغنی به نام سبوم انجام می‌دهند. در آکنه، غدد شروع به تولید بیش از حد سبوم می‌کنند. سبوم اضافی با سلول‌های مرده پوست مخلوط می‌شود و هر دو ماده یک پلاگین در فولیکول ایجاد می‌کنند.

اگر فولیکول مسدود شده نزدیک به سطح پوست باشد، به سمت بیرون برآمده می‌شود و یک جوش سر سفید ایجاد می‌کند. از طرف دیگر، فولیکول مسدود شده می‌تواند به روی پوست باز شود و یک جوش سر سیاه ایجاد نماید. باکتری‌های معمولی بی‌ضرر که روی پوست زندگی می‌کنند، می‌توانند فولیکول‌های مسدود شده را آلوده و عفونی کنند و باعث ایجاد پاپول، پوستول، ندول یا کیست شوند.

مکمل بدنسازی پروتئین وی

برای بدنسازان و کسانی که طرفدار تناسب اندام هستند، استفاده از مکمل وی بسیار اهمیت دارد و ضروری است. در نتیجه این افراد برای عضله سازی از این مکمل استفاده می‌کنند. اما آیا واقعاً تاثیر مکمل بدن‌سازی پروتئین وی بر پوست ناچیز است؟ آیا می‌توان با آن کنار آمد؟ اگر شما مستعد آکنه باشید، چه کاری باید انجام دهید.

شاید در حال حاضر شما هم در این دام گیر افتاده باشید و به‌دلیل آکنه‌های صورت خود به دنبال راه حل بگردید. به همین دلیل این مقاله نوشته شده است.

ما می‌خواهیم با شما بگوییم که پروتئین وی روی پوست چگونه تاثیر می‌گذارد. در نهایت به شما نشان دهیم که چطور می‌توانید از پس این مشکل بر بیاید و تناسب اندام خود را نیز داشته باشید.

از بین بردن جوش های استروئیدی | از بین بردن جوش های بدنسازی | ایا گلوتامین باعث جوش میشود

مکمل پروتئین وی

مکمل پروتئین وی از شیر گرفته می‌شود. همان طور که می‌دانید شیر دو پروتئین آب پنیر و کازئین را در خود جای داده است. در نتیجه پس از جدا شدن کازئین طی فرایند مشخصی با افزودن مواد مورد نیاز مکمل‌های وی تولید می‌شوند که انواع متفاوتی دارند. در رابطه با این مکمل بیشتر از این توضیح نخواهیم داد، زیرا مقاله جامع دیگری در رابطه با مکمل وی وجود دارد که با مطالعه آن می‌توانید اطلاعات خود را کامل کنید. اما اجازه دهید در ادامه به‌صورت تخصصی به بررسی تاثیرهایی که این مکمل روی پوست می‌گذارد، بپردازیم.

تأثیرات مکمل وی بر پوست

این حقیقت وجود دارد که پروتئین وی میزان IGF-1 را افزایش می‌دهد. این فاکتور شبه انسولین می‌تواند تستوسترون را افزایش دهد. در نتیجه افزایش یافتن تستوسترون شما شاهد ایجاد آکنه یا بدتر شدن آکنه‌های روی صورت خود شوید.

ارتباط میان مصرف لبنیات و آکنه

رژیم غذایی نقش مهمی در ایجاد آکنه دارد، در این بین محصولات لبنی به عنوان عامل اصلی بروز این مشکل شناخته می شوند. نتایج ۱۴ مطالعه که روی نوجوانان و بزرگسالان انجام شده، نشان می دهد که بین مصرف شیر، ایجاد و شدت آکنه ارتباط معنی داری وجود دارد. با این حال مطالعات انجام شده، مشاهده ای بوده و نمی توانند رابطه علت و معلولی را اثبات کنند. این بررسی ها مبتنی بر گزارش خود افراد در مورد مصرف لبنیات و ایجاد آکنه هستند و ممکن است نتایج آنها چندان دقیق نباشد.
در هر صورت آزمایشات نشان داده که مصرف شیر و لبنیات موجب بالا رفتن هورمونی به نام فاکتور رشد شبه انسولین ۱ (IGF-۱) می گردد، که این هورمون در ایجاد آکنه نقش دارد. با این حال، تمام محصولات لبنی موجب ایجاد آکنه نمی شوند، به عنوان نمونه در مورد ارتباط آکنه و مصرف ماست و پنیر گزارشی وجود ندارد.

پروتئین وی و آکنه

پروتئین وی و کازئین دو پروتئین اصلی موجود در شیر هستند. وی، پروتئین موجود در قسمت مایع شیر می باشد که هنگام تهیه پنیر از آن جدا می شود. برای تهیه پودر پروتئین وی، آب پنیر طی چندین مرحله فرآوری، فیلتر و خشک می شود.
با توجه به اینکه وی، پروتئین شیر است و مصرف پروتئین های لبنی موجب بروز آکنه می شود، بسیاری از مردم بر این باورند که استفاده از پروتئین وی باعث ایجاد آکنه خواهد شد. علیرغم وجود چند گزارش در مورد ارتباط آکنه و مکمل پروتئین وی در بدنسازان، هیچ شواهد محکمی برای اثبات این قضیه وجود ندارد، که ممکن است به دلیل محدود بودن مطالعات در این زمینه باشد.
برخلاف یک آزمایش کنترل شده تصادفی، گزارشاتی که از ارتباط آکنه و پروتئین وی وجود دارد، فاقد گروه کنترل بوده و نتایج آنها برای اثبات نقش پروتئین وی در بروز آکنه قابل استناد نمی باشد.
یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در ایجاد آکنه، ژنتیک است؛ ۸۱ درصد از مبتلایان به آکنه دارای سابقه خانوادگی می باشند، این افراد در صورت مصرف برخی مواد غذایی خاص نظیر پروتئین وی مستعد ابتلا به آکنه و بروز آن هستند. علاوه بر این، پوست چرب، محیط های مرطوب، کم خوابی، رژیم های غذایی خیلی شیرین و یا پرچرب خطر ابتلا به آکنه را افزایش می دهند.

کره بادوم زمینی تات نات یکی از برترین کره های موجود در فرشگاه اینترنتی تات نات است که 100% از بادام زمینی ساخته شده است و به دلیل طعم خوشمزه و خواص متنوعش، در تهیه انواع غذاها و تنقلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواص کره تات نات عبارتند از: منبع انرژی: این محصول حاوی مقدار زیادی کالری و چربی سالم است.

هر آنچه که نیاز دارید با بهترین قیمت از دیجی کالا بخرید

منبع: youtube