اقتصادیبرترین های کسب و کار

نحوه لوله کشی و نصب توالت فرنگی وال هنگ

توالت فرنگی های وال هنگ یا همان نسل جدید از توالت فرنگی ها است که شیک تر و با مزایای بسیاری نسبت به قدیمی ها، روز به روز طرفداران زیادی پیدا می کند. ما در ادامه شما را با آموزش طریقه نصب کاسه توالت فرنگی وال هنگ آشنا می کنیم. برای تعمیر وال هنگ به متخصصان مراجعه کنید. جهت نصب استراکچر وال هنگ کلیک کنید.

ارتفاع نصب توالت فرنگی توکار | ارتفاع نصب وال هنگ | معایب توالت فرنگی توکار

طریقه نصب توالت فرنگی وال هنگ ( دیواری )

1) نصب فلاش تانک توکار

2) نصب توالت فرنگی دیواری (در این مقاله در باره این مورد توضیح داده می شود)

قبل شروع آموزش نصب کاسه وال هنگ

قبل از شروع به آموزش نصب کاسه وال هنگ لازم به ذکر است اول اینکه ما فرض بر این گرفتیم که با استراکچر قبلا روی دیوار نصب شده است و دوم اینکه کاسه های وال هنگ با روش های مختلفی قابل نصب می باشد و شاید کاسه وال هنگی باشد که کارخانه تولید کنند روش خاصی را برای نصب پیشنهاد داده باشد در این موارد ملاک عمل دستور العمل کارخانه تولید کننده است. پس قبل از شروع برگه راهنما داخل کارتن کاسه وال هنگ را مطالعه نمایید.

لوازم مورد نیاز برای نصب توالت فرنگی وال هنگ

  • سانتی متر
  • آچار فرانسه
  • کاتر و اره
  • دریل
  • آچارهای مخصوص وال هنگ (آلن یا ستاره و…)
  • خط کش فلزی
  • مداد
  • تراز

شروع مراحل نصب کاسه توالت وال هنگ

برای شروع نصب کاسه توالت وال هنگ اول باید فاصله آکس پیچ های فلاش تانک که از دیوار بیرون آمده را اندازه بگیرید بیشتر کاسه وال هنگ های موجود در بازار دارای آکس 18 یا 23 Cm است. لازم به ذکر است اندازه آکس کاسه وال هنگ ایرانی اکثرا 18 Cm و برای کاسه وال هنگ ترکیه اکثرا 23 Cm می باشد. در عکس پایین روش اندازه گیری آکس وال هنگ نشان داده می و

ارتفاع فاضلاب توالت فرنگی وال هنگ از کف 

برای اینکه شروع به نصب کاسه وال هنگ کنید باید ارتفاع فاضلاب روی دیوار که برای تخلیه توالت فرنگی وال هنگ در نظر گرفته شده است را چک کنید در صورتی که اندازه ارتفاع وسط فاضلاب از کف کمتر از 22 Cm باشد نصب را با مشکل مواجه می کند یا حتی اگر کمتر از 20 Cm باشد قابل نصب نیست و پایین وال هنگ به زمین گیر می کند. در عکس زیر ارتفاع استاندارد قاضلاب وال هنگ نشان داده شده است.

اندازه ارتفاع پیچ های وال هنگ از کف 

بعد از نصب استراکچر فلاش تانک توکار، داخل دیوار و کاشی کاری،  2 عدد پیچ بلند از دیوار بیرون میاد که این پیچ ها برای آویزان کردن کاسه وال هنگ روی دیوار استفاده می شود ارتفاع استاندارد این پیچ ها باید 32 Cm باشد.

قطر لوله فاضلاب و آب برای نصب نوالت فرنگی وال هنگ 

ابعاد و سایز هایی که موقع نصب کاسه وال هنگ لازم است را در عکس زیر می توانید مشاهده کنید. قطر لوله فاضلاب تخلیه، قطر لوله آب ورودی به توالت فرنگی وال هنگ و …

نصب برق توالت فرنگی وال هنگ اتومات

اگر توالت فرنگی شما از نوع اتومات می باشد باید موقع نصب چک کنید که از یک فیوز برق جداگانه یک سیم پشت توالت فرنگی گذاشته باشند از این سیم برق برای سیستم شستشوی اتومات استفاده خواهد شد. در صورتی که وال هنگ شما از نوع اتومات نیست نیاز به سیم کشی برق ندارید.

شروع نصب کاسه توالت وال هنگ 

تمام مواردی که در بالا گفته شد کارهایی بودند که قبل از شروع به نصب باید بررسی می شدند، حال فرض می گیریم تمام کار ها و ابعادی که بالا گفته شد چک شدند و برای نصب هیچ مشکلی ندارید. کاسه وال هنگ را برای برش لوله فاضلاب و ورودی شیر از کاتن در آورده روی زمین می گذارید.

با یک خط کش فلزی و مداد مطابق عکس روی لوله اتصال فاضلاب علامت میزنیم.

بعد علامت زدن باید قسمت ته لوله را روی دیوار هم اندازه بزنید و اضافی را با استفاده از کاتر برش بدید.

حال باید مقدار اضافی لوله اتصال فاضلاب وال هنگ را با استفاده از سانتی متر محاسبه کنیم و از انتهای لوله طبق عکس پایین برش دهید.

مقدار اضافی را از ته لوله اتصال فاضلاب علامت میزنیم.

با استفاده از اره قست اضافی را جدا می کنیم.

بعد از اینکه اندازه لوله اتصال فاضلاب توالت فرنگی دیواری اصلاح شد روی دیوار نصب می کنیم.

دقیقا همون مراحلی که برای اندازه گیری و برش لوله اتصال فاضلاب طی کردیم را برای اصلاح اندازه لوله اتصال آب فلاش تانک به توالت فرنگی وال هنگ انجام می دهیم.

برش قسمت اضافی لوله اتصال آب وال هنگ و نصب لوله اتصال آب کاسه وال هنگ به دیوار

نکات مهم در لوله کشی توالت فرنگی

  • فاصله لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار مجاور 45 سانتی متر
  • فاصله لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار پشتی 30 سانتی متر
  • فاصله توالت فرنگی از مرکز لوازم بهداشتی کناری 75 سانتی متر
  • فاصله توالت فرنگی از دیوار جلو یا در سرویس 50 سانتی متر
  • قطر لوله فاضلاب توالت فرنگی 4 اینچ یا 11 سانتیمتر
  • ارتفاع لوله آب برای نصب شیر پرکن توالت فرنگی 30-20 سانتی متر
  • ارتفاع خود توالت فرنگی از کف تمام شده 45-40 سانتی متر
  • صاف و موازی بودن لوله فاضلاب توالت فرنگی با دیوار و کف سرویس
  • استفاده از اتصالات 45 درجه به خصوص در لوله های افقی فاضلاب
  • شیب بندی یکنواخت و مناسب(2 درصد) برای لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

نحوه لوله کشی توالت فرنگی روکار

اولین گام در اجرای لوله کشی توالت فرنگی, تعیین محل نصب توالت فرنگی است که با توجه به محل قرارگیری رایزر لوله فاضلاب مشخص میشود. بعد از مشخص کردن محل مناسب نصب توالت فرنگی یک لوله مستقیم از لوله اصلی و حدالامکان در کوتاه ترین طول ممکن از رایزر اصلی عمودی یا افقی تا محل قرارگیری توالت فرنگی میکشیم. استاندارد لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی عدم وجود هیچ اتصالی در مسیر رایزر اصلی تا محل نصب فرنگی بوده و فقط یک زانوی 90 درجه برای متصل کردن بوگیر در کف قرار میگیرد.

فواصل جانبی محل نصب توالت فرنگی با توجه به دیوار جانبی و پشتی نیز از مسایلی است که بایستی مدنظر قرار بگیرد.

در صورت انشعاب گیری لوله فاضلاب فرنگی از توالت ایرانی یا سایر قسمت های ساختمان بهتر است از سه راهی 45 درجه استفاده کنید تا در هدایت فاضلاب کشش بیشتری داشته باشد. حداکثر فاصله لوله فاضلاب فرنگی تا رایزر اصلی در حدود یک تا 1/5 متر منطقی است, اما اگر بر اثر محدودیت مکانی فاصله بیشتر شود, بایستی با استفاده از شیب بندی مناسب در هنگام لوله کشی توالت فرنگی این مساله بهبود پیدا کند.

توالت فرنگی نیاز به نصب شترگلویی ندارد, اما برای تعبیه کفشوی بایستی حتما شترگلویی متناسب با سایز انشعاب کفشوی نصب کرد. لوله اصلی توالت فرنگی با سایز 10بوده و لوله فاضلاب کفشور توسط یک سراهی تبدیل از آن منشعب میشود. اگر ارتفاع و کف سازی اجازه داد از سراهی 45 درجه استفاده کنید, در غیر این صورت میتواند از سه راه تبدیل متناظر با جنس لوله از نوع 90 یا 87 درجه استفاده کنید.

در صورت عدم وجود روشویی در سرویس, میتوان یک لوله کشی فاضلاب برای نصب روشویی از لوله اصلی فاضلاب توالت فرنگی انشعاب گرفت.

در لوله کشی توالت فرنگی توکار یا دیواری, لوله فاضلاب داخل دیوار کار گذاشته میشود. کلیه نکات عمومی مربوط به شیب بندی و رعایت لوله کشی فاضلاب همانند لوله کشی توالت فرنگی توکار بوده و ارتفاع محل انتظار زانوی 90 درجه با توجه به برند و محل نصب وال هنگ تعیین میگردد.

نحوه لوله کشی توالت فرنگی توکار شبیه توالت فرنگی روکار بوده و بایستی نزدیکترین مسیر به لوله فاضلاب رایزر با سایز 100 یا 110 انتخاب شود. مسیر مستقیم با پیچ و خم و اتصالات کمتر در فاضلاب کشی همیشه بهترین مسیر است.

در لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی توکار لوله فاضلاب در ارتفاع 40 تا 45 سانتی متری دیوار در انتظار نصب کاسه وال هنگ میماند. معمولا ارتفاع فاضلاب از کف تمام شده در حدود 30 سانتیمتری است. کف سازی عموما 15 سانتی متر تعیین میگردد. البته تا حدود 3 تا 5 سانتی متر اختلاف ارتفاع را میتواند نادیده گرفت. اما اگر لوله کشی بیش از حد در سطوح پایین قرار بگیرد, ممکن است با نصب کاسه توالت فرنگی استفاده از وال هنگ کمی با مشکل مواجه شود.

در هنگام لوله کشی توالت فرنگی توکار بایستی مراحل نصب استراکچر و مخزن فلاش تانک نیز انجام شود تا پس از کاشی کاری نصاب توالت فرنگی برای نصب کاسه توالت فرنگی مراجعه کند. برای آشنایی با مراحل لوله کشی و روی لینک کلیک کنید.

فاصله لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار

فاصله حدود 30 سانتی متر با دیوار مناسب ترین فاصله برای لوله فاضلاب توالت فرنگی است. استفاده راحت از توالت فرنگی با توجه به دیوار جانبی با توجه به محل نصب پیچ های توالت فرنگی نیز روش مناسبی برای اندازه گیری فاصله لوله فاضلاب فرنگی است. فاصله دو پیچ نصب میتواند معیار فاصله توالت فرنگی قرار بگیرد. البته احتمال دارد این فاصله تا حدی کم و زیاد شود, اما در برخی از انواع توالت فرنگی سایز بزرگ, فاصله کم توالت فرنگی ممکن است در هنگام نصب مشکل ساز شود.

نکات مهم به هنگام نصب والهنگ

حتما برای و نصب آن حتما با نصاب و لوله کش ماهر صحبت کنید. وال هنگ از قبل از نصب تا اجرای نصب نیاز به مهندسی و نظارت اجرا دارد از همین رو از بروز اشتباهات بعدی از قبل و بعد از نصب جلوگیری می شود. توجه کنید در نظر نگرفتن اشتباهات هزینه و زمان شما را هدر می دهد.

هزینه نصب وال هنگ

هزینه نصاب و لوله کشی وال هنگ متغیر است. این موارد به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله آن می توان به مصالح به کار رفته، استخدام کارگر، هزینه نصب شیرآلات و موارد دیگر اشاره کرد.

خرید بهترین وال هنگ برای نصب از چینی بهداشتی رُسی

بررسی بهترین وال هنگ برای آسانی در نصب و بیشترین کارایی کافی است با ما در ارتباط باشید. چینی بهداشتی رُسی تولید کننده تخصصی انواع توالت فرنگی وال هنگ در رنگ های متفاوت با سابقه درخشان در ایران است. کیفیت بالای وال هنگ های ساخت رُسی علاوه بر خریداران ایرانی، به کشورهای منطقه نیز ارسال می شود. شرکت چینی بهداشتی رُسی با در نظر گرفتن بهترین کیفیت، سعی در ارائه بهترین محصول به مشتریان گرامی خود دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره  داخلی 2 تماس بگیرید.

ورت تراز نصب شود .

Top of Form