اقتصادیبرترین های کسب و کار

نرخ دلار در صرافی های کانادا

کانادا واحد پول خود را دارد، دلار کانادا (CAD) و به نام پرنده لونی که روی سکه یک دلاری نشان داده شده است، loonie نیز نامیده می شود. خرید کالا و خدمات در کانادا عمدتاً با دلار کانادا انجام می شود. البته دلار آمریکا نیز پذیرفته می شود، مخصوصا در شهرهای مرزی، مغازه های معاف از مالیات یا جاذبه های گردشگری مهم. مشتریان بانک باید دائماً پول را بین حساب های بین المللی خود جابجا کنند یا به حساب خارجی شخص دیگری پول منتقل کنند.

انتقال پول به اقوام خارج از کشور یا پرداخت ملک در خارج از کشور تنها چند نمونه از دلایل تبدیل ارز است. ارزهای مختلفی در دنیا وجود دارد. بنابراین، باید برابری نرخ مبادله ای وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که مبلغ تبدیل شده به ارز دیگر دقیقاً معادل مقدار اصلی در ارز اول است. بنابراین تجارتی که مبادلات ارزی یا به اصطلاح صرافی انجام می دهد، یک تجارت ضروری است. صرافی ها نرخ تبدیل ارز را برای مشتریان تبلیغ می کنند و تبدیل ارز را انجام می دهند. اگرچه برخی از بانک ها خدمات صرافی نیز ارائه می دهند، صرافی هایی چون metaexchanges.ca در سراسر شهر معمولا خدمات بهتری ارائه می دهند و طیف گسترده تری از مبادلات ارزی مختلف را انجام می دهند.

صرافی چیست؟

یک صرافی چون metaexchanges.ca دارای مجوز قانونی است که به مشتریان اجازه می دهد پول خود را از یک ارز به ارز دیگر تبدیل کنند. تبدیل ارز فیزیکی (سکه و اسکناس) معمولا در باجه های خودپرداز انجام می شود، این باجه های خدماتی در مکان های مختلفی مانند فرودگاه ها، بانک ها، هتل ها و استراحتگاه ها یافت می شوند. صرافی ها با مطالبه قیمت اسمی و تفاوت بین قیمت خرید و فروش یک سکه درآمد کسب می کنند. یک صرافی که ارزها را مبادله یا تبدیل می کند نباید با بازار ارز (فارکس) اشتباه گرفته شود، معامله گران و مؤسسات مالی metaexchanges.ca با ارزهای خارجی در فارکس معامله می کنند.

وقتی می خواهید به کشورهای خارجی پول بفرستید، صرافی ها یک ارز را به ارز دیگر تبدیل می کنند. انتقال وجه بین المللی از طریق بانک یا سرویس حواله این امکان را برای مشتری فراهم می کند تا ارز فعلی خود را به ارز خارجی مورد نظر تبدیل کند. این تبدیل بر اساس نرخ برابری ارزها و بازارهای تجارت جهانی انجام می شود. متأسفانه شهروندان و بازرگانان ایرانی نمی توانند مستقیماً از حساب های بانکی خارجی خود پول انتقال دهند زیرا سیستم بانکی ایران از سیستم بانکی بین المللی جدا است.همچنین سرویس های انتقال وجه شخص ثالث مانند پی پال، فلای وایر و غیره به دلیل تحریم های مالی مختلف اعمال شده علیه ایران، به شهروندان و آی پی های ایرانی خدمات ارائه نمی دهند.

با کمک صرافی اینترنتی Unifi، مشتریان می توانند پول بین المللی را از طریق حساب بانکی دیجیتال انتخابی خود با استفاده از ارز محلی منتقل کنند. این صرافی قبل از انجام معامله نرخ ارز را به مشتری ارائه می دهد. Unifi ارائه دهنده قابل اعتماد خدمات انتقال و پرداخت و متخصص در معاملات ارز بین المللی است.

نحوه کار صرافی ها در کانادا

صرافی ها چه به صورت حضوری و چه آنلاین به شما امکان تبدیل ارز از یک کشور به کشور دیگر را از طریق معاملات خرید و فروش می دهند. به عنوان مثال، اگر دلار آمریکا دارید و می خواهید آن را به دلار کانادا تبدیل کنید، دلار آمریکا یا کارت بانکی خود را به صرافی ببرید و دلار کانادا بخرید. مقدار دلار کانادایی که می توانید بخرید بستگی به نرخ مبادله روزانه بین المللی دارد که یک مقدار متغیر روزانه است که توسط شبکه مبادله ارز بانکی تعیین می شود.

صرافی نرخ روزانه را با درصد مشخصی تنظیم می کند تا اطمینان حاصل شود که معاملات تبدیل ارز برای شما سودآور است.برای مثال، فرض کنید نرخ تبدیل روزانه دلار آمریکا به دلار کانادا 1.2500 باشد. بنابراین به ازای هر دلار آمریکا می توانید 1.25 دلار کانادا خریداری کنید، البته اگر معامله بر اساس نرخ روز انجام شود. اما صرافی این نرخ مبادله را روی 1.20 تنظیم می کند، در نتیجه شما می توانید برای هر دلار آمریکا 1.20 دلار کانادا بخرید. کارمزد مبادله بر اساس این تغییر نرخ فرضی 5 سنت به ازای هر دلار خواهد بود.

از آنجایی که معامله بر اساس نرخ روز نیست و به سود مورد نظر در صرافی بستگی دارد، مشتریان متوجه می شوند که در صورت استفاده از کارت اعتباری یا خودپرداز در کشور مقصد خارجی، ضرر کمتری نسبت به زمانی که ارز را در صرافی تبدیل می کنند، خواهند داشت. قبل از سفر . به مسافران توصیه می‌شود محاسبه کنند که در سفر خود چقدر هزینه می‌کنند و مبلغ پس‌انداز شده را از طریق پیشنهادهای معمولی مقایسه کنند.

چگونه در کانادا صرافی پیدا کنیم؟

مبادلات به اشکال مختلف و در مکان های مختلف وجود دارد. یک صرافی می‌تواند یک تجارت کوچک مستقل باشد که از یک دفتر کار می‌کند، زنجیره بزرگ‌تری از صرافی‌های کوچک ارز را می‌توان در فرودگاه‌ها پیدا کرد، و بانک‌های بزرگ بین‌المللی نیز خدمات مبادله ارز را در گیشه‌ها ارائه می‌کنند.تبدیل ارز معمولاً در فرودگاه ها انجام می شود تا مسافران بتوانند قبل از سفر ارز کشور مقصد خود را خریداری کنند یا پس از بازگشت به کشور، ارز تبدیل شده اضافی را به واحد پول کشور خود تبدیل کنند. از آنجایی که فرودگاه آخرین نقطه برای مبادله ارز است، نرخ مبادله در فرودگاه معمولا گرانتر از نرخ ارز در بانک های شهر مبدا است.

امروزه مسافران پول نقد کمتری حمل می کنند، زیرا با کارت اعتباری مسترکارت یا ویزا می توانید بدون نیاز به خدمات تبدیل ارز، هر چقدر که بخواهید با آن سفر کنید. تقریباً در تمامی پایانه ها و مشاغل با قرارداد ویزا یا مسترکارت می توانید از این کارت ها استفاده کنید. علاوه بر این، دستگاه های خودپرداز بین المللی گزینه ای مطمئن برای استفاده از کارت های پیش پرداخت هستند زیرا می توانید از آنها در هر نقطه از جهان پول برداشت کنید.

اگرچه معمولاً در فرودگاه ها می توانید صرافی پیدا کنید، اما برای افرادی که فقط می خواهند به خارج از کشور پول ارسال کنند و قصد سفر ندارند، صرافی هایی نیز در شهر وجود دارد. برخی از صرافی ها حتی برای راحتی مشتریان خود خدمات آنلاین ارائه می دهند.صرافی های آنلاین معمولاً کارمزدهای بسیار کمتری نسبت به رقبای خود دارند و می توانید به صورت 24 ساعته به آنها دسترسی داشته باشید. یونیفی مفتخر است اعلام کند که هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین خدمات صرافی ارائه می کند تا مشتریان گرامی از مزایای هر دو روش بهره مند شوند.

در هر کجای دنیا که باشید در هر ساعت از روز و هر روز از سال می توانید از خدمات اینترنت یونیفی استفاده کنید. همچنین یونیفی شعبه های متعددی در ایران و کانادا برای مشتریانی دارد که خدمات حضوری را ترجیح می دهند. چه قصد سفر داشته باشید و چه بخواهید به خارج از کشور ارسال کنید، می توانید با خیالی آسوده از نرخ های رقابتی یونیفه استفاده کنید و مطمئن باشید که معاملات ارزی شما با خیال راحت انجام می شود.