اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

نمای بیرونی ساختمان مسکونی سه طبقه جنوبی

انواع نما ساختمان

قیمت انواع سنگ تراورتن: با استفاده از سنگ می‌توان طرح‌های متنوعی ایجاد کرد که تصویر بالای نمونه ای از نمای سنگ ساختمان دو طبقه است که به خوبی توانسته است به کمک سنگ فرم و طراحی بی نظیری ایجاد کند.

حتما بخوانید

در یک نما می‌توانید در کنار سنگ از متریال‌های دیگری نیز استفاده کند. در نمونه بالا (نمای بیرونی ساختمان مسکونی سه طبقه) علاوه بر سنگ به رنگ کرمی از مصالح دیگری نیز برای قاب تراس و پنجره‌ها استفاده شده است.

طراحی نمای ساختمان ویلایی کوچک با استفاده از سنگ می‌تواند ظاهری جذاب و لوکس ایجاد کند. در نمونه بالا علاوه بر سنگ از چوب، بتن و سیمان نیز در کنار سنگ استفاده شده است.

در نمونه بالا در کنار نمای سنگ ساده از سیمان سفید نیز استفاده شده است و توانسته اند نما و ظاهری ویژه طراحی کنند.

در ویلای که خانه ای شخصی است می‌تواند از چند سنگ در کنار پنجره‌های بزرگ و سرتاسری استفاده کرد و ظاهری لاکچری به ویلا داد.

حتما بخوانید

خرید سنگ تراورتن: نمای ساختمان سنگ رومی را می‌توان در ساختمان‌های بالا دید. سنگ‌های رومی به گونه ای سبکی کلاسیک به نمای ساختمان می‌دهند.

انواع نمای آجری ساختمان وجود دارند که می‌توانند با سنگ و انواع قاب سنگی دور پنجره نمایی جذاب برای ساختمان طراحی کنند.

نمای سنگ گرانیت می‌تواند سادگی را در عین زیبایی به ساختمان شما هدیه بدهدو نمای خارجی بالا نمونه ای از نمای قدیمی ساختمان در ایران است.

نمای ساختمان مسکونی همکف در تصویر بالا مشخص است. در این نما رنگ طوسی تیره توانسته است جذابیت خاصی به ظاهر خارجی بدهد.

گاهی می‌تواند نما از ترکیب چوب و سیمان سفید طراحی شود اما نمای سنگ حیاط خانه از متریال دیگری باشد!

نمونه بالا ساختمان مسکونی چند طبقه ای است که به کمک سنگ به سبک کلاسیک طراحی و اجرا شده است.

به کمک سنگ و تراشیدن آن و کمی خلاقیت می‌توان به راحتی به نمای ساختمان جذابیت ویژه ای هدیه داد!

سنگ مصالحی است که در ساختمان‌های مسکونی یک تا چند طبقه، ساختمان‌های اداری، آموزشی، تجاری، ویلایی و هر کاربری دیگری قابل استفاده است.

ساختمان بالا نمونه ای از ساختمان به سبک کلاسیک است که با استفاده از سنگ به رنگ کرمی با جزییات فراوان طراحی و اجرا شده است.

تا به حال نمای ساختمان هخامنشی دیده بودید؟ تصویر بالا نمونه ای از این طراحی است که با هزینه نسبتا بالایی طراحی و اجرا می‌شود.

از هر نوع رنگی و مدلی از سنگ در نمای خود استفاده کردید سعی کنید از رنگ‌های تیره تر برای لبه‌ها استفاده کنید و به جزییات عمق بدهید!

اگر از سنگ روشن استفاده کرده اید سعی کنید باکس دور پنجره و لبه سقف را تیره انتخاب کنید. این نکته به بدنه اصلی ساختمان و جزییات موجود در آن عمق می‌دهد.

سنگ‌ها انواع متنوعی دارند که شما باید با توجه به طراحی نوع، طرح، مدل و رنگ آن را انتخاب کنید.

زیباترین نمای ساختمان | نمای رومی ساختمان سه طبقه جنوبی | نمای ساختمان چهار طبقه شمالی

حتما بخوانید

در طراحی نما با سنگ را فراموش نکنید. نور می‌تواند به جزییات نماس ویلای شما جلوه ویژه ای بدهد.

سنگ این قابلیت را دارد که به کمک آن جزییات و کنده کاری‌هایی در حیاط ساختمان نیز طراحی کنید و به فضاهای اطراف ساختمان زیبایی منحصر به فردی بدهید!

سنگ کاری ستون، نمای سنگ دور پنجره، استفاده از سنگ سفید یا کرمی و جزییات زیاد از ویژگی‌های سبک رومی است که در ساختمان‌های لوکس چند طبقه استفاده می‌شود.

خوب است بدانید که قیمت سنگ نمای ساختمان در ساختمان‌ها و نماهای رومی به نسب ساختمان‌ها و ویلاهای مدرن بیشتر است.

سنگ نمای داخلی می‌تواند همان سنگی باشد که برای نمای اصلی استفاده می‌شود. در نمونه بالا سنگی که در نمای ساختمان ویلایی استفاده شده است امتداد پیدا کرده و حیاط ویلا را طراحی کرده است.

نمای ساختمان رومی در هر منطقه ای قابل اجرا نیست. در واقع شهرداری اجازه ساخت آن را نمی‌دهد. نما رومی جدید در دسته سبک کلاسیک است و هر کسی به آن علاقه ای ندارد. این نوع نما ظاهری لاکچری و لوکس به ساختمان می‌دهد.

  • سخن آخر

طراحی و اجرای نمای سنگ ویلایی و آپارتمانی به عوامل مختلفی از جمله مصوبات شهرداری، منطقه ای که ساختمان در آن در حال اجرا است، سلیقه کارفرما، نوع طراحی ساختمان، اقلیم و شرایط آب و هوایی منطقه، سبک انتخابی برای نما، بودجه کارفرما و موارد دیگر بستگی دارد که هر کدام باید در حین طراحی مدنظر قرار بگیرند تا بهترین و ارزانترین نمای ساختمان با بررسی کاتالوگ سنگ نما تراورتن اجرا شود.

اگر تجربه طراحی و اجرای نمای سنگ ساختمان یک طبقه تا چند طبقه را داشته اید، نظرات خود را برایمان بنویسید

انواع نمای بیرونی ساختمان سه طبقه مسکونی

در این راهنما پیشنهادها و طرح‌هایی برای ساختمان‌های با کاربری‌های مختلف ارائه می‌کنیم. به این نکته دقت داشته باشید که این راهنما صرفا چند پیشنهاد پرکاربرد را شامل می‌شود و شما برای تصمیم‌گیری درباره نمای ساختمان خود باید با افراد متخصص مشورت کنید. استفاده از راهنمایی این افراد باعث می‌شود شما بتوانید بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین نما را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

شایان ذکر است که علاوه برمواردی که در این راهنما بررسی می‌کنیم، موارد مربوط به ایمنی و وزن سازه نما هم در انتخاب آن بسیار مهم هستند. بسیار مهم است که قبل از تصمیم‌گیری درباره نمای ساختمان، مطمئن شوید ساختمان شما تحمل بار این سازه را داشته باشد.

موارد مربوط به ایمنی و وزن سازه نما هم در انتخاب جنس سازه نمای بیرونی بسیار مهم هستند

بسیاری از افراد برای طراحی نمای ساختمان خود، از طرح‌های مشهور بین‌المللی استفاده می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود ساختمان شما شبیه ساختمان‌های مشهور و زیبای بین‌المللی شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که بعضی از طراحی‌های مدرن، مخصوص دوره‌ای از تاریخ یا منطقه جغرافیایی هستند و ممکن است الهام گرفتن از آن‌ها، نتیجه‌ای مشابه در اقلیم جغرافیایی شما نداشته باشد. توصیه می‌شود در این مورد از یک مشاور باتجربه استفاده کنید.

ساختمان‌های مدرن معمولا رنگ‌های خنثی و تیره‌تری دارند و در نمای آن‌ها از متریال‌های به روز استفاده شده است. شیشه‌های این ساختمان‌ها همواره رنگی هماهنگ با رنگ نمای کلی دارند و عناصر دیگر مانند نورافکن در این ساختمان‌ها کم‌تر به کار می‌رود.

ساختمان‌های مدرن معمولا به وسیله روشنایی‌های مات روشن می‌شوند. پیش از این در استادکار درباره روشنایی ساختمان‌های شهری راهنماهایی منتشر شده است. توصیه می‌کنیم این راهنماها را مطالعه کنید. بهتر است از عناصر و المان‌هایی به جز خود نمای ساختمان در این طراحی‌ها استفاده نکنید.

ساختمان‌های مدرن معمولا رنگ‌های خنثی و تیره‌تری دارند و در نمای آن‌ها از متریال‌های به روز استفاده شده است

نمای ساختمان سه طبقه با طراحی ایرانی

این سبک طراحی نمای ساختمان، هماهنگ با جغرافیای هر ساختمان است و نمای ساختمان سه طبقه با سرامیک یکی از طرح‌های محبوب است. بسیار مهم است که رسومات منطقه خود را در این نما رعایت کنید. به عنوان مثال طراحی نمای ساختمان در مناطق شمالی ایران با طراحی این نما در مناطق شرقی ایران تفاوت‌های چشم‌گیری دارد.

در این سبک طراحی ساختمان، از المان‌هایی مثل گلدان‌ استفاده می‌شود. البته دقت داشته باشید که نباید چهره ساختمان را با گیاهان بپوشانید. بهتر است در این سبک از روشنایی مخفی استفاده کنید و نورهای سفید به کار ببرید.

هرچند رنگ نمای ساختمان کاملا به سلیقه شما مربوط است اما بسیاری از ساختمان‌های ایرانی رنگ‌های روشن‌تر دارند. تابش آفتاب روی این ساختمان، باعث روشنایی بیشتر محیط می‌شود. سقف خانه‌های ایرانی هم بسیار مهم هستند و در شمال ایران از سقف‌های شیروانی روی ساختمان سه طبقه تجاری و مسکونی استفاده می‌شود.

بسیاری از ساختمان‌های ایرانی رنگ‌های روشن‌تر دارند. تابش آفتاب روی این ساختمان، باعث روشنایی بیشتر محیط می‌شود

نمای ساختمان سه طبقه با طراحی سنتی

بسیاری از افراد دوست دارند آپارتمان آن‌ها شبیه خانه‌های سنتی ایرانی باشد. این مسئله در خانه‌های سه طبقه کاملا قابل اجرا است به این دلیل که این ساختمان‌ها آنقدر بلند نیستند که نتوانند شبیه خانه‌های سنتی باشند.

در این سبک طراحی المان‌هایی مانند بالکن و گلدان بسیار مهم و حیاتی هستند. رنگ این ساختمان‌ها نه تیره هستند نه روشن. بسیار مهم است که عنصر اضافه‌ای روی نمای ساختمان وجود نداشته باشد. بنابراین اگر کولر گازی یا آنتن تلویزیون دارید، بهتر است آن‌ها را به جای دیگری منتقل کنید. ساختمان‌های قدیمی نمای ساده‌ای داشتند و این سادگی مهم‌ترین اصل آن‌ها بود. بسیار مهم است که نورپردازی این ساختمان‌ها با وسایل مخفی انجام شود و نورافکن‌ها به هیچ‌ وجه در چشم نباشند.

تلاش نکنید ساختمان خود را شبیه ساختمان‌های کاه‌گلی طراحی کنید چون چنین طراحی باعث نامتقارن شدن ساختمان شما با ساختمان‌های دیگر خواهد شد و این به هیچ‌ وجه خوشایند نخواهد بود. اگر امکان کاشت درخت در اطراف دیوارهای ساختمان را دارید، از این امکان استفاده کنید. درخت‌های مقاوم در برابر آب و هوای محل زندگی خود را انتخاب کنید. این درختان جلوه‌ بسیار دلنشینی به ساختمان سنتی شما خواهند داد