نیروهای مسلح یمن: حرکت کشتی‌ها به سمت بنادر اراضی اشغالی ممنوع است

ارتش یمن حرکت کشتی‌ها به سمت بنادر اراضی اشغالی را ممنوع اعلام و تاکید کرد که «از عبور کشتی‌هایی که به سمت فلسطین اشغالی از هر ملیتی در حرکت باشند، جلوگیری می‌کنیم و این کشتی‌ها هدفی مشروع برای ما خواهد بود».

به گزارش سرخط نیوز، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: در صورت عدم تامین نیاز غذایی و دارویی غزه، از عبور کشتی‌هایی که به سمت فلسطین اشغالی از هر ملیتی در حرکت باشند، جلوگیری می‌کنیم و این کشتی‌ها به هدف قانونی برای نیروهای مسلح ما تبدیل می‌شوند.

در ادامه بیانیه آمده است: به دلیل نگرانی در مورد ایمنی ناوبری دریایی، به همه کشتی‌ها و شرکت‌ها نسبت به تعامل با بنادر اسرائیل هشدار می‌دهیم.

سرتیپ سریع افزود: نیروهای مسلح یمن تعهد کامل خود را به ادامه حرکت تجارت جهانی از طریق دریاهای سرخ و عرب برای همه کشتی‌ها و همه کشورها به جز کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا حمل کالا به بنادر اسرائیل بیان می‌کند.

این بیانیه افزود: تصمیم ممنوعیت ورود کشتی‌های خارجی به فلسطین پس از موفقیت ما در زمینه جلوگیری از دریانوردی کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و دریای عرب اتخاذ شده است.

وی تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن این تصمیم را از لحظه اعلام این بیانیه اجرا خواهند کرد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل