همه سورپرایزهای دوربین آیفون ۱۵ در یک نگاه

از قرار معلوم، مدل‌های پایه آیفون شامل ۱۵ و ۱۵ پلاس، به سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مجهز خواهند شد. با این حال، گزارش‌ها نشان می‌دهند که این سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با آنچه در سری کنونی آیفون ۱۴ استفاده شده، تفاوت‌ دارد. در واقع این دو گوشی از سنسور جدید سونی با طراحی جدید و فشرده استفاده خواهند که بهبود عکس‌ها در نور کم را به ارمغان می‌آورد.

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به دو دوربین مجهز خواهند شد. دوربین اصلی: ۴۸ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/۱.۹، دوربین فوق عریض: ۱۲ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/۲.۴

آیفون ۱۵ پرو

طبق شایعات، نسخه پرو از همان سنسور ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو استفاده می‌کند، اما به دوربین اولتراواید جدید و بهبود یافته مجهز خواهد شد. علاوه بر آن می‌توانیم انتظار بهبود نرم‌افزاری کیفیت دوربین تله‌فوتو در این نسل را داشته باشیم.

آیفون ۱۵ پرو به سنسورهای زیر مجهز خواهند شد.

دوربین اصلی: ۴۸ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/۱.۸ (سنسور IMX۸۰۳ با ابعاد ۱/۱.۳ اینچی)

لنز تله‌فوتو: ۱۲ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/۲.۸

لنز اولترواید: ۱۳.۴ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/۲.۲

همه سورپرایزهای دوربین آیفون ۱۵ در یک نگاه

آیفون ۱۵ پرومکس

پرچم‌دار سری ۱۵ با دوربین‌های اصلی و فوق‌عریض مشابه با نسل گذشته ارائه خواهد شد، اما به‌طور انحصاری به زوم پریسکوپی جدید مجهز می‌شود. براساس گزارش‌ها، این لنز قابلیت زوم ۵ تا ۱۰ برابری را خواهد داشت.

آیفون ۱۵ پرومکس به دوربین‌های زیر مجهز خواهد شد.

دوربین اصلی: ۴۸ مگاپیکسل، دریچه دیافراگم f/۱.۸ (سنسور سونی IMX۸۰۳ با ابعاد ۱/۱.۳ اینچی)

دوربین تله‌فوتو: ۱۲.۷ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/۲.۸ و لنز پریسکوپ ۸۵ میلی‌متری با ابعاد ۱/۱.۹ اینچ

دوربین اولتراواید: ۱۳.۴ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/۲.۲

براساس اطلاعات لو رفته، زوم پریسکوپ جدید، یک لنز ۸۵ میلی‌متری با دیافراگم f/۲.۸ و سنسور ۱/۱.۹ اینچی خواهد بود. با در نظر گرفتن این مشخصات، می‌توان حداکثر انتظار زوم ۴ برابری را از این لنز داشت و برای اعداد بالاتر وجود زوم دیجیتال ضروری خواهد بود.

به‌نقل از تحلیل‌گران، اپل به دلیل محدودیت فضا تصمیم گرفته تا زوم پریسکوپ را به یک ویژگی انحصاری برای سری پرو مکس تبدیل کند. ماژول دوربین در ۱۵ پرو مکس به طور قابل توجهی بزرگتر از ۱۵ پرو و نسل قبلی پرو مکس خواهد بود. انتظار می‌رود در آینده، اپل آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس ۲۰۲۴ را با ابعاد بزرگ‌تر ۶.۳ و ۶.۹ اینچی عرضه کند تا امکان استفاده از زوم پریسکوپی در هر دو مدل فراهم شود.

۵۸۵۸

خروج از نسخه موبایل