بین الملل

واکنش‌ها به جنایت بیمارستان المعمدانی غزه؛ تظاهرات در فلسطین و چند کشور دیگر

مردم اردن سه‌شنبه شب در محکومیت نسل‌کشی فلسطینیان در بیمارستان المعمدانی در غزه، مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان دست به تظاهرات زده و سفارت رژیم صهیونیستی را محاصره کردند.

به گزارش المیادین، تظاهرات کنندگان اردنی با در دست گرفتن کفش‌هایشان، خشم و انزجار خود از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به کشورشان را نشان دادند.

به دنبال تظاهرات خشم اردنی‌ها در واکنش به نسل‌کشی فلسطینیان در بیمارستان المعمدانی غزه، ارتش اردن تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در امان برای محافظت از آن اتخاذ کرده است.

هم اکنون تظاهرات گسترده‌ای در شهرهای کرانه باختری، تونس و اردن در محکومیت بمباران بیمارستان المعمدانی در شهر غزه نیز در جریان است.

برخی منابع خبری هم از تجمع در برابر کنسولگری رژیم صهیونیستی در شهر استانبول خبر دادند.

پارلمان ترکیه طی بیانیه‌ای بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه را قویا محکوم کرد و آن را جنایت علیه بشریت خواند.

ارتش رژیم صهیونیستی سه شنبه شب در جنایتی تازه، بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طبق برآوردهای اولیه، ۵۰۰ نفر از فلسطینیان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه به شهادت رسیدند.

منابع غیر رسمی در فلسطین گزارش دادند که تعداد شهدای بمباران بیمارستان المعمدانی در نوار غزه بیشتر از ۵۰۰ نفر بوده و به حدود ۱۰۰۰ نفر می‌رسد.

یونیسف بمباران بیمارستان المعمدانی و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان فلسطینی در داخل آن را شدیدا محکوم کرد و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد.

گردان‌های قسام در واکنش به کشتار غیرنظامیان در غزه و بمباران بیمارستان المعمدانی، شهر اشغالی تل آویو را هدف حمله گسترده موشکی قرار داد.

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای در واکنش به بمباران بیمارستان معمدانی اعلام کرد که « بمباران بیمارستان المعمدانی را محکوم و آن را قتل عامی وحشیانه و جنایتی در حق غیر نظامیان می‌دانیم».

وزارت خارجه قطر افزود: «از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که به مسئولیت خود عمل کرده و اسرائیل را از ارتکاب جنایات بیشتر در حق غیر نظامیان بازدارند».

وزارت خارجه قطر تأکید کرد که «گسترش حملات اسرائیلی به شمولیت بیمارستان‌ها و مدارس تشدید خطرناک تنش است و عواقب وخیمی برای امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت».

310310

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.