بین الملل

واکنش‌ها به مقاومت فلسطین؛ میدان‌داران تبریک گفتند، سازشکاران محکوم کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین سرخط نیوز، یورش اخیر نظامیان صهیونیست به اردوگاه «جنین» و عملیات‌های شهادت‌طلبانه بعد از آن که توسط فلسطینی‌ها انجام شد، صف حامیان و دشمنان واقعی فلسطین را نشان داد.

روز پنج‌شنبه، ۲۶ژوئیه بود که در اولین درگیری جدی بعد از آغاز نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو»، نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه «جنین» حمله کردند. آن‌ها که این حمله را با هدف دست‌گیری و یا ترور برخی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی انجام دادند، با شهادت دست‌کم ۹ فلسطینی و جراحت بیش از ۲۰ نفر از آن خارج شدند.

در پی این یورش وحشیانه، جناح‌ها و گردان‌های مقاومت فلسطین تاکید کردند که به خون‌خواهی شهدای خود اقداماتی پشیمان‌کننده انجام خواهد داد. «محمد الهندی» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این باره تصریح کرد که ملت فلسطین هرگز در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی تسلیم نخواهد شد و به رویارویی با این رژیم مصمم است.

شامگاه جمعه، موعد پاسخ مفاومت فلسطین بود. رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که  یک تیراندازی در قدس اشغالی رخ داده که بر اثر آن ۹ صهیونیست کشته و دست کم ۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند. عملیات‌های مقاومتی در واکنش به یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین به همین جا محدود نشد و  تیراندازی دیگری در منطقه «سلوان» در شرق قدس اشغالی رخ داد که چند نفر دیگر از صهیونیست‌ها مجروح شدند.

حزب الله ضمن محکومیت این حملات و ابراز انزجار نسبت به اقدامات تروریستی نظامیان اشغالگر و یورش به بیمارستان‌های فلسطینی، از نیروهای شجاع مقاومت که با خون خود، سپیده پیروزی نزدیک را برای فلسطین رقم می‌زنند، قدردانی کرد.

در حالی که گروه‌های مقاومت فلسطین، از انجام عملیات شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی شاد و سربلند بودند، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و همراهان دیگرشان، نگران از این ناامنی گسترده در خیابان‌ها سرگردان بودند.

با این عملیات، پیام‌های قدردانی و افتخار آمیز مقاومت از جنبش‌های انصارالله یمن وحزب‌الله لبنان، تا «کتائب حزب‌الله» عراق، حزب «جبهة العمل الإسلامی»، حزب ناسیونالیسم اردن، سازمان الحشد الشعبی به کرانه باختری ارسال شد و همگان این اقدامات قهرمانانه را ستودند.

علاوه بر این کشورهای سوریه، ایران و عراق با حمایت کامل از مسئله فلسطین، بار دیگر اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی را شدیداً محکوم کردند. قسمت جالب توجه واکنش‌ها به این عملیات، را کشورهای سازشگر عربی رقم زدند که همگی آن را محکوم کردند!

وزارت خارجه عربستان سعودی، ضمن محکومیت عملیات استشهادی در قدس، این عملیات را «حمله به غیر نظامیان» توصیف و ادعا کرد، باید فرآیند صلح با صهیونیستها از سر گرفته شود. وزارت خارجه مصر هم ضمن محکومیت شدید عملیات استشهادی ، صهیونیستها را غیر نظامیانی دانست که مورد هدف قرار گرفته شده‌اند. وزارت خارجه اردن نیز ضمن محکومیت این عملیات، خواستار انجام اقدامات «فوری و کارآمد» شد. 

علاوه بر ریاض و قاهره، آنکارا و ابوظبی نیز به عنوان سازشکاران با رژیم صهیونیستی در مقابل این عملیات مقاومتی ایستادند. وزارت امور خارجه ترکیه در موضعی مشابه موضع امارات، با انتشار بیانیه‌ای عملیات شهادت طلبانه در قدس شریف را تروریستی دانسته و اعلام کرد: «ما حمله تروریستی به کنسیه قدس را محکوم می‌کنیم و نگران هستیم حملاتی که اخیرا در منطقه شدت یافته، به گرداب خشونت تبدیل شود!»

«داوود شهاب» مدیر دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین موضع دولت‌های این دو کشور را محکوم کرده و آن را خائنانه توصیف کرد. با توجه به تحولات و تصمیمات بعد از آن، مشخص شد که مواضع کلامی و رفتارهای کشورهای عربی چیزی کمتر از خیانت نیست.

رهبران جنایتکار و افراط‌گرای رژیم صهیونیستی بعد از این عملیات‌ها، با تسلیح بیشتر شهرک‌نشینان و دستگیری گسترده جوانان فلسطینی که حدوداً ۶۰نفر بودند، بر سطح تنش‌ها و آمادگی برای جنگ افزودند. کابینه امنیتی تل‌آویو همچنین تصمیم گرفته تا خانه مبارز فلسطینی که عملیات موفق در قدس اشغالی را انجام داده، به منظور آماده‌سازی برای تخریب فوراً پلمپ شود.

گذشته از این‌ها امروز (یک‌شنبه، ۲۹ژوئیه) «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از کشورهای عربی به خاطر این محکومیت‌ها و ابراز همدردی برای عملیات شهادت‌طلبانه روز جمعه فلسطینی‌ها در قدس اشغالی تقدیر کرد. کسی که در دوره سابق نخست‌وزیری او، وزیر اطلاعات بود و نقش بسیار مهمی در عادی‌سازی روابط تل‌آویو و کشورهای عربی داشت.

پایان پیام/م/ ت 484




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید