اقتصادی

وجود کارگر و کارفرما تولید و توسعه اقتصادی را به ارمغان می‌آورد

سرخط نیوز/لرستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه سرمایه اصلی تولید کارگران هستند، گفت: وجود کارگر و کارفرما تولید و توسعه اقتصادی را به ارمغان می‌آورد.

علی جهانی در سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید لرستان که امروز ۱۳ اسفندماه در محل اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، با بیان اینکه جامعه کارگری و کارفرمایی از مهمترین ارکان توسعه اقتصادی در کشور هستند، اظهار کرد: مؤثرترین عامل در توسعه و پیشرفت یک کشور نیروی انسانی آن است که با خلق ایده‌ها و نوآوری‌ها می‌تواند در راستای بهره‌وری و رونق تولید و به دنبال آن توسعه اقتصادی را منجر شود و حمایت از این سرمایه مهم و تأثیرگذار لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: لرستان با توجه به وجود ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی بسیار فراوان در بحث رونق اشتغال و توسعه اقتصادی هنوز نتوانسته به مرحله خوبی برسد و کم‌توجهی به سرمایه‌گذاری و ایجاد کارخانجات بزرگ منجر به چالش بیکاری و مهاجرت نیروی انسانی شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به برگزاری سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان کارگری استان و تجلیل از این قشر زحمتکش، افزود: این جشنواره هرساله با هدف معرفی الگوهای برتر جامعه کارگری، گروه‌های کاری و واحدهای نمونه در سه مرحله مقدماتی، استانی و کشوری در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار می‌شود و می‌تواند در ایجاد انگیزه در بین کارگران تأثیر بسزایی داشته باشد.

جهانی به پایداری و توسعه اقتصادی با وجود و همراهی کارگر و کارفرما اشاره کرد و گفت: در سی و چهارمین جشنواره تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان ۸۷۱ نفر ثبت‌نام کردند که پس از اتمام ثبت‌نام کمیته داوری و ارزیابی متشکل از کارشناسان زبده و برگزیده تعدادی از نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل و پرونده‌ها و مستندات لازم مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های لازم، در نهایت ۲ کارگر، ۲ گروه کار و یک واحد نمونه استانی مورد تائید و انتخاب کمیته نهایی داوری قرار گرفت که امروز با اهداء تندیس جشنواره و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، در پایان این جشنواره از کارگران، گروه کار و واحد نمونه لرستان در سال ۱۴۰۱ معرفی و تجلیل شدند.

انتهای پیام