پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای تامین مسکن مددجویان

معاون بنیاد مسکن گفت: به منظور تامین مسکن اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تومان وام جمعا ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مجید جودی در گفت‌وگو با سرخط نیوز اظهار کرد:‌ برای نوسازی واحدهای مسکونی روستایی ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۵ درصد پرداخت می‌شود که در سال جاری تا کنون ۱۱۰ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن به مرحله‌ی عقد قرارداد با بانک رسیده و کارهای اجرایی در این بخش شروع شده است.

وی افزود: احداث حدود ۱۷۰ هزار واحد روستایی نیز در سال گذشته آغاز شده که با ۱۱۰ هزار واحد امسال مجموع واحدهای روستایی در حال ساخت به ۲۸۰ هزار مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: به منظور کمک به افرادی که توانایی پرداخت آورده ندارند مبالغی بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای تامین مسکن به خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی پرداخت می‌شود.

جودی گفت: این کمک‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌های جداگانه با کمیته امداد و بهزیستی به میزان ۱۰۰ میلیون تومان و با بنیاد مسکن به صورت تامین  مصالح تا ۱۱۰ میلیون تومان به ازای هر واحد انجام می‌شود. ۲۰۰ میلیون تومان نیز وام است که مجموع پرداختی برای این خانوارها ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی با درخواست از بانک‌ها برای تسریع در پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی گفت: در زلزله خوی برای ۱۱۰۰ واحد عقد قرارداد با بانک داشتیم که برخی بانک‌ها تا کنون ۷۰۰ فقره پرداخت داشته‌اند اما یکی از بانک‌ها که حدود ۴۰۰ فقره تسهیلات را بر عهده گرفته بود عملکرد قابل قبولی در این بخش نداشته و فقط به ۶ واحد وام پرداخت کرده است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل